Nekatere elemente preizkušenih modelov HRG 536 VYEA in HRG 536 VLEA poznamo že z drugih Hondinih vrtnih kosilnic, nekaj pa je popolnoma novih. Najpomembnejši razliki med kosilnicama, ki bistveno vplivata tudi na način dela, sta sklopka noža in električni zagon. S slednjim je opremljen model VLEA, medtem ko ima HRG 536 VYEA sklopko noža, nima pa možnosti električnega zagona, a tega pri delu zaradi sklopke noža niti nismo pogrešali. Izklop noža med delovanjem kosilnice je praktičen in varen dodatek, ki je najbolj uporaben pri gibanju s kosilnico do košene površine ter pri prečkanju prehodov in robnikov.

V prostem teku tudi med praznjenjem koša ali nastavljanjem višine

S sklopko noža krepko zmanjšamo tudi število zagonov med košnjo, saj lahko v prostem teku kosilnica teče tudi med praznjenjem koša ali nastavljanjem višine, tako da smo med košnjo celotnega travnika zagonsko ročico uporabili le enkrat. Po drugi strani pa tudi delo s Hondo HRG 536 VLEA ne terja velikega napora. Zaradi električnega vžiga (še vedno je možen tudi ročni) za delo samo obrnemo ključ in stisnemo ročico za pogon. Če bi bila kosilnica z ročnim zagonom brez sklopke noža, bi bil vžig na ključ bistveno večja prednost, tako pa nas je bolj navdušil model HRG 536 VYEA, ki je s sklopko noža prijazen za uporabo, izklop noža na kritičnih mestih pa poveča tudi varnost. Nakup kosilnice z električnim zagonom je smiseln predvsem, če z njo kosijo tudi uporabniki, ki bi jim ročni zagon povzročal težave. Obe kosilnici sta ne nazadnje primerni tudi za starejše uporabnike, saj se lahko hitrost košnje s sistemom Smart Drive prilagodi njihovim zmogljivostim.

Košnja s hitrostjo po izbiri uporabnika

Obe kosilnici imata sistem Smart Drive, s katerim se na ročaju brezstopenjsko določa hitrost košnje. Takšna rešitev za določanje hitrosti zahteva stalen stik prstov z ročico, a ti med košnjo na vzvodu bolj počivajo, kot da bi ga pritiskali. Glavna prednost takega nadzora v primerjavi z ročico na strani ročaja je možnost takojšnje prilagoditve hitrosti košnje. Rok namreč ni treba umikati z ročaja, temveč se le popusti pritisk na ročici značilne zaobljene oblike. Košnjo ob ovirah in na zavojih lahko zelo upočasnimo, že v naslednjem trenutku pa hitimo po ravnini naprej.

Kosilnici imata tudi prenovljeno ročico za izbiro med mulčenjem in zbiranjem trave v koš. Vzvod je poenostavljen, a nekoliko bolj občutljiv kot prejšnja izvedba z večjo kovinsko ročico. Pri novem sistemu pogrešamo možnost delnega pobiranja ali mulčenja, ki smo jo zasledili pri prejšnjih modelih Hondinih vrtnih kosilnic. Sicer pa je pokošena trava izredno dobro zmleta, kar se pozna tudi pri njenem pobiranju v koš, saj se lepo razporedi in koša sploh ne zapolni hitro. Prostornina koša je 84,5 litra, izdelan pa je, tako kot drugi Hondini koši, iz močnega platna na kovinskem ohišju.

Nov pokrov posode za gorivo

Omenimo še nekaj drugih zunanjih značilnosti preizkušenih kosilnic. Na vrhu kovinskega ohišja obeh kosilnic pogled najprej pritegne Hondinim štiritaktni motor s 5,5 konjske moči. Takoj smo opazili večji pokrov posode za gorivo in čeprav se zdi, da gre za nepomembno novost, je ta sprememba dobrodošla. Pokrov lahko namreč trdneje primemo in ga lažje odpremo kot pri starih različicah, ki so bile skoraj za polovico manjše, vgrajeno pa ima tudi varovalo, ki preprečuje da bi ga privili pretesno. Posoda za gorivo ima prostornino 0,91 litra, kar nam je na našem testu zadoščalo za dve uri košnje. Višina košnje se v šestih stopnjah določa ločeno na vsakem kolesu, in sicer med 25 in 87 milimetri Pohvaliti moramo tudi zatič za poklop ročaja, ki deluje gladko in zanesljivo. Ročaj je lahko zložen že v eni potezi, hkrati pa je med košnjo popolnoma stabilen.

V Ameriki izdelani novi Hondini kosilnici nista razočarali. Kakovost košnje je več kot odlična, kar je pri Hondi že skoraj samoumevno. A glavna značilnost dela z njima je bila odlična kombinacija brezstopenjskega določanja hitrosti košnje z električnim zagonom oziroma sklopko rezila. Električni zagon ne terja nobenega napora, a tudi v nekaj urah košnje s Hondo HRG 536 VYEA z ročnim zagonom smo zaradi možnost izklopa rezila zagonsko ročico potegnili zgolj nekajkrat, čeprav smo vmes praznili koš in spreminjali višino košnje (pri točenju goriva zaradi varnosti vseeno priporočamo popoln izklop naprave). Zaradi vsega tega smo že med testom zapisali, da sta preizkušeni kosilnici primerni tudi za starejše uporabnike. Največji čar Honde je v tem, da njeni stroji kljub možnosti prilagajanja ne izgubljajo točk pri drugih lastnostih in da gre še vedno za izjemno zmogljive in hitre stroje, s katerimi se boste brez vsakega strahu spopadli tudi z zahtevnimi velikimi površinami.