Za gradbeno ograjo neuresničenega projekta Emonika je bilo v zadnjih tednih opaziti vrvež. Vendar ni šlo za priprave na gradnjo novega potniškega centra in tudi ne za urejanje novega parkirišča. Izkazalo se je, da je bil vrvež posledica nameščanja velikega reklamnega zaslona na kotu Dunajske ceste in Trga Osvobodilne fronte.

Najemnik postavil oglasni zaslon brez dovoljenja občine

Zanimalo nas je, ali so pridobili občinsko dovoljenje za postavitev reklamnega zaslona, a so na družbi Emonika nakupovalno središče (katere lastnika sta TriGranit in Slovenske železnice) odgovorili, da so prostor oddali najemniku in da je pridobivanje dovoljenj njegova odgovornost. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet Mestne občine Ljubljana pa so razkrili, da zaslon ni v skladu z občinskim odlokom o oglaševanju in da zanj niso izdali soglasja.

Ljubljanski mestni inšpektorat zoper najemnika kljub temu ne more ukrepati. Sankcionira ga lahko le državna inšpekcija, saj je oglaševalska površina postavljena na zasebnem zemljišču. V skladu z zakonodajo občinska inšpekcija proti nedovoljenim oglasom lahko ukrepa le, če so ti postavljeni na občinskem zemljišču.

Kaj se dogaja z zahtevkom Emonike za razdrtje pogodbe s Slovenskimi železnicami, direktor Csaba Toth ni želel komentirati. Podal je le kratko izjavo, da »Emonika še vedno ne daje nobenega komentarja v zvezi s projektom, stanjem projekta ali njegovimi potenciali«. Ker se je ob napovedi o razdrtju pogodbe ugibalo, ali Toth s tem zgolj pritiska na vlado, da projektu nameni državni denar, smo na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo preverili, ali so se v vmesnem času pogovarjali z Emoniko. Odgovora nismo dobili.

Odgovorili niso niti na naša preostala vprašanja. Povedali so le, da na ministrstvu pripravljajo gradivo o projektu, ki ga bo vlada obravnavala v tednu ali dveh. Na ministrstvu niso želeli pojasniti, kaj je vsebina tega gradiva. »Ko bo gradivo obravnavala in sprejela vlada, bo z njeno odločitvijo seznanjena tudi javnost,« so bili skrivnostni. Tako za zdaj še ni jasno, ali pripravljajo poročilo o poteku projekta gradnje novega potniškega centra, ali pa je Tothov pritisk deloval in gre torej za predlog o sofinanciranju tuje neposredne investicije v Sloveniji.

»Najbolje bi bilo, če bi se projekt nadaljeval«

Spomnimo, ministrstvo je predlog o finančni spodbudi Emoniki pripravilo jeseni lani. Vlada naj bi lanskega septembra celo že začela obravnavo tega gradiva, a je odločanje o tej temi preložila. Zakaj se vlada ni opredelila do predloga, na uradu vlade za komuniciranje takrat niso pojasnili.

Medtem na Slovenskih železnicah pravijo, da se v času, odkar je Toth napovedal razdrtje pogodbe, z njegovo družbo niso pogajali. Dejali so, da se obravnave na Centru za mednarodno arbitražo na Dunaju, kamor je Toth v skladu s pogodbo vložil zahtevo za razdrtje pogodbe, še niso začele.

Na Slovenskih železnicah so sicer še vedno prepričani, da bi bilo najbolje, če bi se projekt nadaljeval. »Če zasebni partner ne bo izpolnil svojih obveznosti, pa pričakujemo plačilo odškodnine za gradnjo javno-logističnega dela,« so napovedali na Slovenskih železnicah, ki so že vložile odškodninskih zahtevek.