Namesto dvignjenega sredinca se velja včasih tudi spogledati s sotrpini

Večina ljudi v njej izgublja živce, Fabiana Crespo pa je našla življenjsko srečo. V pršenju dežja je jutranja prometna gneča še bolj neznosna, spogledovanje s sotrpinom v njej v sosednjem avtomobilu pa jo je pred devetimi leti zbližalo z Mauriciem, tako da sta končala pred oltarjem. Ob nedavnem tednu mobilnosti je IBM v okviru projekta inteligentnega transporta objavil tudi zadnjo lestvico "trpljenja vozačev" v izbranih mestih sveta. Na njen vrh je po pričakovanju postavil Ciudad de Mexico, za njim pa sta se zvrstili dve kitajski mesti, Shenzhen in Peking. Sledijo afriška Nairobi in Johannesburg, pred Moskvo pa sta za vozače neprijetnejša še Bangalore in New Delhi. Milanu je pripadla "čast" najvišjega indeksa vozaškega glavobola na Zahodu, medtem ko sta Pariz in Madrid pristala na 13. in 14 mestu, tik pred New Yorkom. IBM z desetimi kriteriji razvršča le peščico izbranih gospodarsko izstopajočih mest, zato smo prikrajšani za uvrstitev Ljubljane, kjer vozniki izgubljajo živce že v petstometrski koloni, trikilometrska kolona na avtocesti pa je v Sloveniji tako že prime news na državni in komercialnih televizijah.

Brazilski Sao Paulo Fabiane Crespo pa je brez uradno potrjenega indeksa pripravljen staviti, da je po prometni gneči svetovni rekorder. Povprečni seštevek jutranjih oziroma večernih stoječih kolon v tem 11-milijonskem mestu je 200 kilometrov, ko obmorska klima postreže s pršcem, pa se te podaljšajo tudi na 300 kilometrov. Fabiane, ki priznava, da je vsakodnevna vožnja pravi pekel, v avtomobilu pri prevozu na delo in z njega dnevno preživi najmanj štiri ure. Toda za rastoči srednji razred v gospodarsko hitro razvijajoči se Braziliji je avtomobil postal statusni simbol, centimetrsko premikanje v prometni gneči pa za Paulistanose (prebivalce Sao Paula) že način življenja. "Postali smo sužnji prometa in moramo okoli njega načrtovati življenje," ugotavlja Fabiane. In lepo je, če se v njem porodi kakšna romanca in ne le strmo dvignjeni sredinci.