Najbolj znano ime med štirimi slovenskimi udeleženci je seveda prekaljeni »puščavski lisjak« Miran Stanovnik, ki bo nastopil že na svojem 17. reliju Dakar. Zadnja dva sta se zanj končala z odstopom, tokrat pa se nadeja, da bo 18. januarja prišel v cilj v Valparaisu, ob tem pa si želi tudi končne uvrstitve med najboljšo dvajseterico.

Stanovnik tokrat tudi mentor 30-letnemu mariborskemu novincu

Če ima Stanovnik z enim najzahtevnejših vztrajnostnih relijev na svetu že kar nekaj izkušenj, pa se po te v Južno Ameriko v prihodnjih dneh odpravljajo ostali slovenski predstavniki. Prvič bosta na dirki Slovenijo zastopala dva motociklista, saj bo v ekipi s Stanovnikom tudi 30-letni adrenalinski odvisnež Simon Marčič, ki bo prvič nastopil na takšnem reliju. Pred tem si je dneve krajšal z vožnjo in spusti z gorskim kolesom, nato pa se je preizkusil tudi v številnih motociklističnih kategorijah, kjer je zelo uspešno tekmoval in postal tudi evropski regionalni prvak v enduru. A v njem je že dolgo gorela želja po nastopu na najbolj slovitem reliju, saj pravi, da o tem sanja že 10 ali celo 15 let.

Marčič pravi, da ima pred nastopom na Dakarju dobre občutke in nič strahu, ležale pa naj bi mu predvsem peščene etape. Da je kljub neizkušenosti sproščen, ima veliko zaslug tudi mentor Stanovnik, ki ga bo imel vsaj pred začetkom in po koncu etap ob sebi, da mu bo pomagal z nasveti. 30-letni Mariborčan sicer nima izkušenj z navigacijo med vožnjo, kar je prisotno na takšnih vztrajnostnih preizkušnjah, a se s tem ne obremenjuje in se zaveda, da se bo na svojem prvem nastopu predvsem učil.

Zanimivo je, da se Marčič na start relija Dakar podaja praktično brez predhodnega poznavanja motorja, s katerim bo nastopil (KTM 450 rally replica, zelo podobnega ima tudi Stanovnik, op.a.). Testiranje le-tega mu je namreč preprečila težja poškodba, ki jo je staknil septembra, motor pa je dobil ravno dva dneva po poškodbi. Edini preizkus je tako opravil, tik preden je motocikel konec novembra v Franciji pustil na ladji, ki je kar 700 motociklov in avtomobilov iz Evrope odpeljala v Južno Ameriko. »Testiral sem ga 20 minut, morda pol ure, preden je šel na ladjo. Lahko rečem, da je motor precej okreten, dosti bolj, kot bi ocenil ob pogledu nanj, saj je zelo zajeten. Hitro sem se navadil nanj, zato mislim, da ne bi smel imeti težav. Motor je le motor, znam ga vozit, ne glede na to, kakšen je,« pravi Marčič.

Zobozdravnik se bo za 14 dni prelevil v puščavskega lisjaka

Na najtežjem reliju bo drugič v zgodovini nastopila tudi slovenska avtomobilska posadka. S težkim terenom v Argentini, Boliviji in Čilu se bosta soočila voznik Darij Novak in sovoznik Boštjan Leskovec, ki bo opravljal tudi vlogo navigatorja in mehanika, v pomoč pa jima bo tudi spremljevalno vozilo z večkratnim slovenskim prvakom v reliju Aleksom Humarjem in glavnim mehanikom ekipe Robertom Loverčičem.

Novak je sicer zobozdravnik, ki ima svojo ordinacijo v Novi Gorici, a je tudi velik avtomobilistični navdušenec, reli Dakar pa je od blizu spoznal že trikrat, ko je bil član spremljevalnega vozila ekipe Mirana Stanovnika. A tokrat bo kljub temu doživel povsem novo izkušnjo in izziv.

Pred odhodom v Južno Ameriko je novogoriška ekipa Go Adventure Racing Team opravila posebne priprave v Tuniziji na reliju El Chott, kjer so na sipinah dodobra preizkusili zmogljivosti Volkswagnovega vozila model amarok. Avtomobil so za zahtevna brezpotja temeljito predelali in ga tudi skrajšali.

"Serijsko izdelani avtomobil smo povsem spremenili, od originalnega je namreč ostalo le sprednje steklo, tako da smo ga precej približali prototipom, s katerimi se bomo kosali na reliju. Naš amarok ima novo podvozje, notranjo varnostno kletko, zadnji del pa smo mu skrajšali. Dodali smo mu dodaten rezervoar za gorivo, v katerega lahko spravimo 190 litrov goriva, kar naj bi nam zagotavljalo vožnjo do 1400 kilometrov. Težo vozila smo z začetnih 2020 kilogramov najprej z odstranitvijo nepotrebnih delov, tudi klime, zmanjšali na 1400 kilogramov, po končani predelavi pa avtomobil s prazno posodo za gorivo tehta 1800 kilogramov. Motor ima 2000 kubičnih centimetrov in 211 konjskih moči, kar omogoča dinamično vožnjo, a je to vseeno precej premalo, da bi lahko na reliju računali na kakšno vidno uvrstitev, saj se ne moremo meriti s konkurenco, ki ima avtomobile tudi s 400 konjskimi močmi," je nekaj besed o predelanem vozilu spregovoril vodja ekipe in voznik Novak.

Slovenska avtomobilistična posadka se na reli Dakar odpravlja predvsem po izkušnje, a je Novak poudaril, da je nastop na takšnem tekmovanju zelo zahteven in drag projekt, zato ne gredo v Južno Ameriko le na izlet, temveč želijo dirko tudi končati s prihodom v cilj, uvrstitev pa kot rečeno ni v ospredju. »Na puščavskih, peščenih etapah smo lahko najbolj enakovredni, najslabši pa bomo na ravninskih delih etap, saj s tem vozilom nismo enakovredni najboljšim, tudi sam pa nisem vajen vožnje pri velikih hitrostih,« je dodal Novak.

36. reli Dakar se bo začel 5. januarja v argentinskem Rosariu, po 13 etapah in več tisoč prevoženih kilometrih pa se bo končal 18. januarja v čilskem Valparaisu.