Vettel je v cilj sicer pripeljal kot drugi za Fernandom Alonsom, a so ga komisarji kasneje kaznovali, ker je v predzadnjem krogu dirke na nepravilen način izven steze prehitel Jensona Buttona.

Kar nekaj zaslug za to, da se je Vettel v zadnjih krogih boril za drugo mesto z Buttonom in ne za zmago z Alonsom, pa ima tudi Lewis Hamilton. McLarnov dirkač je upe na visoko uvrstitev opustil že v prvih krogih, ko je po smoli ostal s predrto pnevmatiko in hitro se je znašel z ogromnim zaostankom. V drugi polovici dirke ga je v nekem trenutku tako za cel krog ujel vodilni dvojec Alonso-Vettel, ki je imel približno dve sekundi prednosti pred drugim McLarnovim dirkačom Buttonom. Hamilton ju je sprva športno spustil predse. A ne za dolgo.


Hamilton je hitro izpadel iz boja za zmago, a je nanj kasneje vseeno vplival. (Foto: Reuters)

Takrat so se v britanski ekipi očitno spomnili, da bi jim odpisani Hamilton lahko prišel prav pri Buttnovem boju za zmago. Lewis je tako začel slediti drugega Vettla in je vozil vse bližje Nemcu, dokler se ni na presenečenje vseh gledalcev in verjetno tudi vseh aktivnih v formuli ena v 35. krogu odločil za nepričakovano potezo, ko je pri zaviranju po koncu dolge ravnine Vettla prehitel.

Aktualni prvak ob tem dogodku ni mogel verjeti svojim očem in je večkrat z roko gestikuliral, da ne razume in ne odobrava početja Britanca. A Hamilton je bil v tem obdobju dirke hitrejši in odpeljal se je mimo, tudi v naslednjih krogih pa se je uspel od Vettla oddaljiti in se je podal tudi v lov za Alonsom, ki pa ga ni uspel napasti, ker je prej prišel na vrsto njegov čas za postanek v boksih.

Hamiltonov "neumen" manever je pomagal Buttonu

Kot se je izkazalo kasneje, je manever Hamiltona Vettlu odvzel ravno dovolj časa, da je po zadnjem postanku vodilne trojice Jenson Button pristal pred Nemcem. Kot že rečeno, Vettel je sicer Buttona na koncu le uspel prehiteti, a na nedovoljen način, zato je dirko končal celo le na petem mestu. Če se Hamilton s svojim redko videnim vložkom ne bi vmešal, bi lahko Vettel brez težav osvojil drugo mesto, najbrž pa bi se z Alonsom celo udaril za zmago.

Ni bilo presenetljivo, da je bil Vettel po razočaranju glede petega mesta po dirki jezen na Hamiltona. “To ni bilo ravno lepo od njega. Res ne vidim poante v njegovem početju. Zakaj se je trudil dirkati z nami? To je bilo prav neumno, da se je odločil motiti vodilne dirkače na dirki. Zaostajal je za cel krog, zato ne vem, zakaj je bilo to potrebno? Mislim, da me je to posledično stalo mesta proti Buttonu. Nad vsem tem nisem ravno navdušen. Mislim, da bi lahko dirkali bolj čisto,“ se je po tekmi pritoževal Vettel.

Horner se zaveda "pametne poteze" McLarna, Whitmarsh zavrača vse očitke

Hamiltonovo početje sicer ni bilo v nasprotju s kakšnimi napisanimi pravili formule ena, a naj bi med dirkači vendarle veljal tihi dogovor, da ob zaostanku za krog, pustiš hitrejše tekmece, da te s čim manj težavami prehitijo. Da Hamilton ni kršil pravil in da je s tem pomagal svojemu moštvenemu kolegu pa ve tudi vodja ekipe Red Bull Cristian Horner, ki je poskušal braniti jezen izpad svojega razočaranega varovanca po dirki.

“Po koncu dirke so glave še nekoliko razgrete, a treba je priznati, da je precej nenavadno, da te dirkač, ki si ga prehitel za krog, nato prehiti nazaj. To je bil res nenavaden dogodek, ki pa je vplival na razplet dirke. A ne gre za kršitev pravil. Lewis ni storil ničesar kaznivega, je le pomagal drugemu dirkaču njegovega moštva,“ je dejal Horner.

Vodja McLarna Martin Withmarsh je bil glede “čudnega“ dogajanja na dirki v Hockenheimu kratek in jedrnat: “Dirkači med seboj dirkajo. Če je to neumno, potem ne vem, kaj vse je še neumno. Lewis je bil očitno hitrejši od Vettla, zato ga je prehitel in se mu kasneje tudi oddaljil, zato res ne vem, za kakšno neumnosti naj bi šlo?“

McLarnu po vseh debaklih tokrat uspel najhitrejši postanek vseh časov

Da je po zadnjem postanku vodilnih dirkačev, Button s tretjega skočil na drugo mesto, ima poleg Hamiltona precej zaslug tudi McLarnova ekipa mehanikov, ki so Jensonov zadnji postanek opravili v izjemnem času 2,3 sekunde, kar je najhitrejši postanek v zgodovini formule ena.

Zanimivo, da je ta dosežek uspel ravno McLarnovim mehanikom, ki sicer ne slovijo ravno kot najboljši, saj se jim že vrsto let dogaja, da na kar precej drikah svojim dirkačem z nepotrebnimi napakami vzamejo kakšno dragoceno sekundo ali več. Tako se je letos recimo Hamilton že na vsaj treh dirkah lahko le držal za glavo, ko je s postanki izgubljal tisto, kar je stežka prigaral na stezi.