Medtem ko bi lahko sporni posli nekdanjih vodilnih v Cestnem podjetju Ljubljana (CPL) potopili njegovo hčerinsko družbo KPL, ki ima okrog 300 zaposlenih, se za zdaj precej bolje godi nekdanjemu direktorju KPL Andreju Koširju.

Temu je delovno sodišče v Ljubljani konec lanskega leta zaradi domnevno nezakonite prekinitve pogodbe prisodilo izplačilo odpravnine v višini 24 plač. To posledično pomeni, da mora KPL, ki je v velikih likvidnostnih težavah, Koširju skupaj z obrestmi izplačati 270.000 evrov. To informacijo so včeraj potrdili tudi v KPL. Pri tem velja poudariti, da je bil Košir direktor KPL le dobra dva meseca. Po podatkih iz sodnega registra je vodenje družbe prevzel 30. maja 2012.

Takrat je nadzorni svet KPL vodil zadnji uradni lastnik CPL Ranko Mimović, ki ga Nacionalni preiskovalni urad (NPU) sumi zlorabe položaja, goljufije in pranja denarja, tožilstvo pa je včeraj zanj tako kot za nekdanjega predsednika upravnega odbora CPL Stanka Petriča zahtevalo odreditev pripora. Že 8. avgusta 2012 Košir v KPL ni imel več pooblastil. Domnevno zato, ker se ni več želel podpisovati pod sporne pogodbe in sodelovati pri prelivanju denarja iz KPL. Ker mu je Mimović prekinil pogodbo, se je obrnil na sodišče.

Odobril za 600.000 evrov nepovratnih posojil

Kljub kratkotrajnem vodenju družbe je Košir prišel na seznam oseb iz CPL in KPL, ki jih kriminalisti sumijo zlorabe položaja. KPL je namreč v času, ko ga je vodil Košir, nepovratno nakazal za 600.000 evrov posojil. Ta so romala na račun CPL – družbe pooblaščenke, ki jo je lastniško obvladoval Mimović. Vsaj polovico tega zneska je pooblaščenka, ki denarja nikoli ni vrnila KPL, po ugotovitvah kriminalistov prenakazala na račune Mimovićevih podjetij. Še 20.000 evrov naj bi KPL neposredno nakazala Mimovićevemu podjetju Patera. S Koširjem nam včeraj popoldne ni uspelo stopiti v stik. Na čelu KPL ga je avgusta 2012 nasledil Adis Kazić, ki je nato pooblaščenki nakazal dodatnih 2,2 milijona evrov, še skoraj 400.000 evrov pa na račune dveh Mimovićevih podjetij v Sloveniji in Italiji.

Dolgovi do Koširja, zoper katerega naj bi KPL v kratkem vložila odškodninsko tožbo, zdaleč niso edina skrb družbe, ki ima koncesijo za opravljanje zimske službe v Ljubljani. V insolventnost jo lahko pahne unovčenje skoraj štirih milijonov evrov poroštev iz posla, s katerim je bil pred leti posredno povezan tudi Jure Janković. Omenjena poroštva je CPL odobril podjetju VAZ. To je konec leta 2009 prek podjetja Tabia kupilo več hektarjev zemljišč ob Podutiški cesti nasproti kamnoloma, za kar je pri Sberbank najelo 3,35 milijona evrov vredno posojilo. Ta zemljišča so že leta 2010 z novim prostorskim načrtom Mestne občina Ljubljana, ki jo vodi Zoran Janković, postala zazidljiva. Ker je na njih mogoče graditi manjšo sosesko s 50 stanovanji, se je njihova vrednost močno povečala.

KPL v (ne)milosti Sberbank

Pri tem je pomemben podatek, da je bilo takratni solastnik Tabie ciprsko podjetje Disonco Investments, ki je bilo poslovno povezano z županovim sinom. Ta je po ugotovitvah Dursa na račun podjetja s Cipra najmanj enkrat nakazal večjo vsoto denarja.

Že kmalu je postalo jasno, da VAZ ne bo mogel poplačati bančnega posojila, v oktobru 2012 pa je dolg do Sberbank padel na ramena KPL. Banka ni oklevala in vložila izvršbo, s tem pa likvidnostno ohromila KPL, ki se v glavnem financira z občinskimi sredstvi. »Če glede poroštev ne bo prišlo do dogovora z banko, bo to pomenilo konec podjetja,« nam je včeraj povedal direktor KPL Damjan Stanek. »Tekoče poslujemo z dobičkom. Pretekli posli, ki jih preiskujejo kriminalisti, pa so nas pahnili na rob insolventnosti. Upam, da bomo naleteli na razumevanje pri upnikih,« je dodal Stanek. VAZ, ki ga je prevzel Mimović in ga preimenoval v Nassa, je sicer že končal v stečaju. V njem je Sberbank prijavila za štiri milijone evrov terjatev. KPL je medtem leta 2012 ob 27 milijonih evrih prihodkov ustvaril 8,3 milijona evrov izgube – v veliki večini zaradi slabitev in odpisov posojil.

Kdaj bo ljubitelj BMW Mimović vrnil mercedes?

Čeprav za zdaj ni znano, ali so kriminalisti v sredinih hišnih preiskavah iskali tudi dokumentacijo, povezano s temi poroštvi, CPL in KPL od posla zagotovo nista imela poslovne koristi. Da odobritev poroštev »ni bila poslovno potrebna«, so že lani ugotovili revizorji, ki jih je v CPL pripeljal stečajni upravitelj Veljko Jan. Ti so prav tako opozorili na vprašanje poslovne upravičenosti odobravanja jamstev zaradi slabega likvidnostnega položaja KPL. Tako CPL kot KPL s podjetjema VAZ (Nassa) in Tabia nista bila ne lastniško ne poslovno povezana. Kljub temu sta skupaj jamčila za skoraj šest milijonov evrov njunih obveznosti do bank in lizinških podjetij.

Poroštvo je sicer CPL odobril še v času, ko ga je vodil Alojzij Kramljak. Svoj lonček je pristavil tudi Mimović. Slednji za nakup podjetij VAZ (Nassa) in Tabia ni plačal niti evra kupnine. Po pogodbi bi lahko namreč milijon evrov plačal šele po tem, ko bi podjetji prodali katero od nepremičnin. Kot je stečajni upravitelj Igor Gorše odkril pri pregledu poslov, je imelo podjetje Nassa v finančnem najemu osebno vozilo mercedes CLS 350 CDI, katerega vrednost po dostopnih podatkih znaša od 50.000 do 60.000 evrov. »Po doslej znanih podatkih gospod Mimović vozila še ni predal lizingodajalcu,« je opozoril upravitelj. Mimović je sicer znan kot ljubitelj avtomobilov znamke BMW X6.