Na Mestni občini Ljubljana so potrdili, da Porsche Slovenija ni zahteval prekinitve pogodbe iz leta 2012, ko je družba od občine kupila 8000 kvadratnih metrov zemljišč v Šiški. Poročali smo namreč, da sta občina in Porsche v pogodbi določila skrajni rok, do katerega bi moral biti sprejet občinski podrobni prostorski načrt, brez katerega družba ne more graditi na zemljiščih, za katera je skupaj z davkom odštela 3,6 milijona evrov. Ker se je ta rok iztekel konec lanskega decembra, mestni svetniki pa niso obravnavali niti še osnutka prostorskega akta, bi Porsche načeloma že lahko odstopil od pogodbe.

Na oddelku za ravnanje z nepremičninami niso pojasnili, zakaj so se strinjali s takšnim pogodbenim določilom. Zatrdili so le, da je bila možnost odstopa od pogodbe vanjo vnesena s soglasjem obeh pogodbenih strank. Na oddelku sicer priznavajo, da gre za specifično pogodbeno določilo in da v zadnjem obdobju niso sklepali pogodb večje vrednosti s tem določilom.

Parcele na vodovarstvenem območju

So pa na občini vsaj razložili, zakaj se je postopek sprejemanja občinskega podrobnega prostorskega načrta zataknil. Kupljene parcele, ki ležijo na območju med Verovškovo ulico, Litostrojsko cesto in Potjo spominov in tovarištva, namreč sodijo v vodovarstveno območje s strožjim režimom varovanja. Na oddelku za urejanje prostora so pojasnili, da trenutno veljavni predpisi s področja vodovarstva in varstva pred industrijskimi nesrečami Porscheju onemogočajo gradnjo, kakršno načrtuje.

Na občinskem oddelku niso natančno navedli, za katere predpise gre, poudarili pa so, da se utegnejo kmalu spremeniti tako, da bo pod določenimi pogoji gradnja Porscheju dovoljena, kljub temu da so parcele na ožjem vodovarstvenem območju s strožjim režimom varovanja. Iz objave na spletni strani ministrstva za okolje in prostor pa je razvidno, da pripravljajo novo uredbo o vodovarstvenem območju za vodno telo vodonosnika Ljubljanskega polja, ki bo nadomestila sedaj veljavno istoimensko uredbo iz leta 2004. Namen uredbe je varovanje vodnih virov, ki se uporabljajo ali pa so namenjeni javni oskrbi prebivalstva s pitno vodo, Porschejeva zemljišča pa zadeva zaradi bližine vodarne Kleče.

Izpolniti bodo morali več pogojev

V skladu z osnutkom nove uredbe bi bila gradnja novih objektov ob Verovškovi dovoljena, če bo na tem območju urejeno odvajanje odpadnih voda in če bo gradnja javne kanalizacije kot investicija določena v načrtu razvojnih programov občine oziroma če se bo investitor s pogodbo zavezal zgraditi ustrezno kanalizacijo. Porsche bi prav tako moral zagotoviti zaščitne ukrepe, s katerimi bi preprečil morebitne negativne vplive na stanje površinskih in podzemnih voda, izvajati bi moral obratovalni monitoring stanja voda in parkirišče bi moral urediti tako, da bi bile izpolnjene predpisane zahteve glede padavinskih voda. Poleg tega bi nova uredba Porscheju dovolila graditi le stavbe za storitveno dejavnost, garažne, pisarniške, upravne, trgovske in industrijske stavbe ter kulturne spomenike.

Ministrstvo je osnutek uredbe javno objavilo oktobra lani, do sredine decembra pa je zbiralo pripombe in predloge nanj. Kaj se trenutno dogaja z osnutkom in kdaj predvidoma lahko pričakujemo, da bo vlada sprejela novo uredbo, nam na ministrstvu niso odgovorili.

V tem trenutku je negotovo tudi, kako natančno si bosta občina in Porsche razdelila štiri zemljišča, katerih solastnika sta. Pričakujemo lahko, da bodo Porscheju pripadli tisti deli parcel, ki so bližje Verovškovi ulici. Na občini sicer pravijo, da parcelacija in posledično razdružitev parcel ni pogojena s sprejetim občinskim podrobnim prostorskim načrtom, a v pogodbi s Porschejem jasno piše, da bo parcelacija potrjena na podlagi sprejetega dokumenta.