Propadlo Primorje je sicer res začelo graditi najzahtevnejši del obvoznice, predor pod Stenom, a je šlo na polovici poti v stečaj. Poldrugo leto in nekaj propadlih ali popravljenih javnih razpisov je bilo potrebnih, da je direkcija za ceste za 22,2 milijona evrov izbrala Gorenjsko gradbeno družbo. Sledili so dve pritožbi in hudi pritiski na državno revizijsko komisijo z vseh koncev: naročnika, neizbranih izvajalcev in Škofjeločanov, ki so zadnje čase že po večkrat na teden zapirali glavno prometno žilo skozi mestno jedro proti Poljanski dolini.

Včeraj zjutraj pa so Škofjeločani dočakali vest, da je državna revizijska komisija zavrnila pritožbi in da bo direkcija za ceste najpozneje do ponedeljka podpisala pogodbo z Gorenjsko gradbeno družbo, ki bi dela lahko začela še letos, v vsakem primeru pa jih mora, če želimo počrpati evropska sredstva, dokončati do jeseni 2015. Prav evropski denar je bil ključen pri pritiskih zadnje mesece, saj je postalo jasno, da v primeru še enega propadlega javnega razpisa gradnje ne bi bilo mogoče dokončati v rokih za črpanje evropskih sredstev. In ker država svojega denarja nima, bi od loške obvoznice ostalo nekaj cest in krožišč ter napol izkopan predor... Tudi za včeraj je bila tako napovedana protestna zapora v Škofji Loki, a so meščani cesto zaprli le za nekaj minut, pa še to le zato, da so se lahko pobliže zahvalili voznikom za potrpljenje med prejšnjimi protesti. Druženje se je nato nadaljevalo ob kuhanem vinu in razpravah o tem, ali jih glede gradnje obvoznice lahko preseneti še kaj.

Župan občine Škofja Loka Miha Ješe je novico o skorajšnjem začetku gradnje obvoznice označil kot najlepše praznično darilo vsem Ločanom. »Zahvaljujem se vsem prebivalcem starega mestnega jedra Škofje Loke, prav posebej prebivalcem Spodnjega trga in Poljanske ceste, članom občinskega sveta in direkciji za ceste za vse aktivnosti, ki so nas pripeljale do tega, da bomo končno dobili težko pričakovano obvoznico, ki je prepotrebna za razvoj Škofje Loke, Poljanske doline in severne Primorske,« je dejal Ješe.

»Odločitev državne revizijske komisije je za nas velik strokovni uspeh, saj dokazuje, da smo ne nazadnje vse storili prav. Upoštevali so vse naše strokovne argumente, da so reference izbranega izvajalca prave. V zadnjih tednih so se sicer dogajale umazane igre, a resnično upam, da zdaj presenečenj ne bo več. Presek stanja v predoru je bil narejen zelo korektno, tako da med gradnjo ne more priti do kakšnih dodatnih del. Z Gorenjsko gradbeno družbo imamo dobre izkušnje in menim, da se nam ne more več zgoditi Primorje. Zavedamo pa se, da to podjetje ni samo sposobno zgraditi predora, a zato je tu njihov češki partner. OHL ŽS je vodilno podjetje za gradnjo cest v vzhodni Evropi, tako da glede referenc res ne bi smelo biti dvoma,« je razložil direktor Direkcije RS za ceste Gregor Ficko. Direktor in solastnik Gorenjske gradbene družbe Branko Žiberna včeraj še ni želel komentirati odločitve državne revizijske komisije.

Loška obvoznica je bila dobra učna ura za vse vpletene v sistem javnega naročanja. »Ta zgodba se s podpisom pogodbe ne sme končati. Pristojnim državnim ustanovam bomo poslali predloge za spremembe zakonodaje na področju javnega naročanja v smeri večje preglednosti in manjšega števila zlorab. Sploh glede sodelovanja 'padalcev' na razpisih, ko lahko neko podjetje, ki se sploh ni prijavilo in nima niti enega zaposlenega, zruši razpis že v fazi priprave dokumentacije,« je še enkrat ponovil Gregor Ficko.