Najbolj, za okroglih 50 odstotkov, se bo podražila vrednostna vozovnica, ki bo po novem stala 1,2 evra, splošna mesečna vozovnica bo namesto 34 stala 37 evrov, za šolsko mesečno vozovnico pa je župan v zadnjem trenutku predlagal, naj ostane pri sedanjih 17 evrih, dokler se z državo ne dogovorijo o subvenciji, kar so mestni svetniki prav tako podprli.

Javni prevoz bolj podražili le še v Teheranu

Seveda so pred tem med razpravo leteli očitki z obeh strani: župan, njegova lista in načelnica oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Irena Razpotnik so poudarjali, kako je LPP v zadnjih letih naredil velik kakovosten preskok, česar naj opozicijski svetniki ne bi opazili, ti pa so očitali, da je podražitev neupravičena in pretirana.

Oboji so postregli tudi z nekaj "cvetkami": med drugim smo lahko slišali, da so letos cene javnega potniškega prometa za višji odstotek dvignili zgolj v Teheranu, kar je celo res, da je Ljubljana že danes v vrhu evropskih prestolnic z najbolj onesnaženim zrakom, kar ni res, in ponovno, da so vozovnice Ljubljanskega potniškega prometa med najnižjimi v Evropi, kar prav tako ni res.

Sicer so se svetniki na predlog za podražitev vozovnic odzvali čustveno ali kot je poudarila Mojca Škrinjar, svetnica SDS: "Povišanje cen mestnega potniškega prometa me žalosti. Mesto neupravičeno dviguje ceno javnega prevoza, od tega pa občani nimajo nič. Predlagam, da gremo po poti razvitih držav, ki cene javnega prevoza znižujejo."

Njen kolega Anže Logar je to stališče podkrepil s statistiko: "Kanadski znanstveniki so izračunali, da povišanje cen javnega potniškega prometa za 10 odstotkov pomeni 4,3-odstotno zmanjšanje števila potnikov." O tem je praktično prepričan tudi Anton Kranjc iz NSi, ki bistveni problem podražitve vidi v tem, da se je mesto odločilo Ljubljanskemu potniškemu prometu nameniti nižjo subvencijo.

S tem se je strinjala tudi Metka Tekavčič, ki je predlagala, da se pri naslednjem proračunu svetniki dogovorijo o prioritetah, med katere po njenem mnenju gotovo sodi javni potniški promet.

Janković: V petih letih smo kupili 70 avtobusov

Župan Janković je po drugi strani prepričan, da podražitev ne bo negativno vplivala na število prepeljanih potnikov, saj je njihov namen več ljudi prepričati v nakup mesečnih vozovnic, ki naj bi po novem postale cenovno privlačnejše.

"Bilo bi pošteno, da bi naš LPP, ki se izjemno trudi in je v nekaj letih naredil izjemen preskok, spodbujali. V petih letih smo kupili 70 avtobusov, v teh dneh odpiramo črpalko na metan, ker bomo dobili 20 takih avtobusov. Po dvajsetih letih padanja števila potnikov se je trend končno obrnil," je poudaril Janković.