Rast na temelju vozil višjega cenovnega razreda

Kolektor je imel letos 15-odstotno rast prodaje, nanjo pa je vplivala predvsem rast v državah BRIK (Brazilija, Rusija, Indija in Kitajska) ter v Nemčiji, ki dobavlja svoje izdelke predvsem doma ali v državah BRIK. Rast kitajskega in upad evropskega trga so v prvi polovici letošnjega leta zaznali tudi v TPV, kjer so prodajo komponent serijske proizvodnje v prvem letošnjem polletju v primerjavi z enakim obdobjem lani zvišali za nekaj manj kot 17 odstotkov, na 24 milijonov evrov. V Kolektorju ob tem izpostavljajo še rast prodaje v Južni Koreji, ki ima več kot 20-odstotno rast prodaje po vsem svetu. Rast v Nemčiji so spodbujali predvsem avtomobili višjega cenovnega razreda, pri katerih so povečano povpraševanje po svetlobni opremi zaznali tudi v podjetju Hella Saturnus. Pojasnjujejo, da se je letos glede na lani povpraševanje po izdelkih "premium class" povečalo za 10 odstotkov.

V Helli Saturnusu so tako lani iztržili 20 odstotkov več prihodkov od prodaje, kot so načrtovali, predvsem na podlagi prodaje dražjih, visokotehnoloških žarometov z več elektronike. Povečali so prodajo ksenonskih žarometov v primerjavi s halogenskimi žarometi, pri tem pa naštevajo avtomobile znamk in modelov VW golf, opel astra, nissan quasquai. Nasprotno pa denimo v Iskri Avtoelektriki, kjer zavzame področje avtomobilske industrije 10 odstotkov vse prodaje, letos pa ima 15-odstotno rast, opažajo v zadnjem obdobju "hude pritiske po zniževanju cen oziroma stroškov na vseh področjih". Cene vhodnih materialov na drugi strani rastejo.

Na poslovanje novomeškega proizvajalca avtomobilov pa je v prvi polovici letošnjega leta močno vplivala kriza na Japonskem, zaradi česar je bila motena oskrba z deli, posledično pa se je znižala proizvodnja. Ta je bila nekoliko nižja, a po pojasnilih Revoza še vedno v okviru načrtov.

Vozila predstavljajo 15 odstotkov blagovnega izvoza

SID banka je v letu 2009 in lani za financiranje izključno projektov slovenske avtomobilske industrije namenila 211 milijonov evrov, zato dogajanje v avtomobilski industriji pozorno spremljajo. Opažajo, da proizvodnja po letu 2009 znova narašča in se počasi približuje obsegu pred krizo. "Hitrost okrevanja slovenske avtomobilske industrije pa je odvisna tako od razmer na evropskem trgu kot tudi od lastnih razvojnih, inovacijskih in drugih konkurenčnih prednosti," dodajajo.

Urad za makroekonomske analize in razvoj (Umar) je že spomladi napovedal nadaljnjo rast proizvodnje motornih vozil, prikolic in polprikolic, hkrati pa tudi, da bo ta skromnejša kot v letu ali dveh prej, ko so k proizvodnemu obsegu ugodno prispevali predvsem ukrepi v državah članicah Unije, ko so s subvencijami spodbujali nakupe novih vozil. Kot pojasnjujejo v Umarju, predstavlja delež cestnih vozil v blagovnem izvozu okoli 15 odstotkov blagovnega izvoza.

Stagnacija nemškega gospodarstva večinoma brez večjih posledic

Ko govorimo o izvozu slovenskih avtomobilskih podjetij, je eden glavnih njihovih trgov Nemčija. Ta predstavlja po pojasnilih Umarja pomemben trg predvsem za slovenske proizvajalce vmesnih dobrin za nadaljnjo proizvodnjo v avtomobilistični industriji. Stagnacija nemškega gospodarstva, ki je v drugem četrtletju letos beležilo vsega 0,1-odstotno rast, pa na avtomobilsko industrijo doslej ni vplivala, ravno nasprotno. Umar pojasnjuje, da se je obseg proizvodnje predelovalnih dejavnosti v Nemčiji v drugem četrtletju v primerjavi s četrtletjem prej povečal za dva odstotka, proizvodnja motornih vozil, prikolic in polprikolic se je povečala za 2,8 odstotka.

Da stagnacija nemškega gospodarstva v slovenski avtomobilski industriji ni opazna, pojasnjujejo tudi v SID banki, tudi v podjetju TPV je ne opažajo. "Na nekaterih področjih imajo slovenska podjetja celo več naročil, kot so jih sposobna realizirati, saj so zahteve naročnikov, kot so obsegi in dobavni roki, vedno večje," pravijo v SID banki. V Revozu vpliv trenutnih gospodarskih razmer na evropskem, predvsem pa na nemškem trgu še preučujejo, v Helli Saturnusu pravijo, da statistika prodaje vozil v Nemčiji kaže na 10-odstotno rast prodaje. "Stagnacijo nemške rasti delno občutimo prek umirjanja rasti naročil za začetek prihodnjega leta," pravijo v Iskri Avtoelektriki.

katja.svensek@dnevnik.si