Na vrtcih ne bomo varčevali

Minister Lukšič je pojasnil, da število otrok narašča za približno pet tisoč na leto. Že nekaj let velja usmeritev, da bi čim več otrok vključili v vrtce. Če bi želeli upoštevati omenjeni vladni predlog, bi morali torej vsaj ustaviti gradnjo vseh vrtcev, ki trenutno poteka, da torej ne bi zaposlovali novih ljudi, to pa je v nasprotju s cilji v predšolski vzgoji. Sicer vrtce gradijo občine, tudi če državne pomoči pri tem ne dobijo, je dodal. In potrebe po zagotavljanju novih zmogljivosti v predšolski vzgoji so po njegovem velike. Na zadnji razpis so za subvencijo za gradnjo vrtcev na ministrstvu prejeli 70 vlog, med njimi je bilo 10 vlagateljev izbranih in njihova subvencija bo na letni ravni znašala tri milijone evrov.

"Veliko je želja," o predšolski vzgoji, za katero večino sredstev prispevajo lokalne skupnosti, meni minister Lukšič. Po njegovem občine precej denarja namenjajo ne le osnovnim zmogljivostim, ampak tudi zagotavljanju nadstandarda. Navaja, da na primer kar v 40 odstotkih vrtcev otroke učijo tujega jezika, kar plačajo občine. Sicer pa so na mnogih področjih v šolstvu privarčevali že v preteklih letih, na primer pri reprezentanci in materialnih stroških so že leta 2009 prihranili dva milijona evrov, pri prehrani 3,7 milijona, precej neurejeno je po ministrovem mnenju tudi področje prevozov.

Učbeniških interesov je veliko

Da bi se prah na področju učbenikov polegel, je šolski minister Igor Lukšič imenoval posebno delovno skupino, ki se bo ukvarjala z učbeniki in učnimi gradivi. Druga delovna skupina, ki jo sestavljajo založniki, bo po njegovem še vedno delovala, njeno vlogo Lukšič opredeljuje predvsem kot pogajalsko. Nova delovna skupina pa bo pokazala, da pri težavah z učbeniki ni trn v peti vedno samo ministrstvo, ampak vrsta interesov in pogledov, ki jih je treba upoštevati. Skupino bo vodil predstavnik ministrstva, svoje predstavnike v njej pa imajo tudi založniki, starši, strokovnjaki, učitelji in zavod za šolstvo. Lukšič je poudaril tudi, da učbeniške sklade odobravajo vsi razen založnikov. Učbeniška politika si po njegovem nikakor ne želi, da bi založniki propadli, a na ministrstvu jo zaradi različnih interesov morajo usmerjati. Ustreznega mehanizma, kako to početi, pa po njegovih besedah še nimajo.

Minister je še povedal, da bo poglavitna novost zakona o osnovni šoli uvedba številčnega ocenjevanja od tretjega razreda dalje. Namesto dveh obveznih jezikov se s predmetnikom uvaja obvezno poučevanje prvega tujega jezika v drugem razredu in neobvezno poučevanje tega že v prvem. V 4., 5. in 6. razredu pa učenci lahko med neobveznimi izbirnimi predmeti izberejo tudi drugi tuji jezik.