Preizkušnja najboljših 50 moških in 30 ženskih profesionalnih ekip v ekipnem kronometru bo že v nedeljo prvi vrhunec 79. svetovnega prvenstva. Mednarodna kolesarska zveza UCI je s to potezo na stežaj odprla vrata največjim sponzorjem, ki praktično celoletno vzdržujejo klubsko sceno. S tem je pomirila njihove težnje, saj se v barvah reprezentančnih dresov na svetovnih prvenstvih niso (dovolj) videli. Razumljivo, da bo imela nedeljska dirka prestiž kolesarske lige prvakov. Ekipni kronometer na etapnih dirkah sicer ima težo, a večinoma le za potrditev moči ekipe, ki so jo praviloma najbolje izkoriščali le kapetani za skupno razvrstitev in kakšen posameznik, ki je za dan ali dva oblekel prestižno majico. Tokrat bo to parada uigranosti moči, tehnike in tehnologije v vsem razkošju aerodinamike in stila. "Že samo to, da bo najboljša ekipa lahko leto dni nosila mavrično majico, je dovolj velik motiv," pravi Milan Eržen, ki si je včeraj zelo podrobno ogledal tudi traso 53 kilometrov dolge ekipne ure resnice. Že sodelovanje Novomeščanov v kolesarski ligi prvakov je zanje uspeh, pravijo. Nastop, ki je bil za 18 ekip ProToura zagotovljen vnaprej, so si morali izboriti. Kot redki iz tretjega razreda kontinental. Kot sedma ekipa na lestvici EuropaToura so prehiteli vrsto neprimerno večjih in najmanj desetkrat bogatejših ekip, ki so imele povabila tudi na največje dirke niza WorldTour. Prav dokazovanje malčka z Dolenjske je glavni motiv.

"Že samo to, da med desetimi kolesarji težje najdem močno šesterico kot velike ekipe med tridesetimi kolesarji, ne moremo primerjati," navrže Eržen. "Poškodba Tomaža Noseta je za nas velik minus. Kristjan Fajt in Matej Gnezda sta zelo močna, a bosta - prvi zaradi poškodbe, drugi pa zaradi šibke plati na tehničnih odsekih skozi ovinke - verjetno teže sledila Marku Kumpu, Radoslavu Rogini, Mateju Mugerliju in Kristijanu Đuraseku. Prav tehnični odseki, ki jih na tem terenu ne bo manjkalo, bodo težki debele sekunde. Vem, da moramo biti pozorni prvih deset kilometrov. Začeti bo treba previdno, le z dobrim ritmom, da se šesterica ne bo v klancih prehitro prekurila in razbila. Trasa je daleč od tipične, s klanci, z znamenitim Caubergom na koncu. Razen treninga nimam pravih primerjav, koliko veljamo v primerjavi z velikimi ekipami. Najbolj srečno naključje bi lahko bilo, da po koncu naše vožnje z začetka startne liste začne za ekipe ProTour deževati. Potem bomo svetovni prvaki," se Eržen v šali nadeja najboljšega scenarija. A se je hitro popravil: "No, nisem prepričan, če bi bile spolzke ceste dovolj."

Ekipa Omega Pharma gre na start v Sittardu z aktualnim svetovnim prvakom v vožnji na čas Tonyjem Martinom, tremi državnimi prvaki v tej disciplini, francoskim Chavanelom, slovaškim Velitskom, belgijskim Vandewallem, zraven pa bosta pomagala zrak rezati še Nizozemec Terpstra in Drvar Tom Boonen. Tistih pet ekip, ki jih je zgoraj omenil Boštjan Mervar, so le po teoriji šibke (Ag2r, Euskatel, Saxo Bank, FDJ, Lampre, Vacansoleil, RadioShack), dejansko pa bo pokazala nedeljska ura resnice. Od šesterice šteje čas četrtega v cilju.