Dirka v Belgiji se je letos izneverila svoji tradiciji, vreme je bilo med dirko suho, tega pa so se najbolj razveselili pri Red Bullu. Sebastian Vettel je namreč največ dela opravil takoj na startu oziroma v prvem krogu: »Solidno sem startal, a v prvem ovinku proti Lewisu Hamiltonu nisem hotel tvegati preveč. Tam namreč ni ravno veliko prostora in na presenečenje vseh se je letos dobro izteklo za vse dirkače. Prav tako pri speljevanju nisem porabil vsega Kersa, nekaj sem si ga privarčeval za dolgo ravnino, ki sledi slovitemu ovinku Eau Rouge. In račun se mi je izšel, čeprav res nisem pričakoval, da bomo lahko zmagali s tako lahkoto. V nadaljevanju dirke me je zanimalo le, ali bo padal dež. Če bi res deževalo, bi imeli težave.«

S tem je Vettel odpeljal svoj 2000. krog v vodstvu v formuli 1. In na veliko srečo odgovornih pri Red Bullu se je to pot odrekel svojemu značilnemu »hobiju«, da v vodstvu zadnji krog dirke odpelje še najhitrejši krog. Njegov inženir ga je stalno opozarjal, naj bo posebno previden na stezi, in Nemec je ubogal. Siva eminenca Red Bulla Helmut Marko pa je dodal: »Sebastian je vse naredil prav, vse je potekalo optimalno. Res neverjetno, kako pametno je odpeljal prvi krog, ravno toliko Kersa si je prihranil, da je lahko prehitel Hamiltona. Potem je imel prosto pot in sledil naši strategiji.«

Fernando Alonso je z drugim mestom spet presegel samega sebe, predvsem za rdeči dirkalnik. Z devetega startnega mesta se je dobesedno katapultiral na stopničke, a za zmago ni bil dovolj hiter. S tem ni prekinil »belgijskega uroka«, saj Špancu v Spaju še ni uspelo zmagati. »Toliko napredovati na dirki je dober rezultat. Na začetku se je še precej dogajalo, moral sem se malo boriti, a ni bilo večjih težav pri prehitevanjih. V nadaljevanju pa je bila dirka pravzaprav zelo dolgočasna. Nisem mogel ujeti Vettla, a tudi Hamilton za menoj ni bil nobena grožnja. Ni kaj, če na tak način osvojiš drugo mesto in nove točke, tudi prav,« je ocenil Fernando Alonso. V vodstvu Ferrarija pa ta rezultat pomeni še drug razlog za veselje: po njihovem mnenju je dejstvo, da je tako lahko prehitel tekmece in potem še Hamiltona, dober pokazatelj, da postaja dirkalnik hitrejši in boljši.

Tretjeuvrščeni Lewis Hamilton si je na skrivaj obetal več kot »le« tretje mesto, a na koncu je priznal, da morajo biti srebrni s tem še kako zadovoljni: »Bila je težka dirka, saj sem moral res od prvega do zadnjega kroga potegniti vse iz dirkalnika in pnevmatik. Celo dirko sem vozil tako rekoč na polno, veliko časa tudi jaz nisem imel, da bi kaj taktiziral. Lepo je sicer, da sem ponovno na stopničkah, a dejstvo je, da nam vsem Vettel pospešeno uhaja v točkovanju.« Vodja ekipe Mercedesa Ross Brawn pa je bil bolj neposreden: »Ni nam jasno, kaj se je zgodilo, da smo bili na stezi tako lahki žrtvi Red Bulla in Ferrarija. Saj je po eni strani dobro, da sta oba dirkača dirko končala kot tretji in četrti, a žal je bilo na koncu res tako, kot smo upali, da ne bo. Čeprav nismo imeli težav ne s pnevmatikami ne s čim drugim, nam ni šlo, šele proti koncu dirke je uspelo obema ujeti spodoben ritem. Pred Monzo bomo morali res analizirati, kaj se je zgodilo.«

Enako izgubljen je bil drugi Mercedesov dirkač Nico Rosberg, ki je dirko začel kot četrti in po 44 krogih prišel spet na četrto mesto: »Na koncu sem lahko zadovoljen, čeprav ni bilo vse optimalno. Stalno sem nekaj lovil, stalno sem bil nekaj v zaostanku, stalno sem moral delati neke kompromise na stezi. In pred dirko res nisem verjel, da ne bo padal dež, na našo srečo pa je vreme zdržalo.« Osmoljenec dirke pa je med drugimi tudi Kimi Räikkönen. Finec je imel težke kvalifikacije, na startu ni prav nič pridobil, a je bil potem hiter in je lahko prehiteval. Dokler mu ni začela nagajati sprednja leva zavora. Steza v Spaju ne predstavlja kakšnega posebnega problema za zavore, zato je bilo toliko bolj nenavadno, da je pri vsakem zaviranju iz kolesa njegovega dirkalnika puhal gost črn prah. To je bil jasen znak, da je z zavoro nekaj narobe, saj se zavorni disk, ki se pri polnem zaviranju segreje med 800 in 900 stopinjami, tudi po končanem zaviranju ni več dovolj hitro ohlajal. Vsem je bilo jasno, da je obraba zavor prevelika in da dolgo tako Finec na stezi ne bo mogel nadaljevati.

Ko je skušal prehitevati v zadnji ovinek, se je tako rekoč brez zavor samo odpeljal s steze in potem, ko se je vrnil v garažo, tudi odstopil. »Zelo zgodaj so se pojavile težave z zavorami. Ko sem ostal brez zavor, je bilo jasno, da naslednjega ovinka ne bi več zmogel varno prevoziti. Res škoda,« je dejal Kimi Räikkönen. Lotus je po dirki dobro preiskal njegov dirkalnik in njihovi inženirji so prišli do sklepa, da je za to nenavadno težavo kriva folija, ki jo dirkači odvržejo z vizirja, ko se ta umaže. In ena od njih se je zataknila v odprtino za dovod zraka za hlajenje zavore, zaradi česar se je toliko pregrela, da je bilo narejene preveč škode tudi po tem, ko so jo pri prvem Räikkönenovem postanku v boksih odstranili.

Kot se za dirko v Belgiji spodobi, pa je moralo tudi malo pokati. To pot so bili v glavni vlogi oba dirkača Force Indie in Pastor Maldonado. Tesni boji in dejstvo, da so v zadnjo šikano skušali naenkrat zapeljati štirje dirkalniki, je bilo celo za na novo urejeno stezo v Belgiji preveč. Sutil je najprej Maldonadu »odpilil« del sprednjega krilca, potem pa se je začelo. »Sutil je bil preveč agresiven, trčil je vame, dirkalnik je kar poskočil, del sprednjega krilca se je zataknil pod dirkalnik in volan me seveda ni več ubogal. Nisem mogel več preprečiti trka z di Resto, ki pa pri vsem tem ni imel nič. Če je kdo odgovoren za najin trk, je to Sutil,« se je pritoževal Pastor Maldonado. A je vodstvo dirke ocenilo drugače in Maldonada kaznovalo z 10-sekundnim postankom v boksih.

Adrian Sutil je bil še enkrat precej aktiven na stezi, ko je prehiteval dirkača Sauberja Gutierreza in mu po dobri stari dirkaški navadi pokazal srednji prst. »Nekaj ovinkov prej me je precej nešportno zaprl, pa se mu samo pokazal, kaj si mislim o njegovem obnašanju na stezi,« je na kratko povzel dogajanje Adrian Sutil.

Za piko na i pa so poskrbeli aktivisti Greenpeacea, saj se je ena od aktivistk med podelitvijo pokalov po vrvi spustila s strehe zgradbe v boksih v bližini zmagovalni stopničk in na tak način opozorila na njihovo nestrinjanje z dejavnostjo glavnega sponzorja te dirke, naftnega koncerna Shell, na Antarktiki.

Je torej Sebastian Vettel na dobri poti, da še četrtič postane prvak? »Da, mislim, da bo tri dirke pred koncem sezone Vettel že prvak,« je dodal Niki Lauda. Do takrat pa karavano formule 1 čaka še kaj nekaj preizkušenj. Že naslednja bo zadnja letos v Evropi, tradicionalna Monza 8. septembra.