Na ograjenem gradbišču projekta Emonika je bilo nedavno mogoče opaziti gradbene stroje, ki pa žal še zdaleč niso napovedovali začetka gradnje tega velikega projekta, ki bi prestolnici prinesel nov avtobusni in železniški potniški center. Direktor družbe Trigranit, ki naj bi v javno-zasebnem partnerstvu s Slovenskimi železnicami uresničila omenjen projekt, Csaba Toth je pojasnil, da so opravljali redno vzdrževanje.

Direktor pa je omenil, da so ob tem tudi pripravljali teren za morebitno ureditev parkirišča za približno 250 vozil pri ljubljanski avtobusni postaji nasproti stavbe Zavarovalnice Triglav. Po Tothovih besedah so že pridobili vsa potrebna dovoljenja in idejo uskladili z ljubljansko mestno občino, a se za zdaj še niso dokončno odločili, ali bodo del gradbišča resnično začasno namenili parkiranju. Odločili se bodo v naslednjih tednih. Spomnimo, družba je na delu gradbišča v kotu Dunajske in Vilharjeve ceste že leta 2010 uredila začasno plačljivo parkirišče.

Koliko časa bi bil del gradbišča namenjen parkiranju, pa je odvisno predvsem od tega, kdaj se bo začela gradnja Emonike. Ker Toth pravi, da so pridobili že praktično vsa za gradnjo potrebna zemljišča in da bodo za gradbeno dovoljenje zaprosili šele, ko bodo prejeli pozitiven odgovor vlade, je v tem trenutku najbolj pomembno vprašanje, kaj bo storila vlada. Ta je nameravala o podelitvi več milijonov evrov sredstev za sofinanciranje neposredne tuje investicije Trigranita odločati sredi septembra letos, a je to točko prestavila na eno svojih prihodnjih sej. Kaj se je zgodilo, da vlada ni odločala o predlogu ministrstva za gospodarstvo, ni jasno, saj pojasnil niso dajali.

Tudi Toth nima podatkov o tem, kaj se dogaja. Dejal je, da so ministrstvu uradno vlogo za pridobitev državne spodbude oddali že pred enim letom in še vedno niso dobili nobene uradne odločitve. Pritoževal se je tudi nad slabo oziroma nično komunikacijo z vlado. »Mi bi radi bili bolj natančno obveščeni o procesu, vendar je nemogoče. Ni odgovorov na naša pisma, nihče ne odgovarja na naše klice,« je pojasnil Toth.

Ob tem je treba poudariti, da je državno sofinanciranje projekta Emonika negotovo zaradi izjave gospodarskega ministra Stanka Stepišnika. Ta je ob podpisu pogodbe o finančni spodbudi v višini 22,5 milijona evrov Revozu dejal, da je ministrstvo postrgalo vsa razpoložljiva sredstva za sofinanciranje tujih neposrednih investicij v Sloveniji. Na gospodarskem ministrstvu smo zato vprašali, ali to pomeni, da Emonika ne more pridobiti tovrstnih sredstev oziroma do kdaj jih ne bo mogla pridobiti.

Na ministrstvu, kjer še vedno niso razkrili, koliko milijonov so sploh predlagali vladi, naj nameni Emoniki, nam konkretnih odgovorov niso zagotovili. Povedali so le, da je odločitev o višini in dinamiki izplačil za projekt Emonika v rokah vlade, »ko/če se bo odločila nadaljevati obravnavo gradiva za dodelitev finančne spodbude«. Dejali so še, da mora vlada ta projekt uvrstiti v načrt razvojnih programov, kjer so razvidni viri za financiranja projekta.

Toth je mirno povedal, da je gradnja Emonike brez državnega prispevka malo verjetna. Pojasnil je, da so mestni in železniški predpisi ta projekt naredili neizvedljiv in da novi pogoji nimajo nič skupnega s tistimi, ki so jih Trigranit in Slovenske železnice sprejeli in podpisali leta 2007. »Počutimo se zavedene in prevarane. Lahko pa nadoknadimo izgubljeno, kar je v rokah vlade. Cenimo sodelovanje Mestne občine Ljubljana in Slovenskih železnic, vendar brez resnih ukrepov se projekt ne bo nadaljeval,« je bil jasen Toth.