»Združitev STO, JAPTI in TIA je bila napaka. Nisem verjel, da bodo negativne posledice vidne že v tako kratkem času. Slovenski turizem se bo v dveh mesecih promocijsko razsul. Turistični delavci smo, odkar ni več samostojne turistične organizacije, prepuščeni samim sebi. Nimamo sogovornika, turizem nikogar več ne zanima. Pri STO je deloval strokovni svet, ki ga ni več. Vse manj je denarja za sejemske nastope, strategija promocije slovenskega turizma se ne izvaja, nobenega sodelovanja ni, gospodarstvo in promocija sta se, odkar deluje Spirit, popolnoma presekala,« je kritičen Tone Matjašič, član strokovnega sveta ukinjene STO in direktor agencije Panoramic Travel Group, ki je novo premierko Alenko Bratušek v odprtem pismu pozval, naj njena vlada popravi napako prejšnje vlade in nemudoma znova ustanovi samostojno turistično organizacijo, ki jo je Slovenija gradila dve desetletji.

»Spirit je za turizem res pravi spirit«

Takole Matjašič utemelji svoj poziv: »STO smo uničili, imamo neko agencijo, ki še sama ne ve, kaj bi počela. Turistična promocija slovensko gospodarstvo stane vedno več in sprašujem se, kje je meja. Kje je slogan I feel Slovenija? Nobenega dogodka ne izkoristimo več za celostno promocijo države. Agencija Spirit je za slovenski turizem res pravi spirit.« Matjašič je prepričan, da je ureditev razmer v gospodarstvu, del katerega je z 12-odstotnim deležem BDP tudi turizem, enako ali še bolj pomembna kot ureditev razmer v Sovi in šoštanjski termoelektrarni.

»Zadnji dve vladi sta imeli turizem z njegovimi pozitivnimi rezultati v času, ko vse druge panoge stagnirajo, v glavnem za PR svojega uspešnega dela. Vlada Boruta Pahorja ni vedela, kaj bi s turizmom, a vsaj škode ni delala. Sta jo pa naredila Janševa vlada in ministrstvo za gospodarstvo pod vodstvom ministra Radovana Žerjava. Ministrstvo za gospodarstvo je z enim zamahom uničilo organiziranost slovenskega turizma in pahnilo slovensko turistično promocijo v neznani svet. Z vso odgovornostjo bivšega ministra Žerjava imenujem požigalca slovenske turistične promocije. STO je le še oddelek znotraj Spirita, ki nima nobene energije in tudi ne denarja, ker vse stavi na EU-sredstva.«

Sodelovanje se je poslabšalo

Kritičen je tudi Iztok Altbauer, direktor Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč. Poudarja, da je bila STO skupaj z gospodarskim ministrstvom v preteklosti glavni vir sodelovanja, delovanja in razvoja slovenskega turizma, ki v novem združenju izgublja svoje mesto. »Sodelovanje se je poslabšalo, ni več partnerskih aktivnosti na tujih trgih, sejemski nastopi se dražijo, ni več denarja za tiskanje katalogov, za oglaševanje je na voljo le evropski denar, zato posameznih podjetij ni več dovoljeno oglaševati...« Altabauer niza slabosti nove organiziranosti slovenskega turizma. Pogreša tudi skupne sestanke turističnega gospodarstva, »da bi preverili, kje je slovenski turizem v letošnji sezoni in kako se spopada s krizo, ki nas vse tepe«.

Alenka Bratušek na omenjeno odprto pismo (še) ni odgovorila, je pa nova vlada v koalicijski pogodbi tej problematiki vendarle namenila nekaj besed, ko je zapisala: »Revidirali bomo združitev TIA, JAPTI in STO v novo agencijo Spirit z vidika sinergij na novo združenih institucij za učinkovito podporo internacionalizaciji in tehnološkemu razvoju.«