Ljubitelji relija in tekmeci Sebastiena Loeba lahko po letu 2005, ko je prvič ubranil naslov prvaka, vsako jesen ugotovijo isto. Da je francoski dirkač še vedno razred zase in da vsako leto zbirko naslovov prvaka poveča še za enega. Tudi letos je bilo tako, že dve dirki pred koncem sezone je vse odločeno, prvaka sta znana tako med posamezniki kot konstruktorji.

Takšen razplet se je napovedoval že pred relijem v Alzaciji. Na Loebovem domačem dvorišču so le redki pričakovali, da bo tekmecem prepustil prvo stopničko, ob tem pa je bil edini teoretični tekmec v SP še iz njegovega moštva, Finec Mikko Hirvonen. A tudi on je imel možnost za preboj na vrh bolj na papirju, saj je pred tem koncem tedna zaostajal 61 točk. Po današnji zmagi Loeba in njegovem tretjem mestu je zaostanek že 71 točk, česar na zgolj dveh relijih do konca sezone (Italija in Španija) ni več mogoče nadomestiti: Loeb ima 244 točk, Hirvonen 173, tretji Latvala pa 131.

Loeb je imel na cilju v Haguenauu veliko razlogov za veselje. Zmaga je bila jubilejna 75. v karieri, dosegel jo je dobesedno v domačem kraju, saj je Alzacija njegova domača pokrajina, tako da je imel močno navijaško podporo.

"Devet naslovov. Kar ne morem verjeti, ampak je res. Devetkratni svetovni prvak, lepo se sliši, malo se bom moral še privaditi na to novo besedo," je bil po slavju dobre volje 38-letni Francoz. "Navijači so me v zadnjih dneh kar ponesli. Rad bi se jim zahvalil, toliko jih nisem pričakoval, dali pa so mi še dodaten zagon. Povsod so bili ljudje, zastave, moji prijatelji - bilo je nepozabno," se je svojim navijačem zahvalil Loeb.

V njegovi zbirki je v dolgi in uspešni karieri kopica rekordov. Serija naslovov je rekordna že od leta 2008, ko je presegel prejšnjo najboljšo znamko štirih zaporednih skupnih zmag Tommija Mäkinena. Ima največ zaporednih zmag v sezoni, šest v letih 2005 in 2009, pa tudi največ nasploh v enem letu, predlani je zmagal kar na enajstih relijih. Njegov najljubši reli je nemški, saj je tam zmagal kar devetkrat, kar je seveda rekord po številu zmag na enem prizorišču. Na zmagovalnih stopničkah je stal 111-krat, med dirkama na Sardiniji 2008 in Argentini 2009 pa je bil 15-krat zapored med najboljšimi tremi, tudi to je v reliju rekord.

"Zadnji dan je bil zelo težak. Na cesti je bilo veliko vode in na prvem brzincu sem se pošteno prestrašil, ko sem prehitro prišel iz zavoja in me je odneslo. A se je dobro izteklo. Popoldne pa sem samo pazil, da sem ostal v vodstvu," je potek relija pojasnil francoski dirkaški zvezdnik. Že pred časom je napovedal, da se bo v prihodnje posvetil drugim zvrstem dirkanja, predvsem turnim preizkušnjam s Citroenovo ekipo, na relijih pa bo sodeloval le še občasno: "To je bil zadnji skupni naslov zame in mojega sovoznika Daniela Eleno. Ko sva prečkala cilj, mi je samo stisnil roko in rekel: To je to, zmagala sva, konec je'. V celotni sezoni sva imela samo eno napako, odstop na Portugalskem." Uspeh je Loeb dopolnil še z moštveno zmago ob pomoči Hirvonena, Citroen je tako petič zapored najboljši med konstruktorji.

Francoz je imel celoten konec tedna vse pod nadzorom, le uvodni superspecial je prepustil tekmecem. Ko pa je šlo zares, se je prebil na prvo mesto in ga obdržal tako v petek, soboto kot danes. Na koncu je lahko celo nekoliko popustil in Latvala je prepolovil zaostanek, na koncu je ta znašal 15 sekund, Hirvonen pa je na tretjem mestu zaostal 44 sekund.

"Zadovoljen sem. Težko je bilo tekmovati s Sebastienom na njegovem terenu. Ne vem, kaj bo prinesla prihodnost, ko ga ne bo več med tekmeci. Ampak zdaj o tem ne razmišljam, vesel sem, da imam takšnega kolega v moštvu," pa po pričakovanem porazu ni bil slabe volje niti Hirvonen.

Za vse pa se dirka ni končala tako srečno kot za Loeba. Predvsem sobota je bila v znamenju dveh spektakularnih nesreč, ki pa sta se končali razmeroma srečno, samo z dvema gledalcema v bolnišnici. Tja ju je spravil Katarec Nasser Al-Attiyah, predlanski zmagovalec relija Dakar, ko je s svojim Citroenom DS3 zletel s ceste, pri čemer sta se poškodovala dva navijača ob progi, ogled dirke sta končala z zlomljeno roko oziroma nogo. Prireditelji so morali nato deseto HP odpovedali, pa tudi 12., ker se je na traso zgrnilo preveč navijačev, željnih relija, in je bila ogrožena njihova varnost. Spektakularno nesrečo, ki pa se je končala le s škodo v vinogradih in na električni napeljavi, pa je doživel še Petter Solberg. Norvežan je z ozke ceste med vinogradi zapeljal med trse ter jih kar nekaj sto metrov uničil, nato pa silovito treščil še v drog električne napeljave in ga odlomil. Posledice: uničen Fordov dirkalnik, električni mrk v bližnji okolici, na srečo pa ni bil poškodovan nihče od gledalcev, čeprav so nekateri v zadnjem hipu odskočili izpod padajočega droga.