Zadnji primer predstavlja odločitev Benetk, ki so Benettonu dovolile odpreti prvo nakupovalno središče v mestu, ki se bo nahajalo točno ob Velikem Kanalu. Občane je odločitev močno razburila, mestni uradniki pa trdijo, da so takšne odločitve potrebne, da lagunsko mesto ne "potone".

Načrtovano je, da bi nakupovalni center oblikoval nizozemski arhitekt Rem Kolhaas, šlo pa naj bi za prenovo srednjeveškega skladišča Fontego dei Tedeschi, ki je bilo nekoč poslikano s Titianovimi in Giorgionejevimi freskami. Zgradba je v neposredni bližini mosta Rialto in najstarejše beneške odprte tržnice, kar je razjezilo tudi mnoge trgovce.

"Obstaja kakšna realistična alternativa?“ na očitke odgovarja predstavnik podjetja Frederico Sartor. "Načrt je, da pride do ekonomske aktivnosti, ker je ekonomska aktivnost pozitivna za mesto – imeti nekaj, kar deluje, prinaša denar in ustvarja 400 novih delavnih mest.“

S tem pa se ne strinja 47-letni prodajalec sadja in zelenjave, ki je za NPR melanholično povedal: "Če si za ali proti, vplivni bodo na koncu dobili, kar si želijo. Samo počakajte. V nekaj letih ne bo nikogar več. Pred desetimi leti je bilo dvakrat toliko trgovcev na tržnici. Sedaj mala podjetja bežijo.“

Na begu pa je tudi lokalno prebivalstvo, ki se je v 30 letih razpolovilo iz 120 tisoč na zgolj 60 tisoč, kar pomeni, da v Benetkah turisti z okoli 89 tisoč obiskovalci dnevno številčno premagajo domačine.

Paolo Lanapoppi, z beneške podružnice neprofitne organizacije za ohranjanje kulturne dediščine Italia Nostra, pravi, da so Benetke v zadnjih 20 letih počasi spreminjali v veliko trgovsko središče za turiste. V društvu se bojijo, da bodo posamezniki pod pretvezo gospodarske krize sedaj pokupili še več italijanske kulturne dediščine, ki v privatni lasti ne bo več rabila predstavljati tudi dodatno vrednost v javno dobro. Drugi kritiki dodajajo, da je v Benetkah večja težava od krize, da se preveč pozornosti posveča interesom, ki izključno veljajo za turiste. Radi bi več videli razvoj večjega števila različnih panog, ki bi omogočale trajsnostni obstoj mesta, a so turistični lobiji premočni.