Minulo leto se je izobraževanj v okviru programa To sem jaz v devetih zdravstvenih regijah udeležilo več kot 700 pedagoških delavcev iz 465 osnovnih in srednjih šol ter dijaških domov. Številni med njimi v tem šolskem letu že izvajajo preventivne delavnice, ki mlade podpirajo pri razvoju pozitivne samopodobe, dobrih odnosov, socialnih in komunikacijskih veščin ter drugih gradnikov duševnega zdravja.

K širitvi programa To sem jaz v vse slovenske regije so lani na pobudo ZZV Celje pristopili vsi regijski zavodi za zdravstveno varstvo. Zavodi so program vpeljali v šolski prostor v sodelovanju z območnimi enotami zavodov za šolstvo v devetih regijah. Tako so na enodnevnih izobraževanjih pedagoški delavci iz 465 šol in dijaških domov spoznali pristop in prejeli priročnike o samopodobi iz programa To sem jaz. Natis gradiv in širitev programa je podprlo ministrstvo za zdravje.

Zadovoljni so z doseženim

"Zadovoljni smo z doseženim razvojem, saj sta v programu na voljo dva kakovostna priročnika, ki dajeta otipljive smernice za razvijanje pozitivne samopodobe tako učiteljem kot učencem. Temeljita na konceptu 10 korakov do boljše samopodobe avtorice psihologinje Alenke Tacol. Učiteljem smo namenili priročnik za preventivno delo z razredom, ki vsebuje komplet 10 preventivnih delavnic, usmerjenih v delo z mladostniki od 13. do 17. leta. Mladostnikom pa je namenjen priročnik, ki je zasnovan na istem konceptu in jim prinaša nasvete na desetih aktualnih področjih življenja, kot so reševanje problemov, postavljanje ciljev, spopadanje z obremenitvami, prevzemanje odgovornosti, ravnanje s čustvi... Priročnik za mladostnike je podprt s stotimi primeri vprašanj in odgovorov iz spletne svetovalnice www.tosemjaz.net. Mladostniki si lahko izposodijo priročnik v šolskih knjižnicah, pedagoški, socialni, zdravstveni in mladinski delavci pa lahko priročnik naročijo na zavodu za zdravstveno varstvo v svoji regiji," je povedala Ksenija Lekić, vodja preventivnega programa To sem jaz na ZZV Celje.

Dosedanji odzivi kažejo, da so učitelji priročnik za preventivno delo z razredom zelo dobro sprejeli. Daje jim strokovno utemeljene ideje, kako lahko mladostnike ustvarjalno podprejo pri oblikovanju zdrave osebnosti.

Pomen samopodobe

"Dobra samopodoba usmerja naše razmišljanje o sebi in o svetu, naše čustvovanje in vedenje ter vpliva na odnose z drugimi. Spodbuja boljši izbor oblik vedenja in je posamezniku v pomoč pri obvladovanju življenja pod številnimi pritiski. Pozitivna samopodoba v veliki meri določa posameznikovo zadovoljstvo z življenjem, njegovo srečo ter deluje kot zaščita telesnega in duševnega zdravja," pojasnjuje avtorica priročnikov Alenka Tacol.

Po besedah Nuše Konec Juričič, predstojnice oddelka za socialno medicino na Zavodu za zdravstveno varstvo Celje, vidijo ustvarjalci programa To sem jaz dobro samopodobo in obogatene socialno-komunikacijske kompetence mladega človeka kot možno zagotovilo za spoprijemanje z izzivi v današnjih negotovih, pogosto zaostrenih življenjskih razmerah.

Spletna svetovalnica

S promocijo novih knjig in drugega informativnega gradiva je minulo leto med mladostniki krožila tudi informacija o spletni svetovalnici www.tosemjaz.net, ki mladim omogoča javen, preprost, hiter, brezplačen in anonimen dostop do strokovne pomoči pri reševanju problemov. To je največja in najstarejša slovenska spletna svetovalnica za mlade, ki predstavlja zajeten del programa To sem jaz. Po podatkih urednice spletne svetovalnice Petre Tratnjek je minulo leto poraslo število vprašanj mladostnikov, zaradi naraščajočih potreb po spletnem nasvetu pa so razširili ekipo spletnih svetovalcev. Trenutno je v skupini že 45 strokovnjakov prostovoljcev (zdravniki, psihologi, socialni delavci, socialni pedagogi in drugi). V enajstih letih so strokovnjaki odgovorili mladostnikom že na skoraj 26.000 vprašanj, povezanih s problemi in dilemami odraščanja, so sporočili iz ZZV Celje.