Husqvarna je namreč razvila prvo baterijsko sedežno kosilnico, pri čemer je za osnovo uporabila izjemno uspešen motorni rider. Morda je najbolj primerno, da na začetku zapišemo, da akumulatorski rider ni namenjen uporabi, ki je sicer tipična za te naprave. To potrjuje že dejstvo, da akumulatorji niso izmenljivi, rider pa se polni neposredno preko električnega omrežja. Polnjenje traja šestnajst ur, tako da je način dela drugačen. Pri večini akumulatorskih naprav namreč preizkušamo, ali se en set baterij napolni, medtem ko drugega uporabljamo. Tega tu ni. Akumulatorski rider je predvsem različica klasičnega motornega riderja, pri katerem je bencinski motor zamenjal njegov tišji električni sorodnik, medtem ko se delovne zmogljivosti na terenu niso spremenile.

Tih, a zmogljiv

Nadzor po travniku je še vedno odličen, presenetil pa nas je tudi zmogljiv pogon. Baterijski rider je namreč izjemno tih. Z izklopljenim kosiščem je počasna vožnja dobesedno neslišna, polna hitrost pa ustvari le pritajeno brnenje. Na preizkusu smo neslišen pogon nekoliko podcenjevali. Ob neslišnem motorju pri izklopljenem kosišču ni občutka o moči naprave, ki ga sicer daje zvok bencinskega motorja. Predvsem med manevriranjem na slabšem terenu je rider pozitivno presenetil z močjo, medtem ko smo na ravnih asfaltnih površinah videli, da je tudi izjemno odziven. Noga na pogonskem pedalu naj bo kar nežna in z nekaj občutka lahko kosimo na še tako zapletenem travniku.

Baterijski rider je opremljen z dvokolesnim pogonom, zato je primeren za delo na ravnem ali zmerno nagnjenem terenu. Na nekaj izrazitejših klancih nas je presenetil, saj se kolesa niso takoj začela vrteti v prazno, a akumulatorski rider je namenjen za manj zahtevne površine, vsaj kar se tiče naklonov. Glede ovir pa kljub električnemu pogonu ostaja tipičen rider – izjemno okreten, a hkrati primeren za velike površine. To je zasluga zglobnega krmiljenja (izredno majhen obračalni krog) in pred sprednjimi kolesi nameščenih rezil BioClip (košnja pod grmovjem). Nadzor z volanom je še vedno odličen, zato se riderjeva največja prednost pokaže pri delu okrog dreves in grmovja, kjer lahko kosimo na centimeter natančno. Za varnost med košnjo skrbi varovalka na sedežu, ki vozilo izklopi, če med vožnjo vstanemo, če pokosimo palico ali kakšno smet pa se samodejno ustavi tudi kosišče. Tudi zavore na klancu zavirajo samodejno. Opozoriti moramo le na to, da ima akumulatorski rider elektronske zavore, kar pomeni da se ob odvzemu kontakta te izklopijo, zato se riderja ne sme parkirati na klancu.

Za uro in pol košnje

Velikost površine, primerne za baterijski rider, je bolj kot od širine kosišča odvisna od njegove avtonomije. Na preizkusu smo z riderjem kosili skupaj največ uro in pol, kar daje pri 85 centimetrov širokem kosišču precej svobode pri obsegu košene površine. Paziti je treba le, da zaradi izpraznjenega akumulatorja ne ostane sredi travnika, na kar pa nas pred tem tako in tako začne opozarjati indikator polnjenja.

Husqvarnin akumulatorski rider sprejme električni pogon brez sklepanja kompromisov. Še vedno je zmogljiv in natančen, pri vožnji neslišen in pri košnji tih. Odlikuje ga tudi varčnost, saj so stroški porabljene električne energije nižji od tistih za bencin, odpadejo pa tudi nekateri stroški vzdrževanja, kot na primer letni servisi motorja ali menjava jermenov na kosišču.