Ravno tako za 3,3 centa se bo podražilo kurilno olje - liter bo od torka stal 1,023 evra za liter, so sporočili s Petrola. Cene naftnih derivatov v Sloveniji se določajo skladno z vladno uredbo, po metodologiji, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in na gibanju tečaja dolar-evro. Modelske cene se izračunavajo na osnovi 14-dnevnih povprečij.

Brečevič: Cene goriv bodo najverjetneje rasle tudi v prihodnjih tednih

Maloprodajne cene naftnih derivatov bodo po mnenju Djanija Brečeviča z Inštituta za raziskave v energetiki najverjetneje rasle tudi v prihodnjih tednih. Država verjetno še ne bo znižala trošarin, s čimer bi sicer lahko omilila maloprodajne cene goriv, je ocenil.

Cene pogonskih goriv so se v minulih dveh tednih na mediteranskih borzah občutno povečale, kar vpliva na rast cen goriv tudi pri nas, je dejal direktor Inštituta za raziskave v energetiki, ekologiji in tehnologiji Brečevič.

Dvig cen surove nafte je po njegovih pojasnilih po eni strani posledica odločitve Irana, da prepove izvoz surove nafte v nekatere držav EU, po drugi strani pa optimizem, ki je prisoten na naftnem trgu, vzpodbuja dogajanje v Grčiji, kjer je parlament potrdil varčevalnih ukrepov.

Preberite še: Hrvate je povišanje cen bencina spodbudilo k morebitnemu bojkotu bencinskih postaj

Po njegovem mnenju je pri tem pomembno, da je dogovor v Atenah zasenčil dejstvo, da je povpraševanje po surovi nafti v zadnjem obdobju relativno skromno. Cene goriv bi sicer bile še nekoliko višje, če jih ne bi omilila rast dolarske vrednosti evra.

"Razmere na naftnem trgu kažejo, da bo naraščanje cen surove nafte kratkoročno v veliki meri odvisno od hitrosti reševanja politične krize v Iranu, saj bodo tudi cene, če bo prišlo do zaostrovanja, hitreje rasle," je poudaril. Na dolgi rok pa bodo na cene nafte vplivali tudi podatki o naraščanju gospodarske aktivnosti svetovnega gospodarstva in hkrati tudi uspešnosti reševanja dolžniške krize v območju evra.

"V prihodnje si lahko obetamo še višje cene goriva"

"Ocenjujem, da bo povpraševanje v prihodnosti naraščalo relativno počasi, kar pomeni, da je zelo verjetno pričakovati, da bodo cene nafte rahlo naraščale," je poudaril. Vlada ima sicer možnost z znižanjem trošarin upočasniti rast maloprodajnih cen nafte, vendar pa je po Brečevičevi oceni to le malo verjetno zaradi proračunskega primanjkljaja. "V prihodnje si lahko obetamo še višje cene goriva," je dodal.

Tudi Aleš Čačovič z Ilirike DZU je ocenil, da se cene goriv v zadnjem času dvigajo predvsem zaradi rasti cen surove na nafte na borzah, ki jo dvigajo špekulacije o napetosti med Iranom in ZDA. Nadaljevanje napetosti med Iranom in ZDA bi lahko po njegovem mnenju še dodatno povišalo cene nafte, saj bo nadaljnja rast cen goriv po njegovem mnenju odvisna predvsem od geopolitičnega tveganja.

159-litrski sod severnomorske nafte bi po njegovih napovedih tako lahko kmalu stal že 150 dolarjev. Ker je od tega posledično odvisna tudi cena bencina v Sloveniji, pa po Čačovičevem mnenju lahko kmalu pričakujemo ceno 1,5 evra za liter bencina. Maloprodajne cene naftnih derivatov v Sloveniji se bodo sicer opolnoči spremenile in dosegle nove rekordne ravni.

Rast cen goriv med avtoprevozniki vzbuja strah glede prihodnosti

Rast cen naftnih derivatov med avtoprevozniki vzbuja strah glede njihove prihodnosti. Predsednik sekcije za promet pri OZS Andrej Klobasa opozarja, da država premalo pomaga avtoprevoznikom, direktor Združenja za promet pri GZS Robert Sever pa meni, da bodo morali zato povišati cene prevozov.

Po Severjevih pojasnilih so pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) njihovim članom avtoprevoznikom že ob zadnji podražitvi naftnih derivatov predlagali, da tisti, ki jim gorivo predstavlja med 28 in 30 odstotki stroškov, dvignejo cene prevozov za tri do pet odstotkov. Poleg cen derivatov v letošnjem letu se bodo po njegovih besedah zvišale tudi cestnine v vseh sosednjih evropskih državah, zato so avtoprevozniki v vse težjem položaju.

Zvišanje cen prevozov edina možnost

Konkurenca v avtoprevozniški dejavnosti je sicer po njegovem mnenju visoka, zato ni mogoče napovedati kako bi zvišanje cen prevozov vplivalo na konkurenčnost naših prevoznikov. "Ne samo konkurenca med slovenskimi prevozniki, temveč tudi v vseh vzhodnih državah članicah EU, ki imajo cenejše stroške dela in goriva kot mi," je dejal.

Sever se zaveda, da bi zvišanje cen prevozov znižalo konkurenčnost naših prevoznikov, vendar pa so stroški dela od lanskega januarja tako narasli, da avtoprevoznikom kmalu ne bo ostala nobena druga možnost.

Klobasa pa je dejal, da v sekciji za promet pri Obrtni zbornici Slovenije (OZS) obžalujejo ponovno zvišanje cen naftnih derivatov. Država bi po njegovem mnenju morala pomagati avtoprevoznikom ter jim omogočiti nakup cenejše nafte. Ob tem ocenjuje, da bi država morala avtoprevoznikom omogočiti nakup nafte po najvišji ceni en evro za liter nafte.

Ni več pogojev za normalno preživetje

"Drugače lahko pričakujemo, da bo celoten sektor propadel," je še poudaril Klobasa. Avtoprevozniki namreč po njegovem mnenju nimajo več pogojev za normalno poslovanje in preživetje.

Drobnoprodajne cene naftnih derivatov v Sloveniji se bodo opolnoči spremenile in dosegle nove rekordne ravni. Neosvinčeni 95-oktanski in 100-oktanski bencin se bo podražil za 2,6 centa - prvi na 1,438 evra, drugi na 1,454 evra za liter. Za dizelsko gorivo pa bo treba odšteti 1,335 evra, kar je 3,3 centa več kot doslej.

Ravno tako za 3,3 centa se bo podražilo kurilno olje - liter bo od torka stal 1,023 evra za liter, so sporočili iz Petrola in OMV Slovenija.