Največja sprememba je v elitnem razredu motoGP, kjer so prostornino pogonskih motorjev z 800 povečali na 1000 ccm. A vsaj po testiranjih in prvih treningih v Losailu sodeč nova pravila - sprememba prostornine motorja je za sabo potegnila tudi drugačne konstrukcijske rešitve na motociklih - ni prinesla tudi sprememb na vrhu. Še naprej bodo vsi lovili avstralskega zvezdnika Caseyja Stonerja, aktualnega svetovnega prvaka, saj je bila njegova Honda tista, ki so jo največkrat morali gledati v zadek.

A Stoner in njegov moštveni sotekmovalec Dani Pedrosa bosta vseeno imel veliko tekmecev. Kljub tragediji na predzadnji lanski dirki, ko je karavana motoGP v hudi nesreči izgubila obetavnega mladca Marca Simoncellija, je konkurenca še vedno močna. Veteran Valentino Rossi bo vztrajal z Ducatijem kljub katastrofalni lanski sezoni, tu so tudi stari znanci Andrea Dovizioso, Colin Edwards, Ben Spies, Jorge Lorenzo.

Novinec bo Nemec Stefan Bradl, svetovni prvak razreda moto2, ki se je povzpel razred višje, novost pa bodo tudi ekipe z oznako CRT, katerih dirkalniki bodo uporabljali pogonske motorje z običajnih cestnih motociklov na specialnem dirkaškem okvirju. Vodstvo tekmovanja je to kategorijo uvedlo zaradi nižanja stroškov, moštva CRT bodo imela pravico do več menjav motorjev v sezoni in več svobode pri gorivu, a so testiranja pokazala, da imajo te ekipe v primerjavi s tovarniškimi in specializiranimi precejšnjo pomanjkljivost - njihovi dirkači so bili v povprečju dve sekundi na krog počasnejši.

Stoner bo kljuboval mitu, Rossi zadržan

"Rekli so mi, da dirkača poroka upočasni. Ko sem se poročil, sem prvič postal prvak, zdaj pa imam prvega otroka, kar naj bi tudi pomenilo, da bom počasnejši. Bomo videli," se je pred sezono na račun mita o tem, da so dirkači po rojstvu otroka na stezi počasnejši, pošalil dvakratni svetovni prvak Stoner (2007 in 2012). Avstralec je sicer med tistimi, ki niso najbolj navdušeno sprejeli sprememb pravil, saj so njegovo lani skorajda brezhibno Hondo morali spremeniti. "Poraba bo večja, rezervoar za gorivo pa ostaja enak. Ključna bo poraba, da bomo lahko prišli do cilja," razmišlja Stoner.


Valentino Rossi (Foto: Reuters)

Čeprav so mnogi nekdanjega večkratnega svetovnega prvaka Rossija po slabi sezoni že odpisali, pa se zmagovalec 105 dirk za SP še ne da. "Pozimi smo trdo delali. Včasih je šlo vse narobe, zdaj pa imam občutek, da bi lahko bil naš GP12 hiter," je pred sezono zaradi slabih lanskih izkušenj z Ducatijem, ko je bil le enkrat na stopničkah, še zadržan Rossi.

Nov razred moto3

Po lanski sezoni se je poslovil tudi razred do 125 ccm. Zdaj bo najšibkejša kategorija razred moto3, v katerem bodo dirkači lahko nastopali z dirkalniki z motorji do 250 ccm prostornine, ki pa bodo štiritaktni namesto dosedanjih dvotaktnih. Za razliko od razreda moto2 (nekdanjega do 250 ccm) pa v tem razredu ne bodo imeli enotnih dobaviteljev motorjev, ampak bo vsaka ekipa razvila svoje.

Po začetku sezone v Katarju se bodo dirkači 29. aprila preselili v Evropo, kjer bodo do 15. junija na vrsti dirke v Jerezu, Estorilu, Le Mansu, Barceloni, Silverstonu, Assnu, Sachsenringu in Mugellu. Sledi skok "čez lužo" na prestižno dirko v Laguni Seci, kjer bodo nastopili le dirkači elitnega razreda, 19. avgusta bo v ZDA še VN Indianapolisa, pozno poletje in jesen bosta spet evropska z dirkami v Brnu, Misanu in Alcanizu, za konec leta pa bodo še dirke v japonskem Motegiju, malezijskem Sepangu, avstralskem Phillip Islandu in v Valencii, kjer se bo sezona 2012 končala 11. novembra.