Po lanskem dokaj uspešnem letu iz Palome prihajajo skrb vzbujajoče novice. V družbi, ki skupno zaposluje okrog 750 delavcev, so namreč štiriizmensko proizvodnjo robcev in serviet znižali na dve izmeni, na prisilni dopust pa poslali okrog 20 delavcev.

Manj delovnih izmen in kopičenje zalog

Število delovnih izmen naj bi znižali zaradi kopičenja zalog. Po zatrjevanju naših virov naj bi bile te za približno petino višje kot sicer. Prihodki družbe so januarja letos znašali 7,1 milijona evrov, kar je bilo za dobrih 10 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. Kot so pojasnili v Palomi, so januarski prihodki v okviru načrtovanih. Čeprav naj bi se zaloge zviševale, kar povzroča zaskrbljenost med zaposlenim, ne nazadnje pa zvišuje vezavo sredstev v zalogah, v Palomi pod vodstvom predsednika uprave Tadeja Gosaka pojasnjujejo, da imajo glede na današnji obseg prodaje optimalne količine zaloge. »V tem vidimo priložnost, da bomo lahko vstopali na nove trge in tudi izkoristili možnost, da pridobimo bolj dobičkonosne posle,« so dejali v družbi.

Med najbolj dobičkonosne posle naj bi se uvrščala proizvodnja serviet. Kljub temu naj bi v družbi razmišljali o ukinitvi tega programa. Kot so pojasnili v Palomi, so lani optimizirali asortiment toaletnega papirja, robčkov in kuhinjskih brisač, letos pa so se lotili prenove asortimenta serviet in tako imenovanega programa »away from home«. Zato so opustili 30 odstotkov nedobičkonosnega programa.

Višina sponzorstev skrivnost

Čeprav Paloma zaradi visoke zadolženosti in tehnološke zastarelosti proizvodnih zmogljivosti potrebuje vsak evro, je lani izdatno sponzorirala šport. Koliko denarja so lani namenili za sponzorstvo, v družbi, ki je v 70-odstotni državni lasti, niso razkrili. Pojasnili so le, da s tem krepijo prepoznavnost blagovne znamke, znesek sponzorstev pa predstavlja le manjši del vlaganj v blagovno znamko. Ker delujejo na mednarodnih trgih, sponzorirajo športne panoge na mednarodni ravni, s tem pa pojavljanje v medijih širokega dosega. Tako so lani sponzorirali žensko skakalno ekipo in NK Maribor. Sponzorstvo so povezali s prenovo blagovne znamke in celostne grafične podobe podjetja. Za prenovo blagovne znamke naj bi namenili od 700.000 do 800.000 evrov, kar v družbi niso niti zanikali niti potrdili. Pojasnili pa so, da jim je naložba v prenovo blagovne znamke omogočila zvišanje tržnih deležev na vseh 12 strateških trgih, pri čemer so prodajo na Hrvaškem zvišali za petino, v Srbiji pa za skoraj tretjino. Že leta 2013 se je Palomi na hrvaškem trgu uspelo uvrstiti na police Agrokorjevega Konzuma, na srbskem trgu pa na police Agrokorjeve Idee. Prihodki Palome so se lani zvišali za tri odstotke, na 86,8 milijona evrov, dobiček iz poslovanja pa za 236 odstotkov, na 3,46 milijona evrov. Koliko sta znašala denarni tok iz poslovanja (EBITDA) in čisti poslovni izid, za zdaj še ni znano.

EBRD naj bi si ogledoval Palomo

Paloma sicer išče strateškega partnerja, ki bil pripravljen družbo dokapitalizirati s 15 milijoni evrov. Toliko sredstev naj bi družba potrebovala po hitrem postopku, v prihodnjih letih pa za uspešno konkuriranje še nekaj deset milijonov evrov več. Rok za oddajo nezavezujočih ponudb za dokapitalizacijo družbe se izteče sredi tega meseca. Tako kot v preteklih podobnih propadlih postopkih lahko pričakujemo, da bosta ponudbi oddali slovaška družba SHP Group (Slovak Hygienic Paper) in srbska družba Drenik ND. Ponudbo bi lahko oddala tudi Evropska banka za obnovo in razvoj (EBRD), ki naj bi se lani že mudila v Palomi in pregledovala njeno poslovanje. Teh informacij v družbi niso komentirali. V lastništvo družb EBRD sicer pogosto vstopa skupaj z menedžmentom, ki vodi te družbe. V Palomi so sicer zatrdili, da vodstva ne zanima njeno lastništvo.