Dobiček družbe iz poslovanja je namreč v letni primerjavi upadel za 20 odstotkov. V obravnavanem obdobju je znašal 25,57 milijarde jenov (231,80 milijona evrov), potem ko je bil v enakem obdobju lani pri 31,95 milijarde jenov (289,60 milijona evrov).

Prihodki so se glede na lani skrčili za 7,5 odstotka na 607,3 milijarde jenov (5,50 milijarde evrov). Suzuki je sicer v četrtletju prodal 594.000 avtomobilov, kar je 2,7 odstotka manj kot v enakem obdobju lani.

Pri tem je Suzuki slabo prodajo beležil na domačem trgu, kjer se je število prodanih vozil zmanjšalo za 25,6 odstotka na 113.000 vozil. V tujini se je medtem Suzukijeva prodaja okrepila za 4,9 odstotka na 481.000 avtomobilov, in sicer predvsem na račun kitajskih in indijskih kupcev.

Slabši rezultat Suzuki pripisuje krepkemu jenu, zaradi katerega so japonski proizvajalci dražji, ter motnjam v proizvodnji, ki so sledile marčnemu potresu in cunamiju na Japonskem, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Družba pa je kljub vsemu ohranila poslovno napoved za tekoče poslovno leto, ki se bo sklenilo konec marca 2012. Skladno z njo pričakuje, da bo letos zabeležila 50 milijard jenov (453,20 milijona evrov) čistega dobička, kar je 10,7 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Dobiček iz poslovanja naj bi se glede na leto 2010 povečal za 2,9 odstotka na 110 milijard jenov (997,10 milijona evrov).

Toyota napoveduje rast proizvodnje; težava je močan jen

Japonski avtomobilski proizvajalec Toyota bi lahko leta 2012 zabeležil rekordno proizvodnjo avtomobilov, kljub temu da sta njegovo proizvodnjo močno prizadela marčni potres in cunami, četrtletni dobiček pa je oklestil močan jen. Krepitev jena proti dolarju in evru skrbi tudi japonsko vlado, ki centralno banko poziva k ukrepom.

Da bo Toyota leta 2012 proizvedla rekordnih 8,9 milijona vozil - 3,5 milijona naj bi jih pripeljalo iz tovarn na Japonskem, 5,4 milijona pa v tujini - danes poroča časnik Kyodo News. Toyota je potrdila, da so se sestali z dobavitelji, da bi jih pripravili na povečanje proizvodnje, a konkretnih številk v podjetju niso komentirali, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Toyota je v torek objavila, da je v prvem četrtletju poslovnega leta, ki se je začelo marca, ustvarila 1,16 milijarde jenov (10,6 milijona evrov) dobička, kar je 99,4 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Poleg težav z dobavo delov je poslovanje prizadel tudi močan jen.

Za dolar je trenutno treba odšteti okoli 77 jenov, medtem ko ameriška valuta izgublja vrednost zaradi težav ZDA z dolgom ter počasnega okrevanja ameriškega gospodarstva. Japonska podjetja so v letnih napovedih večinoma pričakovala menjalni tečaj 82 jenov za dolar, navedbe japonske centralne banke povzema francoska tiskovna agencija AFP.

Močan jen znižuje dobiček iz tujine ter draži izvozne proizvode japonskih podjetij. Analitiki opozarjajo, da bodo morda zaradi tega japonska podjetja morala seliti večji del proizvodnje v tujino. To bi pomenilo manj delovnih mest na Japonskem.

Oblasti zaenkrat ostajajo pri besedah, a danes se opozorila stopnjujejo. Japonski premier Naoto Kan je tako pred dvodnevnim zasedanjem monetarnega odbora centralne banke pritisnil na člane odbora, naj pomagajo pri okrevanju gospodarstva.

Močan jen je "vzrok za skrb" japonske vlade. Ta "želi, da centralna banka podpre gospodarstvo z monetarno politiko", je dejal Kan.

Guverner japonske centralne banke Masaki Širakava se strinja, da krepak jen ogroža dobičke največjih japonskih izvoznikov in bi lahko slabo vplival na domače gospodarstvo. "Posebno pozornost namenjamo negativnim vplivom apreciacije jena na gospodarstvo, kot so upad izvoza in nižji dobički, kot tudi na gospodarsko razpoloženje," je dejal.

Monetarni odbor japonske centralne banke v četrtek začenja dvodnevno zasedanje, na katerem naj bi sprejeli tudi ukrepe za spodbujanje okrevanja gospodarstva.