Zakaj je kontinuiteta sodelovanja v Zlati niti za podjetje pomembna?

Sodelovanje v projektu Zlata nit je za nas eno izmed meril konsistentnosti pri gradnji in doseganju pozitivne, ustvarjalne kulture v podjetju. Kot drugi uspešni tudi Adriin poslovni model temelji na ljudeh - na njihovem sodelovanju, znanju in izkušnjah. Ustreznost naših pristopov k temu izzivu želimo preverjati in ocenjevati na strokovnih kriterijih, predvsem pa na rezultatih in zadovoljstvu. Zlata nit daje strokovno oceno kakovosti in uspešnosti našega dela in primerljivost napredka z drugimi.

 

Kako ste skomunicirali uvrstitev med finaliste?

Zaposlene redno seznanjamo z aktivnostmi in rezultati na tem projektu, ki pa je eden izmed številnih, ki v tem trenutku potekajo v družbi. Predvsem pa jim želimo z našo vključenostjo v projekt Zlata nit sporočiti, da je pozitivno in uspešno sodelovanje v okviru Adriinega tima za zaposlene in za podjetje ena ključnih prioritet. Na tej osnovi želim podati jasno stališče, da se bomo tudi v prihodnje trudili ustvarjati kar najboljše delovno okolje za vse sodelavce, ki so ena ključnih konkurenčnih prednosti, ki jih Adria Mobil ima. Tehnološko napredno, urejeno in varno delovno okolje, motivirani in kreativni adriaši, to je vodilo za dosego načrtovanih rezultatov v mednarodnem okolju.


Kako pomembna je karizma vodje?

Karizma vodje seveda je pomembna, v trenutkih, ko je potrebno izdatno angažiranje in motiviranje tima sodelavcev, celo neprecenljiva. Vendar pa karizma sama ni dovolj – vizija vodje se mora odraziti tudi skozi kontinuiteto in konsistentnost v doseganju zastavljenih ciljev, s katero izgradimo kredibilnost in zaupanje v vodje. Vodje so vzor sodelavcem, so njihovi trenerji in mentorji. Vodja ima zato pomembno in odgovorno vlogo, saj je nosilec razvoja sodelavcev in tima, ki ga vodi. Hkrati je vez in vir informacij in komunikacij med nivoji vodenja in zaposlenimi.

 

Odlični rezultati so lahko plod dela samo odlične ekipe. Kako v tem razburkanem domačem in tujem dogajanju dosegate, da timi znotraj Adria Mobila še naprej dobro delajo?

Noben človek ni otok zato smo spričo aktualnega dogajanja zaskrbljeni in kritični. Ker smo se v preteklosti že večkrat (uspešno) soočili z zahtevnim in nestabilnim poslovnim okoljem, s kriznimi razmerami, se zavedamo, da lahko angažiran in motiviran pristop k delu zagotavljamo predvsem s pravočasnimi aktivnostmi, s transparentno komunikacijo, zavezanostjo ciljem ter osebnim zgledom.


Kako vam uspe ustvarjati motivirajoče delovno okolje?

Ustvarjalno delovno okolje mora po moji oceni ponujati strokovni izziv, ki spodbuja razvoj in rast posameznika, zagotavljati mora varnost v smislu dopustnosti kritičnih vprašanj in drugačnih mišljenj, prepoznati in vključevati mora cilje, ki presegajo »zgolj« finančni motiv za delovanje in nazadnje a še zdaleč ne najmanj – zagotavljati mora ustrezno nagrado za opravljeno delo. V Adrii Mobil ta dejstva vključujemo v vse vidike kadrovskega delovanja, v procesu izbire novih članov Adriinega tima po smo pozorni tudi na ujemanje vrednot organizacijske kulture z vrednotami posameznika ter na to, da prepoznamo ne le znanje temveč predvsem željo posameznika po strokovni rasti in samouresničitvi v poslovnem in družinskem vidiku. Družina je temeljna celica vsakega, zato izvajamo aktivnosti družini prijaznega podjetja in podjetju prijaznih družin adriašev. Niz celoletnih aktivnosti in dogodkov (pikniki, športna udejstvovanja, pohodi, dedek mraz, …) to dokazujejo.


Ali ste pri delu z zaposlenimi morebiti razvili kakšne povsem vam lastne metode, orodja, prakse ….?

Pri delu z zaposlenimi je moje stališče jasno – odnos med podjetjem in zaposlenim je potrebno obravnavati celovito, upoštevaje pričakovanja obeh strani, na temelju vrednot kot so odgovornost, poštenje, samokritičnost, spoštovanje. To so osnove za ustvarjanje partnerskih odnosov. Adriine vrednote smo nadgradili z vrednotami adriašev, ki smo jih oblikovali na delavnicah prav vsi zaposleni. Delo smo zaključili tako, da smo oblikovali še kodeks etike adriašev, ki je sestavni del – priloga vsake pogodbe o zaposlitvi.

 

Inovativnost poudarjate na vseh ravneh, prostor pa je tudi kot za (samo)kritiko, saj oboje razumejo kot motor napredka in razvoja. Kako torej nagrajujete inovativnost in kako ravnate s kritiko?

Vsekakor drži, da sta tako inovativnost kot tudi samokritičnost motorja napredka. Inovativnost v Adrii Mobil sistemsko nagrajujemo že vrsto let. Ko govorimo o sistemskem pristopu to pomeni, da smo vzpostavili znane kriterije, po katerih lahko prav vsi zaposleni prispevajo svoje ideje k izboljšavam posameznega procesa/tehnologije ali produkta, da so vsi predlogi nagrajeni (bodisi na podlagi normativno določene bodisi izračunane nagrade, ki temelji na finančnem vrednotenju predloga) in da prav vsak, ki poda inovativen predlog, dobi povratno informacijo o njegovi realizaciji.

Obenem se zavedamo, kako pomembno je (samo) kritično mišljenje in razmišljanje za konkurenčnost poslovanja, zato skušamo razvijati takšno kulturo timskega dela, ki temelji na pozitivni komunikaciji in v tem kontekstu je potrebno izrekati tako pohvale kot kritike. Samokritičnost je torej ena izmed vrednot v Adrii Mobil, ki temelji na zavedanju, da vsaka odločitev zahteva tako refleksijo kot vizijo, če naj prinese kar najboljše rezultate.

 

Podjetje spodbuja izobraževanje vseh zaposlenih, pazite pa tudi na sinergijo, ki izhaja iz generacijskih razlik med zaposlenimi… Kako?

Vsaka generacija ob pogledu nazaj razmišlja, da so bile v času njihove mladosti cene bolj razumne, politiki bolj pošteni, da so otroci spoštovali starejše. Če ostanem pri pragmatičnem razmisleku bi rekla, da je prenos znanj in izkušenj med generacijami potreben in nujen zato, da se lahko učimo tudi iz napak drugih. Prenos znanj zagotavljamo predvsem skozi skrbno oblikovanje timov zaposlenih, kjer - če je le mogoče - poskušamo združevati različna znanja, izkušnje starejših ter zagon in željo po dokazovanju mlajših generacij. Deliti znanje in prakse ter se učiti iz dobrih praks je eno izmed načel, ki ga spodbujamo. Adria Mobil je učeča se organizacija. Pri tem se zavedamo pomena zdravja za uspešnost posameznika v življenju in delu, tudi iz vidika podaljševanja dela in delovne dobe.

 

V čem je največji vpliv vaše dejavnosti na spremembe v družbi?

Družbeno odgovorno delovanje je udejanjanje deležniškega pristopa k vodenju družb, ki temelji na poslovni uspešnosti. V Adrii Mobil delujemo na predpostavki, da dobiček ni cilj temveč rezultat našega dela. Z razvojem vedno boljših produktov in storitev želimo prispevati h kakovosti življenja naših deležnikov – preprosto zato, ker verjamemo v lepoto novih doživetij, novih spoznanj, v moč znanja, medkulturnega povezovanja - stvari, ki nas bogatijo navznoter.