Kaj potrebujete?

Kako se lahko izognete temu, da po ogledu v pohištvenem salonu ne veste najbolje, katero pohištvo bi bilo pravo? Najprej morate točno vedeti, kaj potrebujete – torej kaj točno morajo biti lastnosti pohištva, ki ga želite. Pripravite si nekaj opornih točk, ki bodo predstavljale vse posebne lastnosti, ki jih želite. Če na primer kupujete nov fotelj, pomislite na to, kdo ga bo uporabljal, kdaj in v kakšen namen. Ga boste uporabljali vi, kadar boste zvečer želeli v njem udobno brati knjigo, ali potrebujete zgolj dodaten sedež sredi dnevne sobe, na katerem bodo otroci gledali televizijo, saj je zofa premajhna za vso družino? Z odgovori na ta vprašanja boste hitro ugotovili, kaj točno potrebujete – in nakup bo bolj enostaven, saj se boste ozirali na resnične potrebe.

Kaj želite?

Izmerite prostor, ki vam je na voljo za nov kos pohištva, da boste vedeli, kolikšna je lahko maksimalna velikost. Nato razmislite o nekaj pridevnikih, ki opisujejo to, kar hočete – fotelj je lahko mehek ali trše oblazinjen, oblečen v pravo usnje ali tekstil, enobarven ali z vzorci, zaobljenih ali »kvadratastih« oblik, z masažno funkcijo ali dodatnim taburejem … Tako boste takoj vedeli, kateri fotelji v trgovini nikakor ne pridejo v poštev ter katere si morate ogledati podrobneje.

Najbolje bo, če si že pred odhodom v trgovino ogledate ponudbo na spletu – tako na strani trgovine kot posameznih proizvajalcev, ki jih ta zastopa. Tako boste lahko že v naprej izbrali nekaj favoritov, ki bi ustrezali po funkcijah, obliki in velikosti, prav tako pa si lahko pogledate, v kakšnih materialih ter barvah so na voljo. Če ne gre drugače, si predstavljajte, da ste slikar – ta za velik akvarel ne bi kupil majhnega okvirja za olje na platnu, temveč bi v trgovini zahteval točno tisto, kar potrebuje: velik papir, na katerem bi nato ustvarjal glede na svoje želje o barvah, teksturi in glede na lasten stil.

stoli123.jpg

Koliko je kaj vredno?

Večina tistega, kar naredi posamezen kos pohištva zares kakovosten, običajno ni vidna. Noben proizvajalec pohištva namreč svojih izdelkov ne označuje z oznako »slabša izdelava«, temveč promovira tisto, kar je njegova prednost – če kupcu predstavijo veliko prednosti, ta najverjetneje ne bo veliko spraševal o slabostih. Zaradi tega sledite osnovnemu pravilu: najprej vam morajo predstaviti prednosti pri funkcionalnosti, šele nato pri detajlih. Omarica, ki ne bo uporabna, vam namreč ne bo kaj veliko pomagala, pa naj ima še tako prefinjene ročne poslikave.

Slabši kakovosti se je seveda pogosto težko izogniti. Saj veste – hitro se boste zaljubili v dvosed, ki je znižan na 300 evrov, ravno prave barve, z ravno pravimi nogicami, poleg tega pa ga imajo na zalogi in ga lahko dostavijo že naslednji dan. Vendar pa: za nizko ceno gotovo obstaja razlog, in tega ne boste opazili, saj je pri oblazinjenemu pohištvu skrit pod oblazinjenjem. Pri takšni »življenjski priložnosti« torej velja najprej povprašati o tem, kakšen je okvir, kako je okvir sestavljen, kakšne so blazine in morebitno vzmetenje … Če boste kupili zofo, katere okvir ni iz pravega lesa, sestavljen pa je zgolj z lepljenjem, ta gotovo ne bo zdržala dolgo.

Stil in barva

Tisto, kar je pri pohištvu najbolj opazno, sta seveda stil in barva. Če ste na začetku dejansko razmislili o tem, kaj potrebujete in kaj želite, bo odločitev za stil in barvo precej preprosta. Če boste novo pohištvo postavili v prazen prostor, lahko izberete oboje popolnoma po navdihu, če kupujete zgolj kos, ki ga boste postavili v sicer že opremljen prostor, pa se mora z njim seveda skladati – torej bo stil že skoraj popolnoma določen, pri barvah pa boste imeli v mislih nekaj takih, ki bi bile primerne. Če je odločitev vseeno težja, je najbolje, da imate pri sebi fotografijo prostora, kjer boste dodali nov element – s sliko v roki si boste lažje predstavljali nov kos med starimi, pa naj gre za nove stole, novo omarico za kozarce, previjalno mizico za dojenčka, klubsko mizico ali pa tudi zgolj police za shranjevanje zgoščenk.

Več na www.marmelina.si