Ekološke kmetije, ki so združene v partnersko kmetovanje, potrošnikom vsak teden zagotavljajo zelenjavne, sadne in žitne košarice, hkrati pa bodo potrošnikom ponudile tudi druge izdelke iz ekološki pridelave in predelave: namaze, sokove, marmelade, kruh, jajca, meso in mlečne izdelke.

Raste tudi število potrošnikov. Za nakup ekoloških živil v okviru partnerskega kmetovanja v letu 2012 se je odločilo skoraj 50 potrošnikov. V tem mesecu bodo potrošniki skupaj z izbranimi kmetijami oblikovali sejalni načrt, saj želijo kmetije pridelati prav tisto, kar si želijo potrošniki.

K dobremu odzivu potrošnikov po mnenju društva Echo prispevajo tudi rezultati nacionalnega monitoringa ostankov pesticidov v živilih, ki kažejo, da v Sloveniji kar vsak drugi vzorec zelenjave in sadja vsebuje ostanke pesticidov.

Vsak drugi vzorec zelenjave in sadja vsebuje ostanke pesticidov

S projektom želijo spodbujati razvoj ekološkega kmetovanja med kmetovalci, dvigniti prepoznavnost ekološkega kmetovanja in podpreti ekološke kmetovalce, še posebej zaradi zaskrbljujočih rezultatov monitoringa ostankov pesticidov. Rezultati kažejo, da je v Sloveniji v letu 2009 vsak drugi vzorec zelenjave oziroma sadja vseboval ostanke pesticidov.

Partnersko kmetovanje je v Sloveniji novost povezovanja med kmeti in potrošniki. V svetu so se razširili različni modeli, ki pa imajo skupni imenovalec: spodbujajo lokalnost, trajnostno in etično potrošništvo s posebnim poudarkom na solidarnosti manjših kmetov, ki kmetujejo brez sintetičnih gnojil in škropiv. Kmet se pred setveno sezono pogovori s potrošniki o njihovih željah, dogovorijo se za jasna pravila, nato kmet zaseje površino ter oskrbuje pridelke po tehnologiji in predpisih ekološke pridelave. Pridelki, ki so zrasli na dogovorjeni površini, se tedensko razdelijo med potrošnike.

Ko se potrošniki odločijo za sodelovanje, se vsak teden na dogovorjeni dan, uro in lokacijo dobijo s kmetom in ostalimi potrošniki ter prevzamejo košarico. Med seboj lahko pridelke in izdelke tudi menjajo. Tako kmet zalaga svoje potrošnike vsak teden skozi vse leto z ekološkimi živili, ki so resnično sveži, transportna pot od njive do krožnika pa je zelo kratka. Tako je potrošnik natančno seznanjen s tem, kdo zanj prideluje hrano, kje in na kakšen način. Potrošniki v okviru tega sodelovanja prejmejo visoko kakovostna ekološka živila, kmetu pa je omogočeno dostojno življenje, so še sporočili iz društva Echo.