Produkt je rezultat dela mladih slovenskih inovatorjev iz podjetja XVIDA in trenutno zbira sredstva za proizvodnjo s crowdfundingom na .

Ko sva se dogovarjala za pogovor, ste vsakič odgovorili okoli polnoči in dodali, da vas čaka še nekaj ur dela. Torej crowdfunding ne poteka tako, da sediš in čakaš, da bo na račun priteklo dovolj denarja za začetek proizvodnje?

Na žalost ni povsem tako (smeh). Ukvarjam se z dvema ključnima stvarema, ki sta zdaj prioritetni. Prva je kampanja in marketing, s čimer se poskušamo preriniti v revije, predvsem ameriške, ki so za nas zanimive in imajo veliko bralcev, ki bi lahko bili naši potencialni kupci. Samo dober projekt je premalo, zelo pomembna je publiciteta. Želimo si priti v ameriške »mainstream« 'tech' in 'gadget' revije, kot so Engadget, Mashable in Wired.

Kako ste testirali boomerang, preden ste ga predstavili na Kickstarterju?

Izdelek najprej testiraš sam, ker je stvar v povojih in jo razumeš samo ti. Ko že ima končno obliko in izpopolnjene funkcije, ga začneš predstavljati prijateljem. Ni pa po mojem mnenju preveč dobro razkazovati polizdelka, ker dobiš povsem napačen odziv.

Ker ljudje mislijo, da je to že končni izdelek?

Tako je. Podzavestno ga začneš primerjati s kakšnim drugim izdelkom, ki si ga že videl na prodajnih policah, zmoti te vsak detajl, vsaka praska, ki je na končnem produktu jasno da ne bo. Izdelke lahko v tej fazi razvoja ocenjujejo strokovnjaki, ki so sposobni določene stvari vzeti v zakup.

Zakaj ste za financiranje izbrali ravno crowdfunding? Ste se pogovarjali tudi z drugimi investitorji, bankami ...?

Hitro nam je postalo jasno, da razvoj ne bo poceni. Projekt je že zdaj terjal okoli 100.000 evrov in če prištejem še nekaj dodatnih investicij in delo prijateljev, bi prišel na najmanj 200.000 evrov.

Zato smo denar skušali dobiti tudi drugje. Najprej smo preverili razpise in bili uspešni na razpisu P2, kar ni bila lahka naloga, se pa veliko naučiš o svojem poslu. Za zdaj imamo na tem razpisu odobrenih 20.000 evrov, ki jih sicer še čakamo, prihodnje leto pa upamo, da se bomo lahko prijavili še na P2B in dobili še 20.000 evrov. Ampak po pravici povedano tak znesek ne more rešiti projekta. Saj je dobro dobiti nepovratna sredstva, ampak je projekt že tako finančno zahteven, da če ne bomo zdaj dobili naročil in začeli vračati denarja dosedanjim investitorjem, nam tudi 20.000 evrov ne bo kaj dosti pomagalo.

Prednost crowdfundinga je verjetno tudi, da ga lahko izkoristiš za testiranje trga?

Absolutno. Za nas je bilo zelo veliko presenečenje, kako so Nemci boomerang dobesedno razgrabili. Odziv je bil res neverjeten. Ko smo analizirali vplačila, smo ugotovili, da vsa naročila prihajajo z istega spletnega mesta, kjer so objavili naš promocijski material. Nekemu Nemcu je bil produkt tako všeč, da nam je nakazal 1000 dolarjev.

Kakšen je vaš nasvet, kako prepričati uporabnike Kickstarterja?

Ključno je, da v videospotu produkt predstaviš tako, da gledalec začuti entuziazem, da začuti, da bo projekt dejansko izpeljan, pa tudi, da je tisti, ki produkt predstavlja, simpatičen – ne lep, ampak simpatičen (smeh).

Veliko časa smo namenili tudi temu, da smo primerljive projekte o potankosti analizirali, ugotavljali, zakaj so uspeli, kakšni so bili njihovi izzivi in kako bi lahko te komponente uspeha uporabili v našem video spotu.

Sicer pa vsem, ki bodo zbirali sredstva na Kickstarterju oziroma s crowdfundingom, svetujem, naj se povežejo z ljudmi, ki so že uspeli s podobno zgodbo.

Nenazadnje je velika odgovornost prodajati stvar ...

... ki še ni niti končana, se strinjam. Ravno zato je zelo pomembno, da imajo vsi avtorji projektov objavljene vse svoje podatke.

Kdaj torej nameravate začeti proizvodnjo?

V zelo omejeni, testni seriji ta mesec, bolj intenzivno pa bomo začeli s proizvodnjo januarja oziroma februarja.

Bosta razvoj in proizvodnja v celoti v Sloveniji?

Sklenili smo partnerstvo s podjetjem Kopt, ki bo boomerang izdelovalo, pa tudi razvoj se je v celoti odvijal v Sloveniji. Največ smo delali s podjetjem Tecos in s podjetjem Gigodesign.

Zasledila sem namreč, da imate del ekipe tudi v Los Angelesu.

Tako je, moj brat ima tam že 10 let podjetje, ki bo z začetkom spletne prodaje skrbelo za pomoč uporabnikom. Srce podjetja pa bo v Sloveniji.

Za konec, ste z mislimi že kje pri boomerangu za Samsung in druge tablice?

Pravzaprav ne bi temu rekel za konec, ampak za začetek (smeh). Z mislimi sem bil namreč pri Samsungu in drugih tablicah že na začetku in tudi boomerang je bil prvotno zamišljen za vse tablice. Ampak se je izkazalo, da bi bilo verjetno nemogoče narediti izdelek , ki bi bil prilagodljiv na vse tablice, hkrati pa bi se izgled lepo ujemal z iPadom, ki ima okoli 60 odstotkov tržnega deleža, ostale odstotke pa si deli morda 100 različnih tablic. Zato smo se odločili, da se bomo najprej osredotočili na boomerang za iPad: Ko bo ta obrodil dovolj sredstev, lahko da bo to že zelo kmalu, pa bomo vzporedno začeli razvijati izdelek tudi za druge tablice.

Več na gazela.dnevnik.si