V Zaresu so, kot je na novinarski konferenci v Ljubljani spomnil Gantar, na spornost tega projekta in na možno koruptivno ozadje opozarjali od sredine leta 2009.

"Naša predvidevanja in opozorila v zvezi s projektom se uresničujejo, namreč v tem kriminalno korupcijskem ozadju in to nas ne navdaja z zadovoljstvom, češ, saj smo imeli prav, pač pa s skrbjo, koliko časa je bilo potrebno od prvih opozoril pa vse do konkretnih dejanj, ki razkrivajo nečednosti v tem poslu," je poudaril.

"Pohvala Nacionalnem preiskovalnemu uradu in protikorupcijski komisiji, da sta tako odgovorno pristopila k temu projektu, seveda na podlagi tiste prijave, ki sem jo dala po seji vlade aprila 2011," pa je ocenila Radićeva. Dodala je, da je zdaj prišel čas, ko se bo izkazalo, da so bile njihove trditve prave in da gre za tipičen ali zelo neprimeren primer politično motiviranega projekta s koruptivnimi ozadji.

"Teš 6 je tipičen primer ugrabitve države"

Po njenem mnenju Teš 6 ni osamljen primer, ampak gre za način delovanja političnih struktur in lobijev v državnih podjetjih. "Teš 6 je tipičen primer ugrabitve države," je dejala Radićeva.

Pri projektu izgradnje šestega bloka Termoelektrarne Šoštanj (Teš 6) so po Gantarjevih besedah opazili, da ga podpira neka neformalna politična koalicija, ki je sekala linijo pozicija/opozicija v prejšnjem mandatu, in sicer šaleškega in posavskega energetskega lobija. Prvi je pod nadzorom SD, glavni predstavnik naj bi bil Srečko Meh, drugi pa pod nadzorom SDS, pri čemer naj bi bil glavni predstavnik Andrej Vizjak.

Potem ko je vlado prevzel Janez Janša, se po Gantarjevi oceni zdi, da se je koalicija SD/SDS začela krhati. "Očitno se zdi, da SDS ne potrebuje več SD in je z zamikanjem poroštva začela majati sedanje vodstvo in začela prevzemati politični nadzor nad projektom," je dejal.

Nova vlada postavlja enake pogoje kot prejšnja

Po njegovem mnenju je možnih več scenarijev: nadaljevanje Teša 6 z novim vodstvom in novim političnim nadzorom, nemški scenarij s prevzemom HSE in novimi akterji, kar bi bilo sicer možno samo ob dogovoru med Alstomom in Siemensom, neko negotovost pa daje tudi nejasna vloga Evropske investicijske banke. Pri tem pravi, da ta že dolgo molči in da obstaja možnost, da bi se zaradi lastnih ostrih kriterijev, ki jih ima zaradi transparentnosti projekta, izločila iz financiranja.

"Tveganje, ki ga zdaj prevzema sedanja elita s tem projektom, je, da ne more nadzorovati mobilizacije javnosti, predvsem okoli gibanja Še je čas, in ne more računati, da je referendum v zvezi s poroštvom izključen," je poudaril Gantar, ki sicer meni, da je projekt bolje ustaviti kot ne.

Mnenje Zares je, da je treba pustiti, da kriminalisti in tožilci opravijo svoje in da je treba gledati pod prste sedanjim prevzemnikom projekta, ki pa so bili vseskozi zraven, kot sta Vizjak in Jože Zagožen, je še dejal Gantar.

Radićeva je spomnila na vrsto študij, ki jih je naročila in na podlagi katerih so prišli do spoznanja, da je projekt, tak kot je, ekonomsko nesprejemljiv. Zato je aprila lani vlada na njeno pobudo sprejela vrsto sklepov glede Teša 6. Ta vlada po njeni oceni v zameno za državno poroštvo postavlja praktično enake pogoje kot prejšnja. Spomnila je tudi, da je kot ministrica doživela veliko pritiskov, od "prijaznih pojasnil" do groženj z interpelacijo.