V interni anketi, ki je zajemala tisoč pilotov, sta dve tretjini vprašanih dejali, da jim je neprijetno opozarjati na varnostne težave prek internega sistema letalske družbe, medtem ko jih je devet od desetih dejalo, da v družbi nimajo »odprte in transparentne varnostne kulture«. Anketo je sponzorirala zveza Ryanairovih pilotov, ki predstavlja več kot polovico od skupno 2500 pilotov te družbe, vendar pa je vodstvo ne priznava.

Bojijo se, da bi izgubili službo

Pokazalo se je, da si več kot polovica pilotov zaradi strahu pred izgubo službe ne upa spregovoriti o svojih skrbeh v zvezi z varnostjo. Dve tretjini pilotov nima zaupanja v sistem prijavljanja napak. Velika večina pilotov je tudi zatrdila, da jim njihovi nadrejeni ne podajajo informacij o »incidentih« Ryanairovih letal.

Pred nekaj meseci so morala tri Ryanairova letala zasilno pristati v Španiji (in to v istem dnevu), ker naj bi jim pričelo zmanjkovati goriva.

Do rezultatov ankete se je dokopala televizija Channel 4 in jih objavila v dokumentarnem filmu Dispatches. V istem dokumentarcu je anonimni pilot zatrdil, da si uslužbenci s svojimi nadrejenimi ne upajo govoriti o svojih skrbeh z varnostjo. »Zelo težko je govoriti z njim in ton, v katerem potekajo pogovori, je zelo nenavaden za letalsko družbo. Navadno so posredi grožnje in ustrahovanje,« je še dodal pilot.

Piloti brez plačanih bolniških dopustov

Tri četrtine Ryanairovih pilotov naj bi imelo zelo neugodne pogodbe, plačevati naj bi morali za vse svoje stroške, vključno z uniformami, izkaznicami, prevozom in nastanitvami. Piloti trdijo, da so zaradi svojih pogodb pogosto prisiljeni leteti, tudi če se slabo počutijo, saj nimajo plačanih bolniških dopustov.

V dokumentarnem filmu Ryanair: Secrets From The Cockpit (Ryanair: Skrivnosti iz pilotske kabine, op.a.), je eden od pilotov dejal: »Okoli 70 odstotkov naših pilotov, če ne več, ima takšne pogodbe. Plačani so le, če letijo. To je pritisk.«

Ryanair, ki je pogosto tarča pritožb zaradi skritih stroškov za potnike, ki jim zaračunajo prav vse – od spletnih rezervacij pa do prevoza torb, je največji nizkocenovni prevoznik v Evropi in leti na 145 različnih destinacij. Prejšnji mesec je prišlo na dan, da je vodstvo pilotom ukazalo, naj letijo bolj počasi in tako varčujejo z gorivom.