Srečo z evropskimi sredstvi ima kolesarska povezava med Solkanom in Plavami. Po enem letu zamude, težav z lastniki zemljišč in gradbinci, ki so se tudi neupravičeno pritoževali na izbor razpisov, se gradnja 9,2 kilometra dolge poti na desnem bregu Soče vendarle nadaljuje. Kolesarji naj bi se po njej varno zapeljali maja 2015. Župan občine Kanal ob Soči Andrej Maffi je zadovoljen in poudarja, da cesta rešuje varnost kolesarjev in v občino prinaša velik razvojni impulz. »Kolesarjenje po soški cesti, ki so jo nekdaj imenovali kar cesta smrti, ni ne varno ne zdravo in ne prijetno,« pojasnjuje. Kolesarji so si namreč cesto dnevno delili z okrog 7000 vozili, med njimi skoraj 1000 kamioni in avtobusi. Tako kanalska kot novogoriška občina ob kolesarski stezi že snujeta dodatno turistično ponudbo in povezave z drugimi kolesarskimi potmi.

Ideja o kolesarski povezavi med Kanalom in Novo Gorico je stara več kot desetletje, priložnost zanjo pa se je ponudila ob gradnji novega vodovodnega omrežja iz izvira Mrzlek. Speljana bo namreč po trasi vodovoda in hkrati služila tudi kot vzdrževalna pot. Omenjena kolesarska pot je ena večjih naložb, ki jih ta trenutek pelje Direkcija RS za ceste. Vodja projekta na direkciji Irena Willenpart pojasnjuje, da je celotna naložba z gradbenimi deli, vso dokumentacijo in odkupom zemljišč ocenjena na 4,9 milijona evrov, 3,4 milijona evrov pa bo zanjo prispevala Evropska unija. Vzdolž trase bo urejenih šest počivališč, za varovanje kolesarjev pred padajočim kamenjem pa bodo postavili več kot 1500 metrov varovalnih ograj.

Predor pod Kladjem znova pobožna želja

V Posočju pa so glede prihodnosti že tako slabih prometnih povezav bolj zaskrbljeni, saj so na Direkciji RS za ceste jasno povedali, da se bodo zaradi občutno zmanjšanega proračuna vsaj v prihodnjih dveh letih ustavile aktivnosti na vseh 709 naložbenih projektih in zaprla celo nekatera že aktivna gradbišča. Tako je iz načrtov že drugič letos izpadla cestna povezava med Cerknim in Hotavljami, denarja ne bo za nadaljevanje projektiranja in odkupa zemljišč za tolminsko obvoznico, rekonstrukcijo kilometra ceste v Podbrdu bo država po dveh desetletjih obljub očitno obljubljala še kakšno leto dlje. Konkretno se je zalomilo tudi v Tolminu s križiščem in urejanjem podpornih zidov med stavbo občinske uprave in športnim parkom Brajda. Direkcija je z izvajalcem že podpisala pogodbo, a ta z deli zaradi zaprtja državne pipe ne more začeti.

Posodabljanje keltike obdržal evropski denar

Na direkciji še ne vedo, kdaj se bodo aktivnosti na projektih lahko nadaljevale. »Trenutno se izvajajo detajlni pregledi gradbišč, ki bodo zaključeni predvidoma do konca tega meseca in bodo pokazali, ali bi stroški zapore ceste presegali vrednost dokončanja gradbenih del,« pojasnjujejo na direkciji. Pomirjajo pa, da ustavitev del na 6,5-kilometrskem gradbišču na keltiki med Bačo pri Modreju in Dolenjo Trebušo ni predvideno, saj cesto posodabljajo s pomočjo evropskega denarja. Prav tako naj bi se obnova omenjene državne ceste nadaljevala tudi naprej proti Želinu. Prejšnji mesec so že izbrali izvajalca za obnovo štirih kilometrov ceste, a odločitev še ni pravnomočna.

So se pa na direkciji odločili, da bo zaradi zaostrenih razmer v letošnji zimi ostal zaprt prelaz Vršič, saj so stroški pluženja za nekaj deset vozil previsoki. Cesto bodo odprli šele ob koncu zimske sezone, ko ne bo več nevarnosti plazov.