"Za mojo odstavitvijo je v ozadju zagotovo katoliška cerkev (RKC), morda ali najbrž še kdo drug. Urad za verske skupnosti ima neko simbolno težo. Že pred mojim imenovanjem za vodjo urada je bilo začutiti veliko averzijo. Iz tega telesa so morali izgnati vraga," je svojo odstavitev med drugim komentiral zdaj že bivši direktor Urada za verske skupnosti.

Nobena skrivnost sicer ni, da je največja slovenska verska skupnost, Rimokatoliška cerkev (RKC), do njega gojila vse prej kot simpatije. Predvsem je bilo veliko polemik glede sprejemanja novele zakona o verski svobodi, s čimer bi manjše verske skupnosti postale enakopravnejše. Tudi glede deljenja verskim aktivnostim namenjenega državnega denarja. Ali je bil vzrok strah RKC, ki se je ob predlaganem novem modelu razdeljevanja denarja glede na odstop dohodninskih deležev zbala, da bo ostala brez tistega, kar ji po njenem mnenju tudi pripada, lahko le ugibamo. Prav tako, ali je šlo pri odstavitvi Guliča za kakšen dogovor z novo vlado. Dejstvo pa je, da se je hkrati z ustoličevanjem nove vlade močno dvignila tudi politična aktivnost RKC.

Vernike vabijo na referendum

Minulo nedeljo in tudi prihodnjo bodo duhovniki po cerkvah namesto pridige brali pastirsko pismo slovenskih škofov za postni čas s pomenljivim naslovom Ljubezen v pravičnosti. Toda kljub lepemu naslovu je letošnja škofovska poslanica bistveno bolj politična in posvetna od denimo tistih iz zadnjih dveh let, ki sta bili bolj posvečeni duhovnosti, ljubezni ter ubogim in trpečim. Ob letošnji poslanici pa so slovenski škofje svoje vernike pozvali ali natančneje povabili, naj se udeležijo referenduma o Družinskem zakoniku in glasujejo proti temu, da bi bile druge oblike skupnega življenja enakovredne z vlogo prave družine.

Letošnje pastirsko pismo v prvem delu polemizira o posledicah gospodarske krize tako v Sloveniji kot širše ter o pomanjkanju vrednot, moralni krizi, neodzivnosti države ... Pri tem s prstom kaže na tako rekoč vse segmente družbe. Tudi na medije in politike. "Tudi javna glasila ne spoštujejo človekovih pravic, če javnost obveščajo pristransko in ne celostno ter ne spoštujejo pravice do dobrega imena, ki jo ima vsakdo, dokler njegova krivda ni dokazana. Nekateri politiki pri svojem odločanju ne spoštujejo verskih in moralnih vrednot, ki ljudem veliko pomenijo, s čimer drugim vsiljujejo svojo ideologijo. Celo temeljna pravica do življenja ni spoštovana. Nerojeni otroci je pri nas ne uživajo, saj nimajo nobenega varstva, kakor da ne bi bili človeška bitja. In vendar so človeška bitja od spočetja do naravne smrti, kakor je odločilo tudi Evropsko sodišče za človekove pravice," je zapisano v letošnjem pastirskem pismu v postnem času.

Dotaknili so se tudi gospodarjenja v mariborski nadškofiji

Najbolj ironično je dejstvo, da je prav zaradi finančnega pohlepa določenega dela slovenske RKC prišla na rob obstoja mariborska nadškofija in bodo zaradi njenih zgrešenih naložb čutili posledice številni verni in neverni. Toda tega se slovenski škofje le bežno spominjajo. "Jezus tudi nam želi po Cerkvi in njenem družbenem nauku pomagati, da bi v današnji zmedi bolje videli, kje so bile naše napake v preteklosti. To velja tudi za napake, ki smo jih delali v Cerkvi. Ob tem nam je še posebej žal za to, kar se je zgodilo v gospodarstvu mariborske nadškofije in se za to znova iskreno opravičujemo. Rešitev je samo ena: da se vsi skupaj zavzamemo za bolj dosledno spoštovanje Jezusovega nauka in zgleda, da bomo spoštovali slehernega človeka in njegove temeljne pravice. Pri tem naj nam Gospod pomaga s svojim blagoslovom," je zapisano ob koncu prvega dela škofovskega pisma.

Drugi del pa je deloma posvečen referendumski kampanji glede sprejetja družinskega zakonika. "Spodbujamo vas, da se v sedanjih javnih razpravah o spornem Družinskem zakoniku dejavno zavzamete za obrambo doslej veljavnega pojmovanja družine in za to storite vse, kar je v vaši moči. Če bomo to morali braniti s pomočjo referenduma, vas pozivamo, da se ga množično udeležite in glasujete proti poskusom, da bi tisti družini, ki se ji imamo vsi skupaj zahvaliti, da smo to, kar smo, postavili ob bok druge oblike skupnega življenja, ki ne morejo enakovredno opraviti vloge prave družine,“ pozivajo slovenski škofje. Medtem, ko v postni pridigi opozarjajo na najosnovnejše dolžnosti države in najrazličnejše pravice, pa seveda ne pomislijo, da s svojim agitiranjem zavestno ali nevede skušajo omejevati osnovne človekove pravice tistih, ki pač ne delijo njihovega mnenja oziroma verskega prepričanja.

Prejšnje teme tedna najdete tukaj.