Delovna skupina, v kateri so bili vodja OKC Božidar Pezdevšek, policijski inšpektor Boštjan Žaberl in višji policist Renato Kropec, je izdelala enoten e-opomnik za delo OKC, ki zajema vsa področja dela policije in vse teme, ki jih je mogoče določiti, ko nekdo pokliče na številko 113. Opomnik je na internetni strani dostopen tudi vsem drugim operativno-komunikacijskim centrom po Sloveniji in dežurnim policijskim postajam.

Manj iskanja in manj napak

"Že nekaj časa smo ugotavljali, da nimamo enotnega opomnika za operaterje, ki se oglašajo na številki 113. Imamo sicer natančna navodila, ki so zbrana v več dokumentih, zakonih, pravilih in predpisih, a se nekdo, ki je prišel na novo, v vsem tem težko znajde. Sploh ker je treba vedno, ko nekdo pokliče na 113, ukrepati hitro in prisebno. Konkretno, če se zgodi nesreča, v kateri je udeleženo vozilo, ki prevaža nevarne snovi, si lahko operater pomaga z e-opomnikom, ki ga bo natančno usmerjal, kaj vse mora storiti in koga vse o nesreči obvestiti. Z e-opomnikom je torej manj iskanja različnih informacij na več mestih in posledično tudi manj napak," pojasnjuje vodja celjskega OKC Božidar Pezdevšek.

Nekdo, ki bo torej kliknil na določeno temo, na primer umor, prometna nesreča, eksplozija ali kar koli se pač zgodi, ga bo opomnik usmerjal, kaj vse mora vprašati klicatelja, da bo lahko pomoč čim prej prišla do nekoga, ki jo nujno potrebuje. "V paniki ljudje velikokrat vpijejo in je komunikacija že tako otežena, zato se lahko na marsikaj tudi pozabi, pri čemer se izgublja dragoceni čas," pravi Pezdevšek in dodaja, da bodo e-opomnik po potrebi sproti dopolnjevali in vanj vnašali tudi spremembe.

Vsi klici niso nujni

Na celjskem OKC se na številki 113 oglaša 27 operaterjev. Samo v prvih treh mesecih letošnjega leta so ti sprejeli 16.641 klicev, kar 3000 več kot v enakem obdobju lani. "Klicev je res več, mi pa smo vse hitrejši in uspešnejši, saj je reakcijski čas za sprejem klica šest sekund. Zavedamo se, da je za vsakim klicem lahko nekdo, ki res nujno potrebuje našo pomoč," še pojasnjuje Pezdevšek.

Podatki kažejo, da je okoli 30 odstotkov vseh klicev takšnih, ki zahtevajo ukrepanje policistov, medtem ko so preostali dogodki neinterventni. Od vseh skupaj je bilo sicer nujnih klicev 222, drugače pa se daleč največ telefonskih pozivov nanaša na promet, sledijo kriminalna dejanja ter kršitve javnega reda in miru.