Duster, tisti, ki se presneto dobro znajde v prahu, je tudi Dacijina pogruntavščina. In ko ugrizne v podlago, se ne poslovi s tega sveta, pač pa prestavi na novo lokacijo. Zdaj bosta selitev in grizenje še za odtenek bolj sodobna in prefinjena. Športni terenec je za Dacio več kot pomemben, saj so ob omembi romunske znamke pred njegovim prihodom mnogi le zavijali z očmi. Zdaj bolj zavijajo tekmeci in še bolj bodo, kajti prenovljeni duster je velik korak naprej za znamko. Če so ga leta 2010, ko je ugledala luč sveta prva generacija, še jemali kot poceni in tehnično ne preveč zahteven SUV, se je zgodba razvila v drugo smer. Celo do te mere, da ga na nekaterih trgih prodajajo celo z Renaultovim ali Nissanovim znakom na nosu.

Duster je zdaj oblikovno sicer še vedno skoraj tak kot pred prenovo, nekaj sprememb je na nosu vozila in pri kromiranih dodatkih, ostal je enako dolg (4,315 metra), prtljažnik pa premore 475 litrov. Ker je običajno, da se novodobni športni terenci kljub vsem terenskim talentom v veliki meri vozijo po urejenih cestah, je še kako pomembno, kako se avtomobil tam tudi vede. Pri prenovi so tako precej pozornosti namenili ravno tej uglajenosti in avtomobil je v tej prvini veliko pridobil. Posebno pri zvočni izolaciji potniške kabine, ki je že po prvih vtisih bolj učinkovita. Nekaj je ergonomskih sprememb v notranjosti, gumbi in stikala so bolj logično postavljeni, niso pozabili na multimedijske vsebine in ustrezen zaslon na armaturni plošči, serijsko je dodan sistem stabilnosti ESP in še bi lahko naštevali.

Kot je običajno, je duster na voljo s sprednjim ali elektronsko nadziranim štirikolesnim pogonom, pri čemer zadnji izvira iz Nissanove hiše. Za piko na i ima še zaporo zadnjega diferenciala in seveda skoraj obvezno 21-centimetrsko oddaljenost dna vozila od tal, za vsak primer, če boste vozili po brezpotjih. Tudi pri motorjih je napredek očiten. Novost je na primer 1,2-litrski bencinski motor z 92 kilovati moči (125 KM), ki bo sprva na voljo le za dvokolesno gnano različico, preostali trije motorji pa so na voljo tudi za štirikolesno gnane dusterje. Vse so inženirji osvežili in prilagodili dusterjevemu značaju, tako da bodo kupci lahko izbirali še med 1,6-litrskim bencinskim s 77 kW (105 KM) ter dvema 1,5-litrskima dizloma dCi s 66 in 81 kW (90 in 110 KM). V ponudbi bo tudi 1,6-litrska različica s pogonom na avtoplin (LPG) in dvokolesnim pogonom.

Cene bodo sicer znane konec meseca, ko bo duster tudi uradno predstavljen potencialnim slovenskim kupcem, ostale pa naj bi na sedanji ravni (začetna okoli 10.300 evrov). Statistika še pravi, da je bilo do sedaj približno polovica pri nas prodanih dusterjev s štirikolesnim pogonom in kar 60 odstotkov z dizelskim motorjem. Farrok Bulsara, po domače Freddie Mercury, je vedel, zdaj vedo tudi vsi tisti, ki poznajo dusterja. Ugrizniti v prah ni nujno nekaj slabega.