Edini cilj za najstnice: biti karseda privlačna

Kampanji se je zadnje dni pridružila tudi ravnateljica vodilne zasebne šole za dekleta na Otoku, kakor tudi nekateri drugi kritiki pop pevke Miley Cyrus, ki zadnje mesece razburja svetovno javnost tako z nastopi kot videi (v enem je bila – razen škornjev – popolnoma gola). Jo Heywood iz elitne šole Heathfield je starše in učitelje pozvala, naj najstnicam ponudijo alternativno obliko zabave kakor tudi podobe, ki bodo zanje bolj primerne.

Razprave okoli tega, kakšno samopodobo si dekleta ustvarjajo s pomočjo podob v medijih, po svetu potekajo že več let. Mnogi menijo, da so najstnice prisiljene v razmišljanje, da je njihov edini cilj biti privlačna.

Jutri bodo tako v novi kampanji Rewind&Reframe, ki so jo podprle različne organizacije, začeli objavljati bloge, komentarje in članke o prikazu žensk v sodobnih glasbenih videospotih. »V njih je danes prisotnega veliko rasizma in seksizma, ta kampanja pa bo o tem poučevala tudi tiste, ki jim je najbolj namenjena. Ne vidim nobenega razloga, zakaj ne bi tudi video posnetke označevali tako kot filme,« je za britanski Guardian povedala Justine Roberts, ustanoviteljica spletne strani Mumsnet.

Pred seksualizacijo si ne smemo zatiskati oči

Sodelujoči pri kampanji pa menijo, da bi imela prepoved takšnih videospotov nasprotni učinek. »To bi bilo najstnikom le še bolj zanimivo,« je prepričana britanska igralka in pisateljica Victoria Wright. »Te podobe, ki vse bolj namigujejo na spolnost, pozornost usmerjajo stran od nekaterih odličnih pesmi, kar vzbuja skrb. Vidimo le pomanjkljivo oblečene ženske, ki poskakujejo okoli moških, oblečene v obleke.«

Podobno meni britanska poslanka Stella Creasy. »Ne smemo si zatiskati oči pred seksualizacijo žensk. Mladino moramo tudi naučiti kritičnosti, s katero lahko potem gledajo te videe. Dosti imam tega, da ženskam neprestano govorijo, kaj morajo storiti. Prepoved ne bo pomagala – priznavanje težave in rešitve, do katerih bomo sčasoma prišli, pa bodo,« je bila jasna.