To velja tudi ali še posebno za pohištvo in drugo stanovanjsko opremo, ki je ne nakupujemo vsak dan. »Spremenjene nakupovalne navade potrošnikov že zdaj v marsičem krojijo podobo prodajaln in sooblikujejo trende v trgovini ter uporabo različnih sodobnih tehnologij in načinov prodaje,« pravijo v zbornici, kjer pričakujejo, da bo v prihodnjih letih to postalo še bolj očitno. »Za trgovce, ki so na dnevni ravni izpostavljeni izjemno močni konkurenci, bo to pomenilo nov poslovni izziv in bo zahtevalo iskanje novih rešitev, s katerimi bodo zadržali obstoječe kupce in privabili nove,« dodajajo v zbornici, kjer prihod novih trgovcev v Slovenijo – najbolj odmevno je načrtovano odprtje Ikeinega centra v Ljubljani – vidijo tudi skozi prizmo odpiranja novih delovnih mest. In kako se s krizo spopadajo v največjih prodajnih centrih s pohištvom?

Lesnina največja, Mömax kot odgovor na Ikeo

»S svojim položajem na pohištvenem trgu v Sloveniji smo zelo zadovoljni, saj imamo večinski tržni delež v segmentu prodaje pohištva v Sloveniji, ki smo ga še utrdili z novimi investicijami v Mömax in prenovo Lesnininih centrov v Levcu, Novem mestu in Kopru,« pravi Emil Koprivc, direktor Lesnine in Mömaxa. »Od pojava recesije opažamo strukturne spremembe povpraševanja, izraziteje pa je kriza vplivala na ponudbo v višjem cenovnem segmentu. Najuspešnejše so klasične blagovne skupine, kupci pa še vedno najbolj povprašujejo po pohištvu za dnevne sobe, spalnice in kuhinje. Po začetni stagnaciji smo proti koncu lanskega leta zaznali zmerno rast povpraševanja, ki se nadaljuje tudi prve januarske dni letos. Upamo in želimo si, da so to prvi znaki okrevanja gospodarstva in da se bo ta trend nadaljeval čez vse leto 2015.«

Prvi center Mömax, druga največja veriga prodajaln s pohištvom na svetu, je vrata odprl leta 2012 v Velenju in se takoj izkazal kot uspešen format trgovine in ponudbe. Sledilo je odprtje centra v Kranju, ki je presegel vsa pričakovanja, letos spomladi pa mu bo sledil še center v Ljubljani, ki bo največja med Mömaxovimi enotami v Sloveniji. »Z odprtjem Mömaxa na Rudniku bomo močno premešali karte na področju ponudbe pohištva,« poudarja Emil Koprivc. »Z njim bomo kupcem glavnega mesta in okolice ponudili izredno bogato ponudbo modernega pohištva in dodatne opreme za dom, hkrati pa nam bo sodoben prodajni prostor omogočil tudi predstavitev novih trendov in idej za opremljanje in dekoracijo stanovanja. S širitvijo Mömaxa kupcem, ki v Sloveniji doslej niso imeli primerljive ponudbe, ne bo treba več po nakupih v Ikeo,« dodaja direktor.

»Vstop Ikee v Slovenijo je že dolgo napovedovan in tudi pričakovan, zaradi tega pa ne pričakujemo velikih pretresov, saj smo dobro pripravljeni in imamo z Mömaxom pravi odgovor. Mömax je na veliko področjih boljši od Ikee, saj kupcem svetujejo usposobljeni in prijazni prodajalci, poleg tega pa jim ni treba samim v skladišču zbirati in tovoriti težkih kosov pohištva, kot je to potrebno v Ikei. Kupci Lesnine pa so tisti, ki si želijo ustvariti domačnost in toplino v svojem domu ob odličnem servisu v trgovini, česar v Ikei ne bodo našli. To opažamo tudi na Hrvaškem, kjer vstopa Ikee skoraj ne čutimo.« V Lesnini letos nadaljujejo priprave na odprtje dveh novih centrov v Mariboru in Novi Gorici, ki naj bi vrata odprla prihodnje leto.

Rutar v širitev z Dipom

V Rutarju so s svojim položajem na pohištvenem trgu zelo zadovoljni in optimistično gledajo tudi v prihodnost, nam je povedal vodja Rutarja Slovenija Boštjan Bradeško. »Prihodki od poslovanja so večji in poslovni rezultat je boljši kot leto poprej. Kot na drugih področjih je tudi našo dejavnost prizadela recesija, vendar smo se v našem podjetju dobro odzvali. Uspešni smo pri prodaji večine segmentov, uspeh pa beležimo predvsem pri dnevnih sobah in kuhinjah, kjer lahko s svojim servisom in nenehnim izobraževanjem sodelavcev ponudimo več in boljšo kakovost. Kupci se zdaj bolj racionalno odločajo za nakupe in manjše zanimanje beležimo le v višjem cenovnem razredu.«

Podjetje letos načrtuje širitev svojih prodajaln Dipo v Novo Gorico in Novo mesto, s čimer bo zaokrožilo svojo navzočnost v vseh večjih mestih po Sloveniji, nato pa jo preusmerilo tudi izven meja v Italijo in na Hrvaško. »Dipo je naša blagovna znamka, s katero nagovarjamo kupce lokalno. Filozofija Dipa je približati se kupcem v njihovem okolju in jim tako približati našo ponudbo. Slovenski potrošnik je ozaveščen in kupuje blago tam, kjer lahko dobi za svoj denar najbolj kakovosten in najugodnejši izdelek. Seveda se trudimo, da so prvi izbor poslovalnice Rutar in Dipo po Sloveniji,« odgovarja Bradeško na vprašanje, zakaj slovenski kupci kljub široki ponudbi doma še vedno odhajajo po nakupih v Ikeo. In kako v Rutarju ocenjujejo načrtovani prihod Ikee v Slovenijo – ali jim lahko pomeni resno konkurenco? »Na to vprašanje vam bomo odgovorili oziroma povedali kaj več, ko bo prihod Ikee dokončno znan.«

Harvey Norman s specializirano ponudbo

V salonih Harvey Norman se pohvalijo, da se jim je prodaja pohištva in posteljnine lani povečala za 15 odstotkov. Generalna direktorica skupine Harvey Norman Jo Wieden pravi: »Recesija je nekoliko vplivala na prodajo v preteklih dveh letih, a smo v lanskem zaznali zdravo povečanje le-te, kar je po našem mnenju zelo pozitiven znak za naprej. S svojim položajem na slovenskem trgu s pohištvom smo zelo zadovoljni in smo ponosni nanj. Naša ponudba sicer obsega tako prodajo pohištva kot elektronike, v kategoriji pohištva pa je veliko povpraševanja zlasti po zofah, jedilniški opremi, posteljah, vzmetnicah in še posebno dodatkih. V letošnjem letu imamo veliko vznemirljivih načrtov. Obseg ponudbe bomo razširili na nekatera nova področja, po januarski razprodaji, eni največjih v letu, ki pomeni soliden porast prodaje, pa bomo pripravili tudi številne promocije in posebne ponudbe.«

»Razpon ponudbe v Sloveniji tradicionalno ni velik, v konkurenčnih trgovinah je ta dokaj podobna,« si Wiednova razlaga, zakaj kupce privablja Ikea v sosednjih državah. Lani so v njenem podjetju veliko časa posvetili obiskovanju različnih trgov – v Ameriki, Londonu, Avstraliji in Aziji – in iskanju razlik, da bi popestrili ponudbo svojih slovenskih centrov. Zdaj ponujajo odlične izdelke, ki jih ni v nobeni drugi slovenski trgovini, zato kupcem ni treba potovati v tujino, da bi našli zanimive in lepe stvari. Prihod Ikee v Slovenijo pa v skupini Harvey Norman pozdravljajo. »Mislim, da bo to fantastično,« pravi generalna direktorica. »Z Ikeo dobro sodelujemo na avstralskem trgu, saj imamo nekaj skupnih centrov, ki se zelo dobro obnesejo. Naše poslovanje je različno, a se dopolnjuje. Menim, da bo prihod Ikee zelo pozitiven za prodajo v Sloveniji.«