Milana Zvera je bilo v zadnjem mesecu opaziti na različnih prireditvah in druženju z državljani, obiskal je tudi različna podjetja. Borut Pahor pa je danes napovedal, da bo šel v kampanji še korak dlje. V sklopu projekta Skupaj spodbujajmo drug drugega se bo v kampanji pridružil delavcem različnih panog. Sedanji predsednik Danilo Türk s kampanjo sicer še ni začel, čeprav nekateri vidijo tudi njegove predsedniške obiske kot del nabiranja političnih točk.

Volitve bodo odločila soočenja kandidatov

Direktor agencije za raziskovanje javnega mnenja Episcenter Igor Oman je sicer prepričan, da bodo tudi te predsedniške volitve odločila soočenja kandidatov. Tisti kandidat, ki bo na televizijskih soočenjih bolj blestel in dal več energije, bo na njih "pridobil in lahko tudi dobil volitve", je ocenil.

Terenska kampanja oz. neposreden stik z volivci se lahko po njegovem mnenju uporablja kot delanje nekega medijskega dogodka. Sicer pa da je kampanja prekratka, da bi lahko to imelo pomemben vpliv. Pozitiven ali negativen učinek takih nastopov na terenu je po mnenju Omana odvisen od interpretacije taborov protikandidatov. Če so tovrstni obiski premalo premišljeni, lahko namreč kandidata njegovi protikandidati "prikažejo kot neprimernega, nedržavotvornega in nepredsedniškega".

"Noben resen kandidat spletnih medijev ne bo mogel zanemariti"

Oman ocenjuje, da bo izjemno pomembno vlogo v kampanji in pri rezultatu volitev odigrala tudi uporaba spletnih medijev. Glede na to, da Facebook uporablja preko 750.000 Slovencev, je to po besedah Omana izjemno pomemben medij, ki ga bodo mogli v kampanji vsi "prvokategorniki" uporabiti tako, da jim bo koristil.

"Noben resen kandidat spletnih medijev ne bo mogel zanemariti," je prepričan direktor Episcentra. Pri tem pa opozarja na kredibilnost kandidata pri uporabi spletnega medija, kot sta twitter in facebook, in to tudi po samih volitvah. Če je zelo očitno, da je uporaba spletnega medija namenjena zgolj v predvolilne namene, lahko namreč po mnenju Omana izpade neverodostojna.

Sicer pa je prepričan, da predsedniške volitve zagotovo še niso odločene. "Če bo Pahor ostal in še bolj zares postal kandidat SD, bo drugi krog zanesljiv," je dejal. Spomnil je tudi na odpiranje ideoloških tem v kampanji za predsedniške volitve pred petimi leti. Po njegovem mnenju bo vsaj kateri od kandidatov poskušal ponoviti "podobne metode".

Glasove prinaša "množična javnost"

Janja Božič Marolt iz Mediane pravi, da je aktivnosti predsedniških kandidatov na terenu ne presenečajo. Po njenih besedah so lahko aktivnosti na terenu izjemno uspešne, ker ljudje zaradi neposrednega pogovora in soočenja ter rokovanja s kandidatom prej in hitreje zaupajo kot prek množičnih medijev kot posrednikov. So pa kandidati po njenem mnenju zagotovo takšen način izbrali tudi zaradi trenutne vsesplošne krize.

Glasove prinaša "množična javnost", pravi Božič Maroltova. Populizem, ki bi ga morda kdo očital kateremu od kandidatov, pa po njenem ni nujno vedno slab in tudi ni nujno, da dejansko sploh gre za populizem, ampak za srečanja "ena na ena". So pa v tem primeru tudi pričakovanja volivcev neprimerno večja in posledično so lahko tudi razočaranja večja, če do izpolnitve danih obljub ne pride, opozarja Božič Maroltova.

Dopušča pa možnost, da bi lahko kandidati s svojimi pojavljanji povzročili kritike v strokovni javnosti - pri strategih, ljudeh, ki se ukvarjajo z oglaševanjem, komuniciranjem, odnosi z javnostjo -, če bi prišlo do "preveč ljudskega nastopanja".

"S kampanjo se dela višnja na sadni kupi"

Po drugi strani se Božič Maroltovi zdi nujno potrebna tudi uporaba sodobnih komunikacijskih poti, kot so twitter in spletne strani. Na terenu se namreč kandidati najverjetneje ne bodo srečevali z mladimi, ki ne stremijo k politikom in v njih tudi vidijo idolov. Vendar le s spletnimi nastopi ne bi šlo. Zato je, pravi, nujna kombinacija vseh možnosti.

Božič Maroltova pritrjuje, da zgolj v kampanjo vložena sredstva niso tista, ki bi odločala o uspešnosti kandidata. "S kampanjo se dela višnja na sadni kupi," poudarja. Ob tem pa pojasnjuje, da je pomembna osebnost kandidata kot takega. Veliko je že v samem kandidatu, njegovih ambicijah in željah, njegovi pristnosti v komunikaciji in predvsem v optimistično realnih obljubah, pravi.

Poleg Türka, Zvera in Pahorja sta sicer vstop v volilno tekmo napovedala tudi Marko Kožar in Monika Malešič.