Tolikšna rast po pojasnilih analitske hiše kaže, da si je trg osebnih računalnikov, ki je v letu 2009 zabeležil občutno nižjo rast, opomogel po recesiji.

Rast pripisujejo zlasti dobri prodaji v poslovnem segmentu - podjetja, ki so se v času krize vzdržala trošenja sredstev za nakup nove opreme, namreč zdaj nadomeščajo staro računalniško opremo z novo.

V zadnjem četrtletju lani se je sicer prodaja v primerjavi z enakim obdobjem leto poprej okrepila le za 3,1 odstotka na 93,5 milijona računalnikov. Analitiki so pričakovali 4,8-odstotno rast.

Na to po ocenah Gartnerja vplivajo ne najboljša prodaja ob prazničnem koncu leta, zlasti v ZDA, in vse bolj priljubljeni tablični računalniki, ki niso vključeni v zgoraj navedene številke o prodaji osebnih računalnikov.

Dobro prodajane tablice, katerih paradni predstavnik je ipad ameriškega proizvajalca Apple, so namreč zasedle del trga osebnih računalnikov, zlasti prenosnikov.

Običajne tablice sicer niso nadomestek osebnemu računalniku, vendar pa jih potrošniki dojemajo kot dovolj dobre naprave za drugo ali tretjo z internetom povezano napravo za dostop do vsebin.

Poprej so denimo ta segment zasedali mini prenosni osebni računalniki, tako imenovani netbooki, ki so pomagali industriji prebroditi krizno obarvano leto 2009, a jih je lanski vzpon tablic najbolj prizadel.

V zadnjem četrtletju lani je sicer položaj vodilnega po prodaji osebnih računalnikov ohranil ameriški Hewlett-Packard, ki je zasedel 18,8-odstotni tržni delež.

Sledijo mu tajvanski Acer z 12,7-odstotnim deležem, ameriški Dell z 11,6-odstotnim, kitajski Lenovo z 10,1-odstotnim in japonska Toshiba s 5,7-odstotnim deležem.

Mednarodna analitska hiša IDC, ki uporablja nekoliko drugačno metodologijo, je sicer lansko celoletno prodajo osebnih računalnikov ocenila na 346,2 milijona računalnikov, kar pomeni 13,6-odstotno rast. Prodajo v zadnjem četrtletju pa na 92 milijonov enot ter 2,7-odstotno rast, poroča ameriška tiskovna agencija AP.