Direkcija RS za ceste je včeraj objavila dve javni naročili za izbor izvajalca del za obnovo mostov v Prestranku čez reko Pivko in na odseku Črnova–Arja vas prek Socke. Ministrstvo za infrastrukturo je namreč po napovedi direkcije za ceste, da bo zaradi dotrajanosti omejila tovorni promet čez 15 mostov, in posledičnih pritiskih gospodarstvenikov namenila prva dva milijona evrov za sanacijo najbolj problematičnih dveh objektov. Ponudbe bodo odpirali 4. februarja.

Zastoji bodo neizbežni

Na mostu v Prestranku na cestnem odseku Postojna–Pivka, kjer bo po uvedbi omejitev vzpostavljen izmenično enosmerni promet, bo tak režim veljal tudi v času gradnje, ki naj bi bila končana v 150 dneh. Na mostu na odseku Črnova–Arja vas, kjer bo prav tako vzpostavljen izmenično enosmerni promet ter omejitev skupne dovoljene mase več kot 30 ton za tovorna vozila, pa bo v času gradbenih del – ta naj bi bila končana v 180 dneh – na mostu vzpostavljena popolna zapora in bo urejen obvoz.

Direktor direkcije za ceste Gregor Ficko v obeh primerih napoveduje zastoje, nadeja pa se, da se bosta javna razpisa končala brez zapletov, saj bi to pomenilo, da bi se izognili gradbenim delom v času glavne turistične sezone. Za obnovo preostalih 13 mostov, ki jih je Zavod za gradbeništvo Slovenije ob lanskem pregledu označil kot kritične, naj bi ministrstvo za infrastrukturno denar zagotovilo prihodnji mesec. Po izračunih direkcije za ceste bodo za obnovo vseh 15 mostov potrebovali okoli 30 milijonov evrov, po zagotovilih Ficka pa lahko postopke javnega naročanja sprožijo takoj, ko dobijo denar, saj je vsa dokumentacija že pripravljena.

Minister danes v vladi o cestah

Prav danes pa bo minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel vlado seznanil s katastrofalnim stanjem premostitvenih in drugih objektov na državnih cestah ter ji poskušal dopovedati, da je vendarle treba začeti razmišljati o načinu financiranja državnih cest, če želimo obdržati konkurenčnost gospodarstva.

Opozoril naj bi tudi, da se trenutno opravljajo nadaljnje analize mostov, ki bodo predvidoma končane maja. Pričakujejo pa, da bo direkcija za ceste primorana vzpostaviti omejitveni režim za težke tovornjake še na približno desetih dodatnih mostovih. Rešitev nastalih težav je po ministrovem mnenju povezana izključno s sanacijo teh objektov, za kar je treba zagotoviti denar, ki pa ga v proračunu za letošnje in prihodnje leto za zdaj ni na voljo.

Na skoraj 6000 kilometrov dolgem omrežju glavnih in regionalnih cest, ki jih upravlja direkcija za ceste, so 1403 mostovi, ki so daljši od petih metrov. Kar 300 pa je takih, ki so v slabem ali zelo slabem stanju.