Prefriganim ljubljanskim taksistom, ki so po lanskoletni uvedbi maksimalne tarife začeli strankam zaračunavati prtljago in druge dodatke, bodo mestni svetniki spet skušali stopili na prste. V predlogu dopolnjenega odloka o avtotaksi prevozih, ki naj bi ga sprejeli na prvi letošnji seji mestnega sveta, namreč piše, da maksimalne tarife vključujejo vse storitve, ki so potrebne za izvajanje avtotaksi prevozov. To pomeni, da taksisti uporabnikom ne bodo smeli več zaračunavati dodatnih storitev nad ceno 1,5 evra za kilometer vožnje.

Po rumenih pasovih le tisti z nalepkami

Letos naj bi na Mestni občini Ljubljana taksistom vnovič začeli zaračunavati tudi letne takse. Le tisti, ki bodo takso plačali, bodo pridobili dovoljenje za opravljanje dejavnosti na območju občine, kar pomeni, da bodo lahko uporabljali postajališča za taksije in vozili po rumenih pasovih. Taksa, ki je bila ves čas zapisana v odloku, a je nihče ni plačeval, bo še naprej stala 300 evrov. Plačila občinske takse bodo oproščena le okolju prijazna vozila in vozila, ki imajo možnost prevoza invalidov v invalidskem vozičku brez presedanja.

Novost je nalepka, na kateri bosta grb in zaporedna številka, ki jo bo moral vsak taksist ob pridobitvi dovoljenja nalepiti na prednja vrata svojega vozila. Tako naj bi uporabniki točno vedeli, s katerim taksistom so se peljali, morebitne pritožbe pa naj bi v prihodnje naslavljali na posebej za to uvedeno telefonsko številko. Pritožbe naj bi reševala neodvisna komisija, sestavljena iz predstavnikov taksistov in mestne občine, čeprav se o sestavi komisije za zdaj še ne morejo zediniti.

Spremembe ne bodo prispevale h kvaliteti storitev

A omenjene novosti, ki so jih v okviru projekta Dober taksi – nekakšnega odgovora na županovo napoved o ustanovitvi taksija, ki bi deloval pod okriljem Ljubljanskega potniškega prometa – pripravili v taksi podjetjih Metro, Laguna, Intertours in Rondo, po besedah direktorice podjetja Laguna Nataše Ornek ne bodo bistveno dvignile kakovosti taksi storitev v prestolnici.

»Želeli smo, da se v odlok zapiše, da se lahko na izpit o poznavanju občine prijavijo samo tisti taksisti, ki predložijo tudi potrdilo o nekaznovanosti, in da lahko dovoljenje za taksi prevoze pridobijo le tisti, ki prinesejo potrdilo o plačanih davkih in prispevkih. In da morajo imeti taksisti v vozilih pogodbo o zaposlitvi. A na občini so na koncu 'ugotovili', da nič od tega ni njihova pristojnost in da se bo to reševalo na državni ravni v okviru nove zakonodaje,« je razočarana Ornekova.

Zjezilo jo je tudi, da so na občini kljub dogovoru, da bo letna taksa za uporabo taksi postajališč in rumenih pasov taksiste stala 200 evrov na leto, snedli besedo in v odlok zapisali sto evrov več. »Ostrejši pogoji pri pridobivanju dovoljenj za opravljanje taksi storitev, ki smo jih predlagali, se tokrat izpadli iz odloka. A ostajamo optimisti. Po dolgih letih smo se namreč začeli vsaj pogovarjati, in kot obljubljajo na občini, odlok ostaja odprt za spremembe, ki naj bi se vanj vnašale postopoma,« je sklenila naša sogovornica.