Izvedeli smo, da gre za 263. člen omenjenega zakona, ki določa, da "morajo člani organa vodenja pri opravljanju svojih nalog ravnati v dobro družbe s skrbnostjo vestnega in poštenega gospodarstvenika" ter da "so solidarno odgovorni družbi za škodo, ki je nastala kot posledica kršitve njihovih nalog". To bi lahko pomenilo, da bodo nadzorniki, ki bodo obravnavali tudi letošnje poslovanje Darsa, že v sredo začeli postopke za krivdno razrešitev uprave Mateje Duhovnik, o čemer smo v Dnevniku poročali že pred dnevi. Obenem se stopnjuje tudi "vojna" med Darsom in ministrstvom za infrastrukturo in prostor, ki ga vodi Zvonko Černač, zaradi cestninskih postaj. Potem ko je Černač večkrat javno okrcal Dars zaradi domnevnega zavlačevanja pri njihovem rušenju, je ministrstvo v sredo že objavilo javno naročilo za izbor izvajalca del za preureditev cestninske postaje Log. Na Darsu so včeraj ocenili, da je ta odločitev ministrstva nenavadna in prenagljena. Pri tem ostaja odprto vprašanje, na kakšni zakonski podlagi se je ministrstvo odločilo samo iskati rušitelja postaje na Logu. Država je namreč že pred dvema letoma javno infrastrukturo na podlagi stavbne pravice prenesla v last Darsa, s čimer je kapitalsko okrepila družbo za avtoceste in obenem skušala zagotoviti, da se dolg pri gradnji avtocest še naprej beleži kot dolg Darsa in ne države. Na ministrstvu nam na vprašanje o pravni podlagi javnega naročila niso neposredno odgovorili. Dejali so nam le, da "cestninske postaje predstavljajo nepotrebno motnjo v prostem prometnem toku in veliko nevarnost za udeležence v prometu". "Ovire, predvsem na čelnih cestninskih postajah, bodo odstranjene letos, s pomočjo Darsa ali brez njega. Dokler se to ne bo zgodilo, zadeve ne bomo komentirali," so še dodali na ministrstvu.

primoz.cirman@dnevnik.si