Izobraževanje v rednih programih osnovne šole je ob koncu šolskega leta 2009/10 uspešno zaključilo 18.118 učencev, v osnovni šoli s prilagojenim programom 216, v osnovni šoli za odrasle pa 246 učencev. Štiri odstotke vseh učencev zaključnega razreda je imelo popravni izpit iz enega ali več predmetov; 87 odstotkov teh učencev je popravni izpit tudi opravilo.

V letu 2010 je 1,3 odstotka učencev zapustilo izobraževanje brez dokončane osnovne šole.

V šolskem letu 2008/09 so osnovne šole začele postopno uvajati drugi tuji jezik kot obvezni predmet. Prvim 1600 učencem se je v šolskem letu 2009/10 pridružilo še nadaljnjih 2400 učencev, kar predstavlja že osem odstotkov vseh učencev 3. izobraževalnega obdobja. Največ učencev je kot drugi obvezni tuj jezik izbralo nemščino, tej pa so sledili angleščina, italijanščina in francoščina.

Poleg učencev, ki so se tujega jezika učili po obveznem predmetniku, se je tujega jezika učilo tudi 36 odstotkov učencev 7., 8. in 9. razreda v okviru obveznih izbirnih vsebin, neobvezno pa se je tujega jezika učilo nekaj več kot 14 odstotkov vseh osnovnošolcev, od tega večina v okviru projekta zgodnjega učenja tujega jezika.

V okviru celotnega osnovnošolskega izobraževanja je bilo enemu učitelju dodeljenih povprečno dvanajst učencev. To število pa se je razlikovalo glede na vrsto programa, ki ga je šola izvajala, in po vzgojno-izobraževalnih obdobjih.

V osnovnih šolah, ki so izvajale redne programe, je bilo enemu učitelju povprečno dodeljenih 12,3 učenca, v osnovnih šolah s prilagojenim programom 3,6 učenca, v osnovnih šolah za odrasle pa 5,7 učenca.