Vprašanje vožnje po avtobusnih pasovih

Evropska zakonodaja prepoveduje kakršno koli državno pomoč, ki izkrivlja ali bi lahko izkrivljala konkurenco. V primeru Londona je šlo za vprašanje, ali dovoljenje vožnje po avtobusnih pasovih za uradne črne taksije, ki ne velja tudi za zasebne ponudnike podobnih storitev, pomeni neupravičeno državno pomoč.

Primer je pred britanskimi sodišči sprožila zasebna taksi služba Addison Lee, ki je prejela dve kazni zaradi vožnje po avtobusnih pasovih. Družba je trdila, da je omogočanje prevoza po teh pasovih samo za črne taksije oblika nedovoljene državne pomoči.

Položaj oblik prevoza je različen

Sodišče pravi, da to ne drži. Samo londonski taksiji lahko namreč ponujajo storitve, ki vključujejo iskanje potnikov ali čakanje na njih brez vnaprejšnjega naročila ali rezervacije. Nasprotno vozila z voznikom lahko prevažajo samo osebe, ki njihove storitve naročijo vnaprej.

Poleg tega morajo vozniki londonskih taksijev izpolnjevati stroga merila v zvezi s svojimi vozili, cenami in poznavanjem Londona, medtem ko se ta merila za vozila za najem z vozniki ne uporabljajo, razlike našteva sodišče. Taksisti morajo biti tudi prepoznavni in sposobni prevažati osebe na invalidskem vozičku.

Izjeme pri uporabi javne infrastrukture so lahko upravičene

Kot dodaja sodišče, pasovi za avtobuse niso bili zgrajeni v korist taksijev, ampak kot element londonskega cestnega omrežja in predvsem zaradi lažjega javnega prevoza z avtobusi. Izjeme pri uporabi javne infrastrukture so tako lahko upravičene, če je njihov namen zagotavljanje varnega in učinkovitega sistema prevoza.

"Ob upoštevanju značilnosti londonskih taksijev so pristojni nacionalni organi lahko upravičeno menili, da bo dostop teh taksijev do pasov za avtobuse lahko koristen za učinkovitost sistema londonskega cestnega prevoza," še dodaja sodišče.

V Londonu vozi 25.000 znamenitih črnih taksijev in 60.000 licenciranih zasebnih voznikov, ki jih je mogoče najeti vnaprej, dodaja francoska tiskovna agencija AFP.