Z dograditvijo druge polovice odseka Peračica-Podtabor v smeri proti Kranju je v celoti zgrajen skupno 70-kilometrski krak štiripasovne avtoceste med Karavankami in Ljubljano. Vrednost opravljenih del na dograjenem smernem vozišču, katerega trasa poteka skozi predor in prek treh viaduktov, znaša 28,45 milijona evrov. Ministrstvo za okolje je včeraj popoldne Darsu izdalo odločbo o poskusnem obratovanju za ta odsek avtoceste.

Za voznike pa vsaj še nekaj tednov ne bo prav nič drugače kot včeraj. Po slovesnosti bodo namreč promet proti Kranju preusmerili na vozni pas nove avtoceste. Tega naj vozniki ne bi občutili, daljših zastojev se ne pričakuje, vse skupaj naj bi potekalo danes popoldne.

Oba prehitevalna pasova, se pravi na starem delu avtoceste proti Jesenicam in na povsem novem proti Kranju, pa bosta še dva ali tri tedne zaprta, saj morajo poskrbeti za nove sredinske črte, ograje, zapiranje prehodov in druga zaključna dela. Tako bodo morali vozniki še nekaj časa potrpeti pred zoženjem ceste na obeh straneh. Prav to zoženje je bilo vse od leta 2007, ko so odprli eno polovico avtocestnega odseka, črna točka gorenjskega prometa, kjer so ob konicah nastajali dolgi zastoji. Ko bo promet končno stekel po "pravi" dvopasovni avtocesti, bo ta močno razbremenjena.

Zakaj niso drugega dela avtoceste, ki poteka po trasi stare magistralke, začeli graditi takoj po odprtju prvega, ni bilo nikoli natančno pojasnjeno, saj je Dars ponujal tudi take argumente, da so morali cesto "hraniti" za morebiten obvoz med predsedovanjem Slovenije EU, če bi se na drugem pasu zgodilo kaj nepredvidenega...

Sprva so načrtovali le obnovo stare magistralke v avtocestni pas, nato pa ugotovili, da bo večji del ceste, vključno z dvema viaduktoma, treba podreti in vse skupaj zgraditi povsem na novo. Ko so po, jasno, ponovljenem razpisu le oddali gradbena dela podjetju SCT, je ta sredi gradnje propadel. Gradnjo je prevzelo Primorje. Vmes so prekinili gradnjo, ker je lastnik hiše in zemljišča pod viaduktom na sodišču dosegel obnovo postopka pridobivanja gradbenega dovoljenja. Tudi napovedi o datumu odpiranja so se stalno spreminjale. Zdaj bo očitno le konec križev in težav z avtocestnim križem, natančneje z zastoji na gorenjski avtocesti. Zadnji največji zalogaj Darsa tako ostaja le še predor Markovec na Obali.