Ključni problem bank naj bi bil, da bodo te v primeru konverzije terjatev v lastniški delež Adrie primorane v svojih bilancah odpisati ta del posojil. Manjša kot bo konverzija - predlogi bank naj bi se gibali vse od 15 do 40 odstotkov terjatev - manjši bodo odpisi. Po predlogu poslovodstva Adrie bi banke s konverzijo terjatev in delnim poplačilom, ki bi ga izvedli s sredstvi dokapitalizacije države, do Adrie ostale izpostavljene v višini 19,5 milijona evrov. Ta znesek naj bi Adria poplačala v petih letih, s tem da bi prvo leto veljal moratorij na plačilo glavnice. Banke bi raje nižjo konverzijo terjatev in večji znesek preostanka posojila, na poplačilo katerega pa so pripravljene čakati tudi deset let. S problemom izpostavljenosti bank do Adrie bi se v tem primeru pač ukvarjale naslednje uprave bank. Da bi skupščina o dokapitalizaciji Adrie odločala že 31. avgusta, po mnenju bank naj ne bi bilo potrebno. A sklic skupščine, na kateri naj bi lastniki na podlagi načrta finančnega in poslovnega prestrukturiranja družbe potrjevali dokapitalizacijo, je dejansko odvisen od rezultatov pogajanj med bankami in vodstvom Adrie oziroma od podpisa delničarskega sporazuma novih lastnikov družbe, to je bank in države. Čas za dosego sporazuma se izteka.

Zaradi vseh zapletov okoli reševanja Adrie Airways se znova vse pogosteje omenja možnost stečaja nacionalnega letalskega prevoznika. Propad Adrie Airways bi pomembno vplival na poslovanje Aerodroma Ljubljana, saj predstavljajo potniki Adrie okoli 80 odstotkov vseh potnikov letališča. Tako ne preseneča včerajšnje sporočilo Aerodroma Ljubljana, kjer jih prihodnost očitno skrbi. Nadzorni svet Aerodroma Ljubljana bo tako na današnji popoldanski seji med drugim razpravljal, ali je Zmago Skobir, ki mu julija prihodnje leto poteče mandat, ustrezen kandidat za vodenje družbe še naslednjih pet let. V prihodnjem mandatnem obdobju do leta 2017 namreč čakajo letališče veliki razvojni projekti, največji med njimi pa je zagotovo gradnja terminala številka dva, vrednega okoli 50 milijonov evrov. Zaradi vse bolj negotovega položaja domačega letalskega prevoznika bo izziv zagotovo tudi pridobivanje novih linij.

Ali je Skobir primeren kandidat za uresničitev zastavljenih ciljev družbe, bodo nadzorniki, ki jih vodi Anja Strojin Štampar, sicer članica uprave Kapitalske družbe (Kad), odločali na podlagi poročila komisije za imenovanja in kadrovske zadeve. Ta je ocenila Skobirjevo delo na podlagi kriterijev s področja izkušenj, znanja, kompetenc, poslovne uspešnosti Aerodroma Ljubljana ter odnosov z lastniki družbe. O predsedniku uprave družbe bodo razpravljali ob predstavitvi polletnih rezultatov, ki pa so po trditvah naših virov pozitivni. Število potnikov naj bi se ob polletju povečalo za okoli devet odstotkov, tovora naj bi bilo za tretjino več. Pogovori o prihodu novih letalskih prevoznikov že potekajo, že s septembrom naj bi z ljubljanskega letališča letala ruska družba Rusline, pogovarjajo se o prihodu Ryanaira, okrepili pa naj bi tudi prizadevanja za uresničitev načrtovanega posla z Air Indio.

katja.svensek@dnevnik.si, vesna.vukovic@dnevnik.si