To so nam včeraj potrdili tudi na Darsu, kjer nam višine zahtevkov niso želeli razkriti. Po naših informacijah pa njihov skupni znesek bistveno ne odstopa od vsote zahtevkov (4,5 milijona evrov), ki jih je lansko jesen na Dars pred prekinitvijo del naslovil CPM. Če bi torej družba za avtoceste, ki jo vodi Mateja Duhovnik, zahtevkom Alpine Bau v celoti ugodila, bi to končno ceno predora približalo meji 70 milijonov evrov. "Zahtevke obravnavamo v skladu s pogodbenimi določili. Trenutno so še vedno v pregledu pri nadzornem inženirju (Družbi za razvoj in investicije, op. p.). Dopolnjene in morebiti strokovno upravičene zahtevke bo nato obravnavala Darsova strokovna komisija za potrjevanje več in dodatnih del," so nam pojasnili na Darsu.

Pri tem so priznali, da bi bil lahko Alpine Bau na podlagi preliminarne ocene nadzornega inženirja upravičen do plačila vsaj enega zahtevka, natančneje tistega, ki se nanaša na dodatne stroške zaradi prevozov viškov izkopnega materiala na bolj oddaljeno deponijo pri Kozini. "Alpine Bau namreč še vedno ne uporablja precej bližje deponije pri Šaredu, ker mu občina Izola še ni izdala dovolilnic za uporabo občinskih cest," so pojasnili na Darsu.

Kot je znano, je CPM lani novembra od Darsa zahtevalo dodatne milijone tudi zaradi odstopanj med dokumentacijo in dejanskim stanjem v hribini. Večino zahtevkov mariborskega gradbinca so na Darsu zavrnili, kar je pospešilo potop CPM in posledično dela v predoru, ki bi moral biti po prvotnih napovedih spomladi 2013 predan prometu, zaustavilo za skoraj pol leta. Na vprašanje, ali je uprava Darsa zdaj poplačilo dodatnih zahtevkov avstrijskemu gradbincu morebiti obljubila v okviru pogajanj za zagon del, so nam na Darsu odgovorili nikalno. Spomnimo, v Darsu so bili po januarskem dogovoru z Alpine Bau o nadaljevanju del zadovoljni, saj so se želeli na vsak način izogniti novemu javnemu razpisu, ki bi lahko gradnjo po najslabšem scenariju preložil tudi za nekaj let.