"Ideja izhaja iz raziskave tržišča, ki je pokazala, da na trgu ni laboratorija, ki bi imel etalon za kalibracijo naprave za centriranje pnevmatik, s katerim bi vulkanizerjem in avtoservisnim delavnicam kalibriral centrirne naprave," je pojasnil Lotrič.

Potem ko so v preteklem letu v podjetju LOTRIČ zabeležili 21-odstotno rast glede na leto 2010, saj so imeli 2,479 milijona evrov prihodkov, za letos načrtujejo 13-odstotno rast. Poleg nenehnega zviševanja dodane vrednosti na zaposlenega, ki je 2011 znašala dobrih 33 tisoč evrov, bo raslo tudi število zaposlenih, saj ob sedanjih 41 zaposlenih načrtujejo kadrovske okrepitve tako doma kot v tujih podružničnih podjetjih v okviru skupine LOTRIČ METROLOGY.

V podjetu so preteklo leto razvili tudi etalon za kalibracijo cestnega kolesa. Cestno kolo je merilna naprava, s katero merijo dolžine na terenu.  "Kolo znanega premera vodimo pa ravni ali ukrivljeni liniji, iz števila vrtljajev in obsega merilnega kolesa dobimo izmerjeno razdaljo. Ustrezni računalniški program podatke obdela in prikaže pot, ki jo je opravilo merilno kolo," je pojasnil Lotrič. Sicer pa opremo, ki jo uporabljajo v svojih laboratorijih, zaradi izboljšanja postopkov razvijajo sami. Tako so razvili merilno progo Trames 4000, ki je namenjena kalibraciji ter nadzoru tračnih metrov in togih meril različnih nazivnih dolžin.

Lotrič poudarja, da ves čas tudi izboljšujejo poslovne procese s področja modela EFQM, sistema vodenja ISO 17025 in sistema vodenja ISO 17020 ter imajo lasten informacijski sistem QTree. Pri delu se zaposlenim vsakodnevno porajajo ideje, ki jim povečajo učinkovitost in kakovost dela. "V preteklem letu smo tako zbrali preko 500 predlogov. Na osnovi lastnega razvoja smo do zdaj podali tri patentne prijave, ki so v fazi obdelave, in sedem blagovnih znamk," je sodelavce pohvalil Marko Lotrič. Podjetje po njegovem mnenju brez nenehnega inoviranja ne more biti konkurenčno.

"Temelj uspešnega podjetja so ambiciozni in motivirani zaposleni, ki gradijo zgodbo odličnosti. Tako so usposabljanja, kontinuirano učenje in razvoj zaposlenih nujno potrebni, saj lahko le tako sooblikujemo razvoj meroslovja, inoviramo, sledimo napredku tehnike in novim trendom ter seveda povečujemo produktivnost, kakovost in zadovoljstvo odjemalcev."

Gazela Gorenjske je lani med drugim prejela tudi priznanje taras za najbolj uspešno sodelovanje med znanstvenoraziskovalnim okoljem in gospodarstvom. "Znanje je edini parameter razvoja gospodarstva. Za manjša podjetja je s tega stališča nujno sodelovanje z znanstvenoraziskovalnimi institucijami, ki imajo ogromno znanja. Sodelovanje na aplikativnih projektih pomeni, da gospodarstvo prihaja do kakovostnega in cenovno sprejemljivega razvoja, znanstvene ustanove pa pridobijo informacije, v katero smer naj se razvijajo v prihodnosti. Obdržati je potrebno zadosten nivo bazičnih raziskav, ostale raziskave pa morajo biti usmerjene v področja, ki jih dejansko potrebuje gospodarstvo. V teh primerih bo več konkretnih projektov, ki lahko uspejo globalno in prinesejo prebojno moč slovenskemu gospodarstvu."

V zadnjih letih se LOTRIČ intenzivno širi v tujino. Podjetja so odprli na Hrvaškem, v Makedoniji, Srbiji ter Bosni in Hercegovini, povezave imajo tudi s partnerji v Italiji, Avstriji, Nemčiji, Madžarski, Franciji in na Češkem. "Vezano na našo strategijo "Z močno meroslovno podporo širimo dobro meroslovno prakso" je naš cilj postati referenčni meroslovni laboratorij v regiji in z vodilnimi področji merjenja našega laboratorija prepoznavni na globalnem trgu. Aprila smo imeli prvo čezmejno akreditacijo v Zagrebu, kar pomeni da bomo del svojih storitev lahko izvajali v dislocirani enoti našega laboratorija na Hrvaškem," napoveduje Lotrič, ki sicer podpira ukrepe vlade za spodbujanje gospodarstva, da pa jo pri "zdravstveni, delovno-pravni in pokojninski zakonodaji čaka veliko inovativnosti."

Direktor se je nedavno udeležil tudi pogovora na Gimnaziji Kranj, kjer je skupaj z drugimi gosti mladim pojasnjeval, zakaj se odločiti za naravoslovni poklic. Sami se namreč zelo dobro zavedajo, kako težko je dobiti ustrezen kader. "Meroslovje je specifična znanost o merjenju, zato ima podjetje že od samega začetka upeljan sistem usposabljanja novo zaposlenih. Pri tem za tehnična področja iščemo kandidate z naravoslovnim predznanjem. Laboranti tako v povprečju potrebujejo kar dobro leto, da spoznajo skrivnosti poklica in da dobijo prepotreben občutek za meritve. Podjetje strateško deluje v smeri animiranja mladih, od vrtca pa vse do podiplomskega študija. S tem sicer nismo povečali števila naravoslovcev, smo si pa vsekakor razširi seznam zainteresiranih kandidatov. V prihodnosti bomo nadaljevali vlaganja v kadre tako s sodelovanjem na raznih dogodkih za povečanje zanimanja mladih za naravoslovne vede kot z ostalimi projekti na šolah in univerzah. Na vseh ravneh družbe je potrebno povezovanje in tudi na področju spodbujanja mladih za tovrstne poklice so potrebni skupni napori in predvsem dobri zgledi."