»Trenutne razmere na trgu dela so za mlade v Sloveniji precej neugodne, česar se študentje tudi zavedamo, zato smo se povezali v želji po tem, da naredimo nekaj na tem področju in vzamemo prihodnost v lastne roke,« pravi Miha Vidmajer, študent ekonomije in prava ter član študentske podjetniške ekipe Apptron. Razvili so mobilno aplikacijo Smart Kitchen, s katero želijo na interaktiven, zabaven in preprost način prikazati in približati kuhanje vsem, tudi tistim, ki tega niso najbolj vešči.

Podjetništvo – ker bi radi uživali v delu

Bistvo aplikacije je tako imenovani Smart Fridge, kjer uporabnik izbere sestavine, ki jih ima doma, aplikacija pa mu nato sama ponudi recepte, ki jih lahko pripravi. Nato lahko začne kuhati, skozi sam proces pa ga popelje interaktivni vodnik, ki je členjen na posamezne korake, opremljene s pripadajočimi animacijami in vgrajenim odštevalnikom časa, ki vas opozori, ko je jed gotova.

Glavni razlog, da so se štirje študenti odločili za podjetništvo, je dejstvo, da je največja motivacija, ki jo lahko ima človek za delo, občutek, da delaš nekaj zase, pravijo. »Nekako tako je, da polovico časa, ko bedimo, v resnici porabimo za delo. Zakaj ne bi torej človek užival v delu in ustvarjal nečesa svojega. Mobilne aplikacije omogočajo, da del sebe na neki način preslikaš v svoj izdelek, zato je motivacija za delo toliko večja, ker se zavedaš, da boš ustvaril nekaj, kar bo definiralo tebe, in nekaj, kar si že v prvi fazi pravzaprav želel narediti,« pojasnjuje Vidmajer, ki je v podjetju zadolžen za marketing. Poleg njega ekipo sestavljajo še Nino Horvat, študent podjetništva na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, ki je produktni vodja Apptrona, Timotej Zupančič, študent na fakulteti za arhitekturo, ki je poskrbel za dizajn aplikacije, ukvarja pa se tudi s fotografijo, in programer Gašper Kolenc, sicer študent na fakulteti za računalništvo in informatiko, ki v okviru projekta deluje kot zunanji sodelavec.

Sanjajo o Silicijevi dolini

Vsi že imajo izkušnje s svojih področij in se tudi po študijo vidijo v podjetniških vodah. »Velika želja vseh je namreč uspeh aplikacije na trgu, zato želimo svojo zgodbo nadaljevati. Kot ekipa funkcioniramo odlično, sproščeno, tudi to je velika motivacija za delo. Zavedamo se, da moramo pridobiti še veliko znanja, ampak to lahko dosežemo zgolj z več uspešnimi projekti, zato nameravamo vztrajati in nadaljevati po tej poti,« je v imenu ekipe pojasnil Vidmajer in dodal, da njihove ambicije segajo vse do Silicijeve doline in preboja na ameriški trg. Pri tem se zavedajo, da samo znanje, ki ga pridobijo v okviru študija, ne bo dovolj. »Če želiš biti globalno konkurenčen, potem moraš narediti sam nekaj za to in se specializirati na določenem področju,« menijo nadebudni študenti, prepričani, da slovenski delodajalci vse preveč poudarjajo, da mora posameznik znati milijon stvari in biti deklica za vse.

Sami si za uspeh na trgu želijo predvsem še več znanja s področja trženja, to pa bodo prinesle izkušnje in kilometrina, se zavedajo. »Zato vsako izkušnjo vzamemo kot šolo za prihodnost in se iz tega nekaj naučimo. Navsezadnje, življenje je učenje in kdor misli, da je učenja po fakulteti konec, se zelo moti, takrat se šele zares začne. Fakulteta ti da osnovo, način razmišljanja, nato pa je vse odvisno od posameznika, kako se bo razvijal in kako bo sprejemal dogodke v življenju,« je dejal Vidmajer.