Kakšen je slovenski vozni park v primerjavi z razvitimi evropskimi državami?

Slovenski vozni park je precej primerljiv z voznimi parki držav zahodne Evrope. Razlike so pri tem, da se v Sloveniji proda nekaj več vozil nižjega razreda in nekaj manj vozil srednjega razreda, nekaj odstopanja je pri vozilih visokega razreda, vendar nič drastičnega. Dejstvo je, da se v nekaterih državah v zahodni Evropi prodajajo vozila z višjim nivojem opreme in močnejšimi motorji, kot na primer v Franciji, Nemčiji in Švici. Vendar odstopanja niso velika. Tudi po številu vozil na tisoč prebivalcev smo morda malenkost za zahodnoevropskim povprečjem, vendar tudi ne govorimo o velikih razlikah. Skratka, lahko rečem, da je slovenski vozni park primerljiv z evropskim.

Kakšna so predvidevanja glede obnove slovenskega voznega parka, ali splošna kriza grozi, da se bo ponovno postaral?

Slovenski vozni park se stara že kar nekaj časa. Posledično to pomeni, da imamo v državi manjšo količino vozil starih do pet let, tudi krivulja vozil od šest do deset let se niža. Posledično se povečuje park starejših vozil od deset let. Vendar je to gibanje zaznavno tudi v večini ostalih evropskih držav. Kljub temu pričakujemo, da se bo nekje v času dveh let to gibanje pričelo obračati v pozitivno smer, kar bo vsekakor posledica boljše prodaje novih vozil. Na koncu koncev tudi star slovenski pregovor pravi, da po dežju vedno posije sonce.

Kako je s cenami in ponudbo novih avtomobilov v Sloveniji, so cene primerljive ali še vedno veljamo za cenejšo državo?

Cene novih vozil so v Sloveniji precej primerljive s cenami v ostalih evropskih državah, predvsem ko govorimo o cenah brez dajatev. Dajatve potem pripeljejo do tega, da se maloprodajne cene lahko razlikujejo po posameznih državah. Res je, da smo še vedno nekaj cenejši od nekaterih držav, vendar se prodajne cene vozil v Sloveniji ne oblikujejo glede na prodajne cene avtomobilov v tujini, ampak glede na konkurenco in cene v Sloveniji. Seveda obstaja nekaj stičnih točk s cenami v Evropi, vendar so končne cene na našem trgu posledica tržnih zakonitosti v Sloveniji in ambicij posamezne znamke na slovenskem trgu.

Kakšna je stopnja osveščenosti slovenskih kupcev glede varnosti in ekologije?

Stopnja ozaveščenosti slovenskih kupcev glede varnosti in ekologije je vsekakor visoka. Dejstvo je, da imajo vozila danes že veliko serijske varnostne opreme, k čemer je pripomogla delno zakonodaja, delno pa konkurenca. Poleg tega vozniki danes vozijo veliko bolj previdno in upoštevajo prometne predpise, kot so jih včasih. Poznavanje tehnologije in njene prednosti pa je ravno tako na višji ravni. K tem pripomoremo nekaj mi kot pooblaščeni prodajalci, svoj del prispevate vsekakor mediji, zelo veliko pa pripomore k temu specifični medij, to je splet. Glede ekologije sem nekako prepričan, da mora biti tudi cenovno konkurenčna, da jo ljudje v vlogi kupca sprejmemo.

Ima na ceno in strukturo voznega parka uvoz rabljenih avtomobilov velik vpliv?

Uvoz rabljenih vozil nima neposrednega vpliva na cene novih vozil. Do sedaj še nismo nikoli kaj dosti gledali cene rabljenih vozil, ko pripravljamo cene za nove modele. Lahko bi rekli drugače; cene rabljenih vozil se v celoti prilagajajo cenam novih vozil. Ko uvoziš rabljen avtomobil, pogledaš, koliko stane na trgu nov in potem oceniš, koliko bo vreden posamezni rabljen. Če je možnost za normalen zaslužek, ga uvoznik uvozi, drugače ne. Tudi v času, ko je bil trg precej nasičen z uvoženimi avtomobili, to ni imelo vidnega vpliva na cene novih vozil.

Ali pri nas avtomobili še vedno veljajo za statusni simbol?

Mislim, da bodo avtomobili vsaj pri nas še kar nekaj časa veljali za statusni simbol. Bodimo odkriti. Odkar se človek prevaža z različnimi transportnimi sredstvi, si ogleduje vse, kar je v tistem trenutku opcija. Včasih je bil to konj in vprega, skratka, kdor je imel lepšega konja in vprego, tisti je bil v očeh ostalih postavljen višje. To vlogo je že davno nazaj prevzel avtomobil, vendar je princip ostal enak. Iskreno povedano v tem ne vidim nič slabega. Za številne avtomobili predstavljajo odraz njihove osebnosti in vrednot. Različne avtomobilske znamke odražajo različne vrednote ljudi. V današnjem svetu so materialne dobrine v očeh velike večine ljudi, odraz njihove uspešnosti, saj jih najlažje vidimo. Tekmovalnost med nami pa tudi obstaja od vedno in je kot taka zdrava, saj nas spodbuja, da smo kot posamezniki vsak dan aktivni. Skratka avtomobil kot statusni simbol vidim kot nekaj pozitivnega.