Podobno kot lani je švedska zimska premiera pripadla Fordu. Hirvonen pa se je moral za prvo zmago v sezoni in skupno 13. v karieri kar precej potruditi, saj je bil norveški tekmec Oestberg v enakem dirkalniku, a v zasebnem moštvu, še po predzadnji preizkušnji le štiri sekunde za njim.

V tej so v veljavi nova pravila: krovna avtomobilistična organizacija Fia je sklenila uvesti varčevalni program. To pomeni, da imajo dirkalniki WRC zdaj za osnovo avtomobile razreda S2000, ki so jim dodali le nekaj aerodinamičnih dodatkov, tehnika slednjih pa bo ostala nespremenjena. V vozilih je manj elektronskih pomagal, velika novost je tudi menjalnik, saj ne bo več dovoljeno prestavljanje s pomočjo obvolanskih vzvodov. Ford je na Švedsko pripel z novo Fiesto namesto lanskega Focusa, pri Citroenu se je prvič tekmovalno preizkusil dirkalnik DS3 namesto C4.

Svetovni prvak Sebastien Loeb je tokrat v Karlstadu končal na šestem mestu, v boju za vrh pa so bili le Fordovi vozniki. Vsaj del slave pa je pobrala tudi Citroenova ekipa oziroma mlajši od obeh francoskih Sebastienov. Nekdanji svetovni mladiki prvak Ogier, letos že od začetka sezone sotekmovalec Loeba v tovarniški ekipi, je dobil zadnjo hitrostno preizkušnjo. Ta je po novih pravilih štela za t.i. Power Stage, posebno hitrostno preizkušnjo (na vsakem reliju v sezoni bo ena takšna), kjer so prvi trije dobili še dodatne točke za SP. Ogier je na tej kratki preizkušnji le za tri desetinke premagal Loeba, tretji je bil Latvala.

Hirvonen je vodstvo Oestbergu prevzel drugi dan relija v soboto in ga nato obdržal do konca, čeprav mu je Norvežan dihal za ovratnik. "Sijajno. Lepo je dobiti prvi reli v sezoni, za nameček še z novim avtomobilom. Pred začetkom zadnje hitrostne preizkušnje sem bil malo nevozen, zdaj pa se je vse izteklo odlično. Dirkalnik se je izkazal za dobrega," je uspeh pospremil Hirvonen. Kljub tesnemu porazu je bil po najboljši uvrstitvi na relijih za SP zadovoljen tudi 23-letni Norvežan: "Neverjetno, da sem bil ves konec tedna v igri za zmago. Malo sem skušal loviti Mikka, vendar sem se po drugi strani zavedal, da hitro lahko postane tudi prehitro."

Za zabavno zanimivost sta poskrbela tudi nekdanji svetovni prvak Norvežan Petter Solberg in njegov sovoznik Chris Patterson. Ker je prvi za volanom svojega zasebnega Citroena DS3 na poti na zadnjo preizkušnjo padel v radarsko past (vozil je 120 km/h namesto 80) in so mu policisti za 48 ur odvzeli vozniško dovoljenje, je moral volan na zadnji hitrostni preizkušnji prevzeti sovoznik. Patterson, ki pred tem DS3 sploh še ni vozil, je zmogel le 34. čas z 51 sekundami zaostanka, kar je pomenilo, da je Solberg s četrtega padel na peto mesto, tik pod stopničke pa je napredoval Ogier.

Po prvi postaji SP vodi zmagovalec Hirvonen s 25 točkami, Oestberg jih ima 18, Latvala pa 16. Med konstruktorji je Ford na prvi dirki dobil 77 točk, Citroen pa le 22. Sezona se bo nadaljevala v Mehiki med 3. in 6. marcem.