Dvakratna košnja z enim potegom

Takoj je bilo jasno, da sta si kosilnici bistveno različni. Honda HRS 536 SDE je robustna kosilnica s kovinskim ohišjem in ponuja možnost mulčenja ali stranskega izmeta trave. Njena večja sestra je opremljena s hidrostatskim menjalnikom in 88-litrskim košem za travo. Manj opazna, a značilna posebnost HRX 537 HYE je sistem Bioclip, sestavljen iz dveh, za nekaj centimetrov zamaknjenih rezil. Dvojni rez bistveno izboljša zmogljivosti kosilnice, kar smo spoznali lansko poletje, ko smo obe kosilnici temeljito preizkusili na precej visoki travi.

honda_kos2.jpg

Način košnje s sistemom Bioclip je bistveno spremenil kakovost košnje. Tudi trava, visoka 25 centimetrov in več, je bila že z enim potegom kosilnice pokošena izredno natančno in enakomerno, kot da bi travo pokosili že dvakrat. Izbira načina košnje je precej zanimiva, saj med pobiranjem v koš in mulčenjem izbiramo z nastavitvijo ročke na zadnji strani kosilnice. Tako nam je na voljo celo vmesna nastavitev, pri kateri se trava delno zbira v košu, delno pa se zmelje in pade na pokošeno površino.

Skromna oprema, a izredna okretnost

Mala HRS 536 SDE je oskubljena vseh dodatkov. Gre za skromno, a vrhunsko vrtno kosilnico, namenjeno uporabnikom s specifičnimi zahtevami. Kot smo povedali, lahko torej izbiramo med mulčenjem in stranskim izmetom, nastavljamo lahko višino košnje, potem pa se izbira kar konča. Preprostost kosilnice se močno pozna pri teži, saj tehta dobrih deset kilogramov manj kot HRX 537 HYE. Zaradi tega je izredno uporabna na razgibanem terenu – med drevesi, čez meje in v klancu se počuti kot riba v vodi. Kljub temu da je širina košnje precejšnja (53 centimetrov), zmanjšana teža zagotovi okretnost v vsakem primeru. Najbolje se je to pokazalo med gibanjem po travnati meji, kjer je bila vožnja v klanec in pod nagibom brez težav obvladljiva. Pri manevriranju s kosilnico nekoliko moti le gumijasti nastavek na zadnjem delu aluminijastega ohišja, ki sicer ščiti uporabnika in ravna košeno površino. Ob manevriranju s kosilnico in vzvratni košnji se trak včasih nerodno zaplete med travo in ohišje, zato je pri tem potrebne nekoliko več pozornosti.

honda_kos1.jpg

Honda HRX 537 HYE je veliko naprednejša, saj je opremljena z dodatki, ki zares spremenijo izkušnjo s košnjo. Če se še enkrat spomnimo že omenjenega sistema dveh rezil in izbire načina košnje, potem pa omenimo še hidrostatski menjalnik, sklopko noža, PVC-ohišje in močan motor, smo povedali veliko. HRX 537 HYE je namenjena velikim površinam in zahtevnim uporabnikom. Hidrostatski menjalnik pomeni brezstopenjsko nastavljanje hitrosti, s čimer olajša košnjo na zahtevnem terenu, saj hitrost košnje prilagajamo površini. Zaradi teže in nekoliko bolj okorne gradnje je HRX 537 HYE na strmem terenu vseeno nekoliko težje obvladljiva. Ravna košnja v klanec ni problem, saj kolesa trdno držijo stik s podlago. Pretirano bočno nagibanje 42-kilogramske kosilnice pa je manever, ki bi moral biti rezerviran za fizično močne uporabnike, medtem ko je najbolje, da se drugi košnje na meji zmogljivosti ne lotevate.

Zaradi hidostatskega menjalnika je takšna kosilnica primerna za različne skupine uporabnikov. Hitrost košnje lahko nastavljamo poljubno. Med drevesi ali po strmini jo bomo zmanjšali na minimum, na ravnini pa bomo kosili hitreje in se še malo razgibali. Prednost hidrostatskega menjalnika ni zgolj izredno natančno nastavljanje hitrosti, temveč tudi njegova vzdržljivost. Klasični menjalnik je obrabi najbolj izpostavljen ob nenehnem menjavanju prestav, kar lahko opazno skrajša njegovo življenjsko dobo. Hidrostatski menjalnik je zaradi manjše občutljivosti za konstantno prestavljanje zato posebno primeren za delo na razgibanem terenu ali tam, kjer kosilnico uporablja več uporabnikov z lastnimi željami.

Prava redkost na servisu

Preizkušena kosilnica HRX 537 HYE je bila stara tri leta in je tri sezone košnje preživela pri ne najbolj vestnem lastniku. S Hondinimi serviserji smo zato ob koncu njenega garancijskega roka preverili nekaj najbolj izpostavljenih mest. To so: stanje koša za travo in njegovega sistema pritrditve, obrabljenost noža in podvozja, stanje motorja in filtra ter pregled koles. Kosilnica je pregled odlično prestala, serviser pa je imel le nekaj manjših, pričakovanih posegov. Kosilnici je zamenjal olje, vžigalno svečko in filter, ki je bil še vedno isti kot ob dnevu nakupa. Na nožu, podvozju in kolesih je bilo zaznati normalno obrabo, ki pa ni bistveno vplivala na kakovost košnje. Pri kolesih je serviser na primer preveril, kako trdno so pritrjena in kakšen je njihov profil.

honda_kos3.jpg

V treh letih uporabe kolesa niso ustvarila hoda med ohišjem in platišči, profil koles iz trde gume pa je ostal skoraj nespremenjen. Glede servisiranja so Hondine kosilnice precej nezahtevne. Namenjati jim je treba redno čiščenje in sezonske servise, ki zajemajo osnoven pregled ter že omenjene zamenjave. Servisni komplet za enoletno vzdrževanje, sestavljen iz motornega olja, vžigalne svečke in zračnega filtra, lahko za približno 25 evrov kupite in uporabite sami ali pa to delo prepustite serviserjem. Ti imajo sicer največ dela s starimi stroji izpred tridesetih let, medtem ko so servisi kosilnic precej redki, sploh tistih, ki so še v garancijski dobi. Da se vrhunsko izdelani stroji manj kvarijo, potrdi tudi podatek, da se Hondini serviserji s predstavljenim modelom HRX 537 HYE v delavnici srečajo morda dvakrat ali trikrat na leto.